841 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op Eva003
Sinds een half uurtje het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Zeurderig ge ...
Ik heb dit al bijna drie weken, het komt en het gaat ook steeds weer. Ben nu 37+3. Maar heb ook al berichten hier voorbij zien komen waarbij dit gevoel wel het begin was 😅
15 dagen geleden
Sinds 35 weken ligt het hoofdje al vast in mijn bekken. Nu heb ik sinds ruim een week op sommige momenten zóveel last onderin m’n buik, vooral als de baby beweegt? Soms lukt rechtop zitten/autorijden niet omdat het zoveel pijn doet als de baby beweegt. Als ik m’n hand bij m’n schaambot leg voel ik het ook bewegen. Het zijn dus geen steken in m’n vagina, maar echt bij het schaambot. Herkent iemand dit? Ik ben nu 37+2, maar het belemmert echt mijn dagen 😭😭
15 dagen geleden
Reactie op Eva003
Sinds een half uurtje het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Zeurderig ge ...
Heb hier ook vaker last van. Nagevraagd aan de verloskundige en zij dacht aan harde buiken.
15 dagen geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Hoe zag jullie vermoedelijke slijmprop er uit?
Die van mij komt er sinds een week in stukjes uit. Doet me denken aan verkoudheidssnot, maar dan wit
15 dagen geleden
Reactie op 2510Melanie
Hoe doen jullie dat in de kraanweek met een bed op klossen en de cosleeper ...
Ik had de klossen besteld, maar die bleken veel te smal voor de brede poten van onze boxspring.
Bij de kraamzorg nagevraagd of ze wist waar ik bredere klossen kon vinden, maar zij had ook geen idee. Gelukkig is ons bed 70 cm hoog, dus vond ze het geen probleem. Veel beter voor mij, omdat ik ons bed anders echt niet meer in of uit kom.
De verloskundige was er wel heilig van overtuigd dat er bredere klossen bestaan en heeft liever dat we ons bed daarop plaatsen, maar dat gaan we dus niet doen.
Had er ook niet bij stilgestaan dat de cosleeper dan ook nog verhoogd moet worden..
15 dagen geleden
Reactie op AIS96
Sinds 35 weken ligt het hoofdje al vast in mijn bekken. Nu heb ik sinds rui ...
Ja herkenbaar, dat hoort bij het vast zitten in het bekken en het ingedaald zijn. Ik heb dit ook sinds hij daar vast zit. Drukt zwaar op je schaambot, en als je daar drukt voel je inderdaad beweging. Het goede nieuws is dat de kleine dan al een heel stuk heeft afgelegd, probeer te relativeren. Maar dat het fysiek zwaar is, is een feit
15 dagen geleden
Reactie op RdenBosch
Ja herkenbaar, dat hoort bij het vast zitten in het bekken en het ingedaald ...
Vreselijk! Als hij beweegt heb ik soms zoveel pijn dat ik omhoog schiet als ik aan het autorijden ben of op de bank zit. Ik had al wel ontsluiting gisteren, dus ik hoop stiekem dat het “voordelig” is voor de bevalling straks 😂 maar idd, fysiek is het echt heel pittig nu. Had gehoopt redelijk fluitend door de zwangerschap te kunnen, maar dan toch die laatste loodjes hè
15 dagen geleden
Welke "buikpijn" ervaren jullie op dit moment?
Ik heb al gelezen over menstruatiekrampgevoel, harde/strakke buiken, niet meer lekker liggen, gevoel nodig te moeten poepen.
Ik heb nu naast bovenstaande checks, de volgende;
Gevoel alsof je verstopt zit/niet lekker gevoel in je buik (maar wel ontlasting). Herkenbaar?
15 dagen geleden
Reactie op AIS96
Vreselijk! Als hij beweegt heb ik soms zoveel pijn dat ik omhoog schiet als ...
Ja precies! Ik ga er ook vanuit dat ik al ontsluiting heb erdoor. Het is heel week en wijd daar binnen. Ik laat het niet meten, maar kan haast niet anders. Het zijn idd wel laatste loodjes ook mentaal door die krampen. De kleintjes leren ons alvast van alles (geduld, let it go, etc) haha 😜
15 dagen geleden
Reactie op AIS96
Sinds 35 weken ligt het hoofdje al vast in mijn bekken. Nu heb ik sinds rui ...
Ja dit heb ik ook.. bij mij een paar keer per week een paar uur lang enorme steken down under en bij mn schaambot/onderbuik vaak icm harde buiken. Echt niet leuk wat doet best veel pijn. Als de baby beweegt wordt het idd erger. Ik had er gistermiddag last van en in de avond was het weer helemaal weg. Ik snap niet wat het is want de baby ligt al een tijd diep ingedaald. Verloskundige was ook een beetje twijfelend erover. Nouja niks aan te doen en hopen dat het zorgt voor wat ontsluiting/verweking.
15 dagen geleden
Reactie op Dalia24
Ja dit heb ik ook.. bij mij een paar keer per week een paar uur lang enorme ...
Bij mij idd ook vaak icm harde buiken! Het begon bij mij ook met op en af last, maar ondertussen is het echt dagelijks en heb ik een beurs gevoel in de onderbuik ervan 😅 ik probeer mezelf maar voor te houden dat het een “goed” teken is, ook omdat ik dus wel al iets ontsluiting heb en de baarmoederhals is voor de helft verstreken. Maar als ik hier nog 3 weken mee moet rondlopen kun je me opvegen 😂 mijn verloskundige was ook een beetje twijfelend over wat het nou kon zijn 🤷🏻♀️
15 dagen geleden
Nemen jullie voorzorgsmaatregelen mbt het breken van jullie vliezen?
Met name in de auto/bank/….
Op bed heb ik al een waterdichte matrasbeschermer liggen…
In 1 auto hebben we lederen stoelen de andere stoffen bekleding..
en onze bank is micro leder..
leggen jullie standaard van die “puppy pads” ?
Hoe gaan jullie hier mee om? 🙈
15 dagen geleden
Reactie op kiim92
Nemen jullie voorzorgsmaatregelen mbt het breken van jullie vliezen?
Met n ...
Nee. Bij mijn vorige zwangerschap braken mijn vliezen spontaan toen ik in bed lag. Alhoewel er duidelijk wat vocht vrijkwam toen ik nog lag, nam mijn slaap short 90% ervan op. Pas toen ik op stond liep het (door de zwaartekracht) langs mijn benen.
Ik denk dat je eerste reactie sowieso opstaan is, dus ik maak me er niet zo druk om.
15 dagen geleden
Reactie op maanbloem
Alleen een matrasbeschermer, denk eerlijk gezegd dat de rest overbodig is
Ja ik maak mij dus beetje zorgen over de bank of auto 😂
Weet niet wat de % is dat je water breekt tijdens autorijden… maar als ik toevallig in de auto zit met stoffen bekleding, dan zie ik het zo voor mij dat heel die stoel nat is..
maar wellicht is dat de illusie dat alles er in 1x uitkomt, wat vaak niet het geval is als ik dit forum zo lees. 🙈 of is dit mijn adhd brein dat véél te ver doordenkt 😂