841 Reacties
13 dagen geleden
Haha geen vraag maar een korte anekdote, wonderlijke opmerking van mijn moeder net. Ze is er sowieso al van overtuigd dat ons kind heel groot wordt, de hele zwangerschap al, terwijl de verloskundige daar nooit enige indicatie van heeft gegeven. Maar nu zei ze vandaag: pas op straks met persen he, jij bent zo gespierd dat je het misschien veel te hard en geforceerd doet.
Ik moest wel lachen, nou weet ik ook wel dat geleidelijk naar beneden ademen beter werkt voor moeder en kind dan in 1x keihard persen. Maar die voorstellingen die ze al heeft over hoe mijn bevalling zal gaan.. ik heb nog nooit gehoord dat iemand te gespierd was en daarom te hard perste :'D
12 dagen geleden
Reactie op Anlie30
Toch nog een namenvraag, op de valreep ;-) wij willen onze zoon graag Ezra ...
Ik vind Ezra prachtig! Geen bijbelse associatie.
Acda en de Munnik hebben een lied "Ezra". Heel mooi vind ik.
Tis dat mijn man het niks vind anders had ik graag Ezra gekozen als naam.
12 dagen geleden
Reactie op Anlie30
Ik heb wel een christelijke opvoeding gehad, maar bij de naam Ezra maak ik totaal geen associatie met het christendom. Ik vind het een hele mooie naam ☺️
12 dagen geleden
Reactie op ilse240024
Ik heb wel een christelijke opvoeding gehad, maar bij de naam Ezra maak ik ...
Ik zelf ook, mijn vriend niet. En gek genoeg maakt hij zich niet druk om associaties en ik wel haha. Wil graag dat Ezra zelf (later als ie groter is) mag ontdekken/kiezen wat zijn visie is op het leven en religie. En niet dat mensen dingen invullen op basis van zijn naam... Maar misschien denk ik er te veel over na.
12 dagen geleden
Ik heb heel mijn zwangerschap goed gesmeerd maar helaas - in het derde trimester striemen gekregen, allemaal regio onder de navel
Nu jeuken die striae enorm sinds een dag of 3. De jeuk is eigenlijk echt onhoudbaar en word er knettergek van…
Heeft iemand tips om de jeuk weg te krijgen?
12 dagen geleden
Reactie op EMBO
Ik heb heel mijn zwangerschap goed gesmeerd maar helaas - in het derde trim ...
Extra smeren, verlicht de jeuk.
12 dagen geleden
Reactie op EMBO
Smeer ondertussen 3x per dag met bio oil omdat ik dit ook ergens had geleze ...
Dat durf ik niet te zeggen. Ik gebruik buikbalsem van etos eigen merk en daar zit vitamine E in. Dat zorgt ervoor dat littekens verminderen en sneller herstelt.
12 dagen geleden
Reactie op Anlie30
Mooie naam en ik heb de link met het geloof/bijbel niet gelegd.
12 dagen geleden
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn die ‘s nachts veel last hebben van pijn tussen de borsten? Dit is een kwaal die (naast brandend maagzuur) bij mij steeds meer opspeelt (ben 40+2). Als ik op m’n linkerzij lig voelt het alsof m’n rechterkant gewoon te zwaar is ofzo. Drukkende pijn, soms stekend.. 🧐
11 dagen geleden
Reactie op Babychou
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn die ‘s nachts veel last hebben van ...
Hii ja heb ik al een paar maanden, ze zijn zo gegroeid dat de huid erg trekt en pijn doet. In combi met de uitgerekte buik kan het super steken inderdaad. Ik prop er meestal een deken tussen/onder tot het lekker ligt.
11 dagen geleden
Reactie op Babychou
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn die ‘s nachts veel last hebben van ...
Ik weet niet zeker of we hetzelfde voelen, maar ik heb wel ook echt last gehad van stekende pijn tussen mn borstel en wat mij helpt is een bh topje dragen s nachts! Die zijn lekker zacht dus zitten voor mij niet "in de weg", maar houden de boel net wat meer op z'n plek en heb geen pijn meer!
11 dagen geleden
Ik besef me dat ik de kleien vandaag helemaal niet heb gevoeld (op vanmorgen na)
Morgen37 week. Lig nu op m’n linkerzijde al een poosje maar hoelang geef je het de tijd om beweging te voelen ??
Meestal is ze nu wel al actief