841 Reacties

15 dagen geleden

Het kan van alles zijn, van kleine druppeltjes tot een gigantische golf 😄 als je kindje al goed ingedaald is zal het waarschijnlijk geen enorme golf zijn want dan is het hoofdje een soort stop.

15 dagen geleden

Reactie op ZomaarBetty

Het kan van alles zijn, van kleine druppeltjes tot een gigantische golf 😄 ...
Ah kijk!! 😁 ons zoontje ligt idd al helemaal ingedaald en vk had het over “vast” in de bekken. Maar wat Kristab88 zegt kan sowieso ook wel. Gewoon in het dashboardkastje leggen 😁😁 just to be safe. 😅

15 dagen geleden

Meer meiden die last hebben van pijnscheuten in de liezen? Houdt maar 1 a 2 seconden aan, maar ik zal wel steeds een beetje door mijn hoeven als het komt 😂

15 dagen geleden

Reactie op anoniemxxx57931

Meer meiden die last hebben van pijnscheuten in de liezen? Houdt maar 1 a 2 ...
Dat heb ik ook sinds twee dagen, heel gek gevoel en zak dan ook een beetje door mijn benen haha.

15 dagen geleden

Meer meiden die last hebben van pijnscheuten in de liezen? Houdt maar 1 a 2 ...
Ja heel vervelend! Herken dit ook niet van m’n eerste zwangerschap. Echt een korte felle steek en dan is het weer weg.

15 dagen geleden

Ahh dus ik ben niet de enige haha!! Weten jullie wat het is? Indalingsweeen?

15 dagen geleden

Vanaf een uurtje of 10 vanavond af en toe kramp en steken in mn onder buik. Voelt alsof in nodig naar de wc moet (moet ik niet..) en de baby is heel druk.. Ik merk dat ik erg onzeker word, zijn dit voorweeën, echte weeën of is dit helemaal niks? Weten jullie goed te herkennen wat je voelt?

15 dagen geleden

Mijn man verwacht van mij dat ik 's ochtends kan aangeven of hij nog naar zijn werk op de verre locatie kan (1,5-2 uur enkele reis). Heb gezegd dat hij vandaag maar gewoon moet gaan (38+6) maar dat hij op een gegegeven moment zelf maar moet beslissen dat hij liever thuis is. Nu voelt het een beetje alsof ik hem een garantie moet geven dat er niks gaat gebeuren maar dat kan ik natuurlijk ook niet. Eerder zei ik heel stoer dat hij vanaf 37w thuis moest blijven maar hij moest nog van alles daar afmaken en ik onderneem zelf ook nogveel buiten de deur. Maar nu vind ik het wel lastig worden, heb geen zin dat hij de hele dag gestresst thuis gaat zitten maar als het ineens heel snel gaat en hij moet nog 2 uur rijden.. ook kut!

15 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik heb in bed ook een matras beschermer en in de auto en op de bank zit ik ...
Hier hetzelfde. Nu hebben we dan ook net sinds vorige week een nieuwe auto (gezinsauto he 😅) en vorig jaar een nieuwe bank. Zul je net zien..

15 dagen geleden

Ahh dus ik ben niet de enige haha!! Weten jullie wat het is? Indalingsweeen ...
Mijn vk gaf aan dat het het ingedaalde kindje is dat beweegt en daarbij een zenuw raakt waardoor je die pijnscheut krijgt. Ik vind het soms net een stroomschok

15 dagen geleden

Reactie op kiim92

Nemen jullie voorzorgsmaatregelen mbt het breken van jullie vliezen? Met n ...
Wij hebben een waterdichte molton van de Ikea, deze ligt sinds een aantal dagen erop nu. Sinds gisteren ook in de auto maar gedaan 🫣 ik heb een lease auto en ben als de dood dat m'n vliezen breken op die stoffen stoelen 😂 verder niet op de bank maar daar twijfel ik soms nog een beetje over maarja, dan kan ik de hele dag wel met zo'n mat rond m'n kont lopen Door het matje schuif ik wel wat makkelijker in en uit de auto, ook wel fijn bij m'n bekkenpijn.

