841 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Oja en de mijne heeft inderdaad ook gezegd "ik hoop dat ze later komt want ...
Haha ja hier ook! Maar ik maak me er niet zoveel zorgen over omdat mijn eerste bevalling heel rustig begon na 41 weken. Genoeg tijd om terug te rijden. Alhoewel ik nog maar 37 weken ben, krijg soms vragen zoals, ik moet dan en dan daar zijn voor werk, gaat dat lukken denk je? 😅 Inclusief een hele werkdag op ruim 1,5 uur rijden zonder file als ik bijna 40 weken ben. We will see...

14 dagen geleden

Reactie op Dalia24

Haha ja hier ook! Maar ik maak me er niet zoveel zorgen over omdat mijn eer ...
Haha ja dat heb ik ook wel. Mijn zoontje is ook geboren met 41+1 dus ga er niet per se vanuit dat deze kleine al aankomende week gaat komen. Heb ook tegen mijn man gezegd als je geen keuze hebt, dan moet je dus gewoon gaan en zien we het wel. Ben deze zwangerschap sowieso al veel meer in de "we zien het wel"-modus. Ik denk ook dat als het moment er wel gaat zijn deze week, het mijn man uiteindelijk ook echt niet boeit dat hij niet naar z'n werk kan. Hij kan zich alleen op voorhand soms al zo druk maken terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn 🤣

14 dagen geleden

Reactie op Mennos9

Hier van de week een zelfde soort gesprek gehad. Mijn man heeft aankomende ...
Ja, en vooral het 'maar ik heb geen keuze', stel je kind wordt de dag voor die afspraak geboren dan blijft hij echt wel thuis :P Maar goed, ik snap het ergens ook nog wel, als je volop met werk bezig bent lijkt dat af en toe het belangrijkste in de wereld. Terwijl als het echt moet je echt wel alles uit je handen kunt laten vallen. En tijdens corona konden we ook bijna allemaal thuiswerken.

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Mijn man verwacht van mij dat ik 's ochtends kan aangeven of hij nog naar z ...
Mijn vriend reist 2x in de week ook 1,5 / 2 uur naar het hoofdkantoor in de randstad. We hadden afgesproken dat hij, op het moment dat ik 37 weken zwanger zou zijn, vanuit huis of kantoor in de regio zou gaan werken. Nu gaf hij afgelopen zondag (toen ik dus 37 weken was) aan dat hij die week toch nog graag naar kantoor in de randstad wilde. Ik vond het prima, maar die nacht had ik voorweeën en de volgende ochtend vroeg hij: "kan ik wel gaan of denk je dat dit toch echte weeën zijn en dat je gaat bevallen?" Ik zei dat ik voor 99% zeker was dat dit gewoon voorweeën waren maar hem geen garantie kan geven natuurlijk. Ben ook nog nooit eerder bevallen dus weer ik veel 😂. Hij is wel gegaan maar heeft uiteindelijk alleen maar zorgen gehad om mij en was echt als de dood dat ik toch zou bevallen. Vervolgens deden de treinen ook moeilijk dus bij thuiskomst zei hij meteen; oké vanaf nu wil ik niet meer zo ver van huis zijn want dit voelde gewoon niet fijn. Dus die was snel van zijn idee genezen.

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Thanks, ja ik heb ook al gezegd dat ik geen garantie kan geven haha. Vandaa ...
Met mijn vorige had ik ook een zelf opgelegde deadline voor mijn werk voor mijn verlof. Heb het uiteindelijk na mijn zwangerschapsverlof van 4 MAANDEN zelf mogen oplossen 🤣 De meeste dingen kunnen heus een paar weken extra wachten en inderdaad anders fixen ze het echt wel. Het lijkt me voor onze mannen idd ook best raar dat ze van het ene op het andere moment vader zijn en dan ook even niet op het werk. Het laat zich echt niet plannen. Ik vond dat ook heel bijzonder om het mee te maken met een mannelijke collega die op het punt stond vader te worden net voor mijn verlof. Ik zag het echt even vanuit zijn perspectief. Hij zei steeds: "ja misschien kan ik erbij zijn volgende week, maar misschien ook niet" lekker vaag haha🤣 Wel gewoon vervanging geregeld natuurlijk. Ook heeeeel herkenbaar wat ik hier verder lees, dat onze mannen hun werk zo belangrijk vinden. Dat perspectief verandert echt wel als de baby er straks is, zeker als het de eerste is!

