841 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Ik besef me dat ik de kleien vandaag helemaal niet heb gevoeld (op vanmorge ...
Als het afwijkend is van normaal, bellen bij deze termijn is bij ons het advies!

11 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Ik besef me dat ik de kleien vandaag helemaal niet heb gevoeld (op vanmorge ...
Mijn verloskundige zegt dat je de baby 10x in 2 uur tijd moet voelen maar als je het zelf niet vertrouwd zou ik gewoon bellen naar de verloskundige. Dat kan nooit kwaad! Bij mij bewoog ze gister ook minder maar nog wel genoeg vond ik en vandaag is ze weer heel actief.. hahaha

11 dagen geleden

Reactie op Nootje90

Ik weet niet zeker of we hetzelfde voelen, maar ik heb wel ook echt last ge ...
Ik heb het vandaag even nagevraagd, we moesten toch naar de verloskundige. Zij gaf aan dat het waarschijnlijk m’n borstbeentje is die pijn doet door de grootte van de baby, ook maagzuur kan hiermee te maken hebben. Haar advies was een extra kussen, zodat het hoofd wat hoger ligt. Ga ik straks maar eens proberen 😃

11 dagen geleden

Wat gaan jullie gebruiken in het bedje? Mijn dochter is in juni 2022 geboren en toen was het echt warm! Nu krijg ik in ene dus twijfels wat ik moet qua dekentjes ed. voor onze november-zoon. Ik heb een wollen dekentje voor in de co-sleeper, zit ook te denken aan een wollen hoeslaken.. iemand tips/adviezen?

11 dagen geleden

Reactie op Xx2021

Wat gaan jullie gebruiken in het bedje? Mijn dochter is in juni 2022 gebore ...
Hier de eerste op komst, vond dit een enorm ding, die TOG waardes, dekens, bakerdoeken…. Heel wat advies overal ingewonnen en krijg van iedereen hetzelfde antwoord: hangt natuurlijk van de kamertemperatuur af en die is in elk huis anders. En hoe je zelf wenst op te dekken Iedereen spreekt hier van wollen dekens maar bij ons is het echt wel nog relatief warm, ook in de winter 🙈 als we naar het TOG schema kijken zitten wijzelf goed met een romper met lange mouwen, velours pyjama en een meyco bakerdoek (samen 2,5 TOG waard). + geweven wiegdeken van 1 TOG voor mocht het toch nog kouder worden Ik zou gewoon even een de temperatuur in je kamer aankijken en zo de laagjes aankijken ☺️ zo gaan wij het in ieder geval doen ☺️

11 dagen geleden

Reactie op Babychou

Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn die ‘s nachts veel last hebben van ...
Hi, ja zeker! Ik had een pijnlijk borstbeen en tussen m'n schouderbladen, bleek te komen door brandend maagzuur. Ik slik sindsdien omeprazol (ook los te koop bij de drogist) en sindsdien geen last meer. Zou het zeker aanraden

11 dagen geleden

Reactie op Xx2021

Wat gaan jullie gebruiken in het bedje? Mijn dochter is in juni 2022 gebore ...
Ik heb zelf ook geen idee waar ik goed aan doe. Heb nu dekentjes in verschillende diktes en een inbakerdoek met teddyvoering (van puckababy, 2 TOG). Maar goed, dan ook maar weer de vraag of de baby gelukkig wordt van inbakeren, ik lees ook dat dit niet altijd het geval is. Ik laat het nu ook maar gewoon los, ik zie ook dat iedereen het anders doet en het is ook heel erg afhankelijk van hoe warm het is op dat moment. Als de kleine geboren is en de kraamhulp is hier, zoek ik het wel verder met haar uit 😬

11 dagen geleden

Hey mama's (to be), heeft iemand van jullie bloedverlies (gehad) op het einde van de zwangerschap? Sinds zaterdag verlies ik kleine beetjes bloed, maar vanochtend was het toch wel wat meer. Ik lees op het internet wel dat het kan en niet gevaarlijk is, maar ik herken het niet van mijn eerste zwangerschap. Ik weet ook niet goed hoeveel normaal is en vanaf wanneer ik zou moeten bellen..