15 dagen geleden

Reactie op kristab88

Mijn man verwacht van mij dat ik 's ochtends kan aangeven of hij nog naar z ...
Hier ook een beetje, mijn vorige bevallingen gingen heel snel, (de 2e zelfs maar 1,5 uur vanaf het moment dat ik dacht hee er zit regelmaat in) dus ik zei ook joh ik verbied je niks, maar vind je het slim om nu nog routes van 1,5 uur Max van huis te gaan rijden? Zuchten en steunen dan kan ik straks 5 weken niet weg… Eeehm ik kan al 6 maanden amper lopen, wil jij even gauw ophouden met mekkeren 😂😂😂

15 dagen geleden

Reactie op ZomaarBetty

Hier ook een beetje, mijn vorige bevallingen gingen heel snel, (de 2e zelfs ...
Ja, hij biedt op zich wel aan om dan thuis te blijven hoor, maar het voelt heel erg alsof ik die call moet maken en dan ook gelijk vandaag moet bevallen. Of het op zijn minst de hele dag zwaar moet hebben.

15 dagen geleden

Reactie op SasenJob

Mijn vk gaf aan dat het het ingedaalde kindje is dat beweegt en daarbij een ...
Klinkt aannemelijk! Mijne is ook al helemaal ingedaald. Dank voor het delen 😊

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik had een gesprek met mijn vk hierover, wat ze hierin aanraadt. Ze zegt dat je het vaak al wel voelt aankomen, iets in je intuïtie zegt dan "misschien moet je vandaag thuis blijven". Vaak begint het ook 's nachts met gerommel of in ieder geval als je lekker zen en op je gemak bent met je man erbij. In dat opzicht zou je dus een inschatting kunnen maken. Maar lijkt me idd echt een moeilijke en beetje irritante vraag 😅 Ik zou vooral ook met hem bespreken hoe de vraag op je over komt, alsof je garantie moet geven en het dan maar moet ophouden ofzo? 🤣 Maar misschien bedoelt hij het juist heel lief in de zin van "lieverd hoe voel je je vandaag, zal ik gaan of zal ik blijven?" Komt al heel anders over 😉

14 dagen geleden

Reactie op Eva003

Vanaf een uurtje of 10 vanavond af en toe kramp en steken in mn onder buik. ...
Ook al heb ik het al een keer meegemaakt, heb ik echt geen flauw idee wat ik nu kan verwachten. Het is echt geen exacte wetenschap, zo'n bevalling 😅 Het enige wat zeker is, is dat iedere bevalling anders is! Waar je wel vanuit kunt gaan is dat ontsluitingsweeën heel regelmatig zijn. Als er dus regelmaat in zit zou je ze kunnen timen. Als je twijfelt of het oefenweeën of ontsluitingsweeën zijn, kun je even een warme douche nemen. Als ze wegzakken is je bevalling nog niet begonnen. Als ze doorgaan en regelmatig zijn, waarschijnlijk wel!

14 dagen geleden

Reactie op MrsFox

Ik had een gesprek met mijn vk hierover, wat ze hierin aanraadt. Ze zegt da ...
Thanks, ja ik heb ook al gezegd dat ik geen garantie kan geven haha. Vandaag voelde ik me er nog prima over dat hij ging. Maar ik merk ook wel dat hij er heel erg op hoopt of rekent dat de baby precies op de uitgerekende datum komt of iets daarna. Wij hebben natuurlijk als zwangeren al enkele maanden kunnen oefenen in het loslaten van controle en omgaan met veranderingen, en voor de man gebeurt dit natuurlijk ook veel abrupter. Dus ik snap hrt ook wel. Maar tegelijkertijd vind ik dat hij zelf opgelegde deadlines op het werk nu wel heel belangrijk maakt, terwijl er elk moment iets veel belangrijkers in ons leven gaat gebeuren. En op zijn werk lossen ze het heus wel op ;)

14 dagen geleden

Meer mensen die enorme trek hebben ineens? Ik ben nu 37+4 en heb intense trek!

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Hier van de week een zelfde soort gesprek gehad. Mijn man heeft aankomende week 2x dat hij voor zn werk wat verder weg moet zijn. Ben 10 nov uitgereikend. Hij zei "jij moet maar aangeven hoe je je die dag voelt en of ik kan gaan". Waarop ik ook zei ja daar gaat het niet om, het kan gewoon elk moment beginnen, ik weet dat ook niet van tevoren 😅 En dat het denk ik fijner is als hij niet te ver weg meer gaat. Vervolgens zei hij "ja ik heb geen keuze he ik MOET hier gewoon naar toe voor werk". WAAROM ZEG JE DAN GEEF JIJ HET MAAR AAN 🙄 Pfff, mannen... soms... 😅

14 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Hier van de week een zelfde soort gesprek gehad. Mijn man heeft aankomende ...
Oja en de mijne heeft inderdaad ook gezegd "ik hoop dat ze later komt want dat komt beter uit op mn werk". Dan denk ik: fuck werk, ze kunnen het echt wel zonder jou en gaan je echt niks verwijten 🤣