843 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Iemand anders ook ineens heel emotioneel/huilerig zonder duidelijke reden? ...
Oh ja zeker. Ik heb gisteren mijn eerste echte hormonale uitbarsting gehad van de hele zwangerschap. Ik vroeg aan mijn man of hij alles wist te liggen, mocht de verloskundige ineens om hydrofiel doeken vragen of steriele gaasjes. Toen wilde hij op een praktische mannen manier het hele kraampakket en de bedpan en strijkplank en alles alvast in de slaapkamer gaan zetten. Dat wilde ik echt niet, ik wil liefst een thuisbevalling dus wil een ontspannen setting en niet alvast continu herinnerd worden aan de bloederige aspecten van de bevalling.. dat werd een flinke ruzie en ik was echt mega overstuur aan het huilen..

11 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Las vandaag in het zwangerschapsportaal dat het heel normaal is. Zelf heel de zwangerschap niet gehuild.. en afgelopen week regelmatig zonder reden gehuild en ook down.

11 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

❤️

11 dagen geleden

Reactie op Myna123

Voor de meiden die ook al een keer bevallen zijn. Wat waren jullie allereer ...
Ik had vorige keer echt wekenlang allemaal voortekenen (oefenweeën, drukkend gevoel op de onderkant, etc). Het zegt helaas echt helemaal niets en kan bij iedereen weer anders zijn. Uiteindelijk ben ik toen met 41 weken voor de 2e keer gestript, waarna ik eerst wat krampen had en zo'n 4 a 5 uur later de echte weeën begonnen.

11 dagen geleden

Ik heb nu sins een half uur steeds drukkend en stekend gevoel op bekken. Ben nu 39 weken en de kleine meid was nog niet ingedaald. Zou dit betekenen dat ze nu toch aan het indalen is? (Het is mn tweede en ik heb gelezen dat bij de tweede de baby vaak pas indaalt tijdens de bevalling)

10 dagen geleden

Reactie op kiim92

Even een niet zwangerschap gerelateerde vraag. Als je bij prenatal shopt k ...
Ik heb deze nog liggen en gebruik em niet 😊

10 dagen geleden

Hier even een kleine update ivm het bloedverlies: gisteren naar de vroedvrouw geweest voor een ctg en kleine check. Zag er goed uit, 2cm ontsluiting maar baarmoederhals was nog lang. Zonet naar de gynaecoloog geweest (24u later) voor een geplande echo en baarmoederhals is al geen 1cm meer en heb 4cm ontsluiting! 😬 Dat verklaart ook het bloedverlies zegt hij. Zo spannend! Morgen 37w zwanger.

10 dagen geleden

Reactie op Eva F

Hier even een kleine update ivm het bloedverlies: gisteren naar de vroedvro ...
Wooow. Kan het dan elk moment beginnen ? Of is het eigenlijk dan al begonnen

10 dagen geleden

Reactie op MCS1992

Ik heb deze nog liggen en gebruik em niet 😊
Ohh.. ☺️ lief! Als je hem zou willen delen in privé bericht? 🤗

10 dagen geleden

Reactie op Eva F

Hier even een kleine update ivm het bloedverlies: gisteren naar de vroedvro ...
Oké :o ben benieuwd of dat bij mij dan ook al gaande is.. nog niks van weeën gevoeld?

10 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Wooow. Kan het dan elk moment beginnen ? Of is het eigenlijk dan al begonne ...
Hij zei dat het 'in beweging' is en het niet lang meer zal duren voor de bevalling op gang komt. Nog even gespannen afwachten dus. 😅

10 dagen geleden

Reactie op kristab88

Oké :o ben benieuwd of dat bij mij dan ook al gaande is.. nog niks van weeë ...
Sinds een half uur ongeveer heb ik veel harde buiken die best pijnlijk zijn.. maar dit kan ook wel door het inwendig onderzoek komen denk ik. Ik ben benieuwd wat de avond/nacht geeft!

10 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ohh.. ☺️ lief! Als je hem zou willen delen in privé bericht? 🤗
Ik heb je een verzoek gestuurd

10 dagen geleden

Voor degenen met een Joolz (day 5): is deze voetenzak echt een musthave?

9 dagen geleden

Reactie op starry94

Voor degenen met een Joolz (day 5): is deze voetenzak echt een musthave?
Ik heb hem (nog) niet aangeschaft. Ik heb een heerlijk warme voetenzak van de zeeman die in de maxi cosi kan en evt in het wiegje ook. Dezd is voor het stoeltje na de wieg en daar kunnen ze pas vanaf 6 maanden in, dan is het al Mei en wie weet wat het weer dan is 😂

9 dagen geleden

Reactie op Eva F

Sinds een half uur ongeveer heb ik veel harde buiken die best pijnlijk zijn ...
Beweegt jouw kindje hierbij ook veel? Ik heb namelijk harde buiken en krampen die komen en gaan, maar die kleine beweegt ook..

9 dagen geleden

Reactie op laupstra

Beweegt jouw kindje hierbij ook veel? Ik heb namelijk harde buiken en kramp ...
Vaak wel ja!

9 dagen geleden

Reactie op laupstra

Beweegt jouw kindje hierbij ook veel? Ik heb namelijk harde buiken en kramp ...
Hoe is dit nu bij jou? Ik heb nu bijna een uur last van harde buiken die komen en gaan, daarbij veel druk op de schaamstreek. Duurt ongeveer een minuut en dan trekt het weer weg. Ik vind het niet perse veel pijn doen, maar wel ontzettend oncomfortabel. De kleine is ondertussen ook aan het bewegen dus ik kan ook niet goed inschatten wat het nou precies zo oncomfortabel maakt... Voelt een beetje als de voorweeën die ik vorige week had, alleen had ik toen geen druk op de schaamstreek... nu wel

9 dagen geleden

Vanaf hoeveel cm moet een kindje maat 56 aan bij de geboorte? Hoe weet je uberhaupt de maat als ze niet altijd meten?

9 dagen geleden

Reactie op Dua.aaaa

Vanaf hoeveel cm moet een kindje maat 56 aan bij de geboorte? Hoe weet je u ...
Het is geen "moet" en ligt ook aan de bouw van je kindje. Is je kindje wat voller en ronder dan zal al vrij snel maat 56 passen. Maar heb je een kindje wat smaller en dunner kunnen ze vaak best lang maat 50 aan. Onze zoon was 47cm ongeveer. Die paste nog in maat 44 bij geboorte omdat hij weinig vetjes en rolletjes had en maat 50 zakte eigenlijk gewoon een beetje af. Maar ook dat ligt aan de kleding want je hebt ook kleding die kleiner en smaller valt weer of kledingmerken die wat ruimer zijn en langer doorgedreven kunnen worden in een bepaalde maat. Het is dus een beetje kijken ter plekke en op het moment zelf. Mijn ervaring is dat degene aanwezig bij de bevalling wel een goede inschatting maken welke maat je nodig hebt. Wij gaan zo naar het ziekenhuis nemen maat 50 en 56 mee een setje volledig en we zien wel wat er gekozen is als passend bij het aankleden.