11 dagen geleden

Bellen?

11 dagen geleden

Reactie op Eva F

Hey mama's (to be), heeft iemand van jullie bloedverlies (gehad) op het ein ...
Ik heb de laatste dagen (w39) af en toe wat lichtroze bloedverlies. Volgens de vk was dat geen reden tot zorg je baarmoeder komt verder naar beneden en is extra doorbloed dus gevoelig. Maar zodra het meer was dan een handpalm en zodra het donker was ipv lichtroze wel bellen.

11 dagen geleden

Reactie op Eva F

Hey mama's (to be), heeft iemand van jullie bloedverlies (gehad) op het ein ...
Kleine beetjes bloed is inderdaad normaal aan het einde, bij mijn vk wordt gezegd dat je moet bellen als het meer is dan een normale menstruatie. Maar als je het niet vertrouwt of je zorgen maakt zou ik ook gewoon even bellen, kan nu overdag toch ook gewoon op het normale nummer 😊

11 dagen geleden

Bedankt voor de reacties! Heb toch maar even naar de kraamafdeling gebeld, voor de zekerheid. Zij zeggen ook dat dit meestal geen kwaad kan, maar ze het toch liever even controleren voor de zekerheid. Ik moet straks om 15u even langsgaan voor een monitor en onderzoek.

11 dagen geleden

Hoelang mag je de colostrum in de koelkast bewaren om later (op dezelfde temp) samen te voegen? Mn spuitjes zijn bijna leeg dus wilde met bvzakjes verder gaan. Maar als ik tussen de 10-15cc per keer kolf voeg ik het liever samen.

11 dagen geleden

Even een niet zwangerschap gerelateerde vraag. Als je bij prenatal shopt krijgt je vaak een bundeltje met kortingscodes.. zo ook eentje van Centerparcs. Die had ik ook; maar per ongeluk weggooit met de rest van verpakkkingsmateriaal. 🙄 Is er iemand die toevallig nog zo’n bon heeft en hem niet gaat gebruiken? 🙈 #Durft te vragen..

11 dagen geleden

Reactie op annabel021998

Hoelang mag je de colostrum in de koelkast bewaren om later (op dezelfde te ...
https://lalecheleague.be/bewaren-en-opwarmen-van-moedermelk/ Hier heb je wel wat aan!

11 dagen geleden

Voor de meiden die ook al een keer bevallen zijn. Wat waren jullie allereerste tekenen dat de bevalling niet lang meer ging duren? Liefs

11 dagen geleden

Reactie op Myna123

Voor de meiden die ook al een keer bevallen zijn. Wat waren jullie allereer ...
Helemaal niets! Ik lag een hele zondag moe/lui te zijn met wat zeer lichte buikpijn. Na een uurtje weeën timen verloskundige gebeld en zat toen op 5-6 cm ontsluiting.

11 dagen geleden

Reactie op Myna123

Voor de meiden die ook al een keer bevallen zijn. Wat waren jullie allereer ...
Ik denk vooral heeeeel moe en veel behoefte om te rusten. Maar verder lichamelijk niet super veel voorweeën ofzo gehad bij mijn 1ste. Ineens braken 's nachts mijn vliezen en begonnen de weeën

11 dagen geleden

Reactie op annabel021998

Hoelang mag je de colostrum in de koelkast bewaren om later (op dezelfde te ...
Ik vroor het in ijsblokjes in, van greensprouts of oxo tot bijvoorbeeld. Dan kun je ook kleinere hoeveelheden invriezen 😊

11 dagen geleden

Iemand anders ook ineens heel emotioneel/huilerig zonder duidelijke reden? Morgen ben ik 39 weken en vandaag zonder reden heel erg down en random aan het huilen.. Heb eerder wel gehad dat als ik heel moe was na een drukke dag dat ik t huilen niet kon tegenhouden, maar nu werd ik al zo wakker terwijl ik prima geslapen heb.. ik snap er helemaal niks van😔