14 dagen geleden

Reactie op MrsFox

Met mijn vorige had ik ook een zelf opgelegde deadline voor mijn werk voor ...
Het is ook heel raar voor die mannen! Wij hebben gewoon al verlof, moeten ‘niks’ meer en kunnen afwachten tot de baby komt. Die mannen werken door, tot de baby er ineens is en dan zijn ze (mijn man tenminste) ineens 6 weken vrij. Dat is ook heel ingewikkeld op het werk! Hier een geplande keizersnede, dus mijn man weet al sinds 2,5 maand wanneer ook zijn laatste werkdag is 😅

14 dagen geleden

Reactie op Smos

Het is ook heel raar voor die mannen! Wij hebben gewoon al verlof, moeten ‘ ...
Ja is ook zo, maar de meeste werkgevers zijn echt wel begripvol dat je met een vrouw van 39 weken zwanger liever wat dichter bij huis werkt. Hij heeft net 3 uur over de terugreis gedaan met files, hopelijk leidt dat tot inzicht:'D

14 dagen geleden

Zijn er meer mensen die steken/pijn hebben wanneer de baby beweegt?

14 dagen geleden

Reactie op Ds0

🙋‍♀️😬

14 dagen geleden

Reactie op Ds0

Ja in m’n lies en krampen doet best zeer🥲

14 dagen geleden

Reactie op Ds0

Hier ook

14 dagen geleden

Reactie op Ds0

🙋🏼‍♀️

14 dagen geleden

Ik heb een voetenzak van little dutch en een maxi cosi (emerald). Maar klopt het dat je de riempjes van de maxi cosi compleet van de basis af moet halen, als je die uberhaupt door de voetenzak heen wilt krijgen? Of snap ik het nu compleet niet? 😅

14 dagen geleden

Reactie op Ds0

Ja heel erg vanavond. Ik twijfel nu zelfs of dit echt bewegingen van de baby zijn of toch voorweeën of zo. Echt stekende pijn laag in mijn schaamstreek.

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ja heel erg vanavond. Ik twijfel nu zelfs of dit echt bewegingen van de bab ...
Ik zit vandaag ook te twijfelen. Het begint al met al wat anders te voelen dan de afgelopen weken.

14 dagen geleden

Reactie op Annana015

Ik heb een voetenzak van little dutch en een maxi cosi (emerald). Maar klop ...
Dat lijkt me heel vreemd... foto? 😊 En anders: youtube is je vriend 😉

14 dagen geleden

Reactie op Annana015

Ik heb een voetenzak van little dutch en een maxi cosi (emerald). Maar klop ...
Uh nee dat zou niet de bedoeling moeten zijn… misschien kan je even een foto maken waarom het niet lukt?

13 dagen geleden

Reactie op Smos

Uh nee dat zou niet de bedoeling moeten zijn… misschien kan je even een fot ...
Er zitten zulke gaten in. Terwijl de 2(!) Maxicosi's die ik heb van die gordeltjes hebben - een soort U-lus zeg maar. Internet en youtube heb ik uiteraard al uitgespeeld op zoek naar een antwoord.

13 dagen geleden

Reactie op Annana015

Er zitten zulke gaten in. Terwijl de 2(!) Maxicosi's die ik heb van die gor ...
Ik heb de Emerald even opgezocht, maar zie dat dat een ander type autostoeltje is. Daar zal je deze voetenzak niet passend in krijgen denk ik…. Deze voetenzak lijkt gemaakt voor een babystoeltje als deze; https://www.maxi-cosi.nl/autostoelen/pebble-360-pro2 die heeft alleen van bovenaf twee gordeltjes die je dus door de gaten kan steken en dan tussen de beentjes de sluiting. Jij hebt een 5 punts gordel, deze voetenzak zou dan bijvoorbeeld wel passen volgens de beschrijving; https://babyplus.nl/product/jollein-voetenzak-3-5-punts-basic-knit/

13 dagen geleden

Bij deze foto’s kun je het verschil trouwens beter zien met jouw voetenzak; https://www.koeka.com/voetenzak-0-3-5-punts-teddy-vik-sand Je hebt echt een extra opening nodig om deze gordels netjes erin te krijgen.