845 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Het is geen "moet" en ligt ook aan de bouw van je kindje. Is je kindje wat ...
Bedankt! Heb inderdaad ook setjes ik beide maten klaarstaan :), maar had geen idee

9 dagen geleden

Reactie op starry94

Voor degenen met een Joolz (day 5): is deze voetenzak echt een musthave?
Wij hebben geen joolz maar een easywalker. Bij onze eerste zoon hebben wij het eerste jaar een voetenzak universeel gehad die kleiner was. Deze hadden we en in de maxi cosi en in de wandelwagenbak (kreeg die dekens nooit opgemaakt dus dat ding omgooien was 2 tellen werk). Onze zoon was toen van januari. Onze 2 zoon van november zal ook in die voetenzak gaan liggen. Ik heb wel toen de winter erop een easywalker voetenzak gekregen voor in de wandelwagen omdat hij het toch heel koud bleek te hebben snel en omdat hij een dekentje als een spelletje zag en deze steeds probeerde af te gooien in de kinderwagen. Dat was puur luxe en omdat mijn opa en oma met hem op pad waren en die deken eraf zat waren. Die zijn toen bij de prenatal binnen gelopen. Ikzelf vouwde zijn deken om hem heen en liet hem het ermee uit zoeken. Deken eraf was het koud hebben. Hij heeft er toen 4 maanden in gezeten en zelf zou ik het voor 3 maanden een hele dure voetenzak gevonden hebben. We hadden daarna namelijk best snel een buggy omdat die veel lichter was en veel minder ruimte innam in de auto. Je zult zelf dus even moeten kijken wat je ervan mee wil. Een must zo een voetenzak is het zeker niet.

9 dagen geleden

Reactie op Dua.aaaa

Bedankt! Heb inderdaad ook setjes ik beide maten klaarstaan :), maar had ge ...
Er is echt geen kant en klaar antwoord op te geven. Hij heeft ook best wel gehad dat hij kleding van hema maat 50 nog paste (viel bij hem ruim) en van feetje maat 56 kleding droeg dat ik dacht van nou nog even knapt ie uit dat shirtje 🙈. Dat is iets waardoor wij in het begin wel eens wat setjes gewoon niet gedragen hebben in bepaalde maten omdat het echt kleiner viel.

9 dagen geleden

Reactie op ilse240024

Hoe is dit nu bij jou? Ik heb nu bijna een uur last van harde buiken die ko ...
Heb dit nu 3 avonden gehad, en het is weer over gegaan steeds na een paar uur.. verloskundige heeft ook de optie blaasontsteking met me besproken, maar omdat ik er - zodra het stopt - helemaal geen last meer van heb, lijkt het toch voorwee te zijn door de beweging van de baby… Ik vind het geen pijn doen zelf maar kan ook niet gemakkelijk aan iets anders denken. Word er wel wat wazig van.

9 dagen geleden

Een vraag aan degenen die net bevallen zijn; zijn er nog dingen die jij meer of anders had willen doen ter laatste voorbereiding op de geboorte?

9 dagen geleden

Reactie op kristab88

Een vraag aan degenen die net bevallen zijn; zijn er nog dingen die jij mee ...
Meer rust vooraf. Eerder alles klaar. Maar dat komt ook omdat ik laatste dagen ineens heel veel medische afspraken extra kreeg dus het werd ineens heel druk voor mij

9 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Meer rust vooraf. Eerder alles klaar. Maar dat komt ook omdat ik laatste da ...
Goede tip! Dit geeft mij weer extra motivatie 😝 dankjewel ♥️

9 dagen geleden

Reactie op MCS1992

Ik heb je een verzoek gestuurd
Geaccepteerd ☺️ kreeg geen melding 🙈

9 dagen geleden

Hi dames. Op het internet kan ik niet zoveel vinden maar is een bloeddruk van 140-85 in rust te hoog?

9 dagen geleden

Reactie op momtoobe

Hi dames. Op het internet kan ik niet zoveel vinden maar is een bloeddruk ...
Volgens mij is het best hoog, hierin staat dat het eigenlijk niet boven 140/90 moet gaan: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/bloeddruk-tijdens-zwangerschap/

9 dagen geleden

Reactie op momtoobe

Hi dames. Op het internet kan ik niet zoveel vinden maar is een bloeddruk ...
Ik heb geregeld 140/90 en dat vinden ze inderdaad nog nét ok. Wel nuttig om in 't oog te houden dat het niet nog hoger wordt, want dan moet je aan de alarmbel trekken.

8 dagen geleden

Hebben er meer dames dat je weleens 'vergeet' dat je zwanger bent en zelfs bijna 'moet' bevallen? Soms dan zit ik echt heel chill op de bank tv te kijken en ineens beweegt ze weer en heb ik echt een "Oh ja, ik ben zwanger" moment😂

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Hebben er meer dames dat je weleens 'vergeet' dat je zwanger bent en zelfs ...
Was het maar zo 🥲🥲🥲. Als het maagzuur niet tot mn keel komt verga ik van de bekkenpijn en andersom. Never a dull moment zegmaar. Vergeten? I wishhhh

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb al een week buikgriep en inderdaad merkte ik dat het hele kind in de buik bijna vergeten was. Ook wel lekker rustig even, om er niet zo mee bezig te zijn

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ja.. is bij mij maar heel kort maar heb ik soms ook.

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Vooral als ik net wakker ben haha. In mijn droom ben ik ook meestal niet zwanger en dan duurt het even voor ik het me besef 🤣

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Haha… jaaa!!! Ik dacht echt dat er wat mis was met mij 😂 Ik heb die momentjes wel eens door de dag 😂 zo grappig!

8 dagen geleden

Hoi mama's, Even een klein zorg vraagje. Ik ben 37.1 vandaag. Ik merk dat ik totaal geen rust in mijn lichaam heb. Ik geniet weinig van mijn verlof omdat ik het gevoel heb dat ik alleen maar druk ben. Ik heb de laatste tijd erg veel last van mijn bekken gebied, lopen gaat zeer doen, liggen is niet prettig. Ik voel me eigenlijk steeds ongelukkiger worden ookal kijk ik onwijs uit naar onze kleine man. Ik kan wel stellen dat ik er klaar mee ben. Zijn er mensen die hier goeie tips voor hebben, het herkennen of tips en advies van verloskundige hebben gekregen ooit die ik mogelijk kan voorstellen?

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Nu niet echt meer, maar gedurende de hele zwangerschap wel vaak gehad. Nu vergeet ik inderdaad dan wel echt af en toe dat ik alweer bijna 40 weken ben en ik bijna kan gaan bevallen 😅

8 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Heb ik de gehele zwangerschap al en ben morgen 39 weken. Dan denk ik: oh ja, binnenkort heb ik gewoon een baby! 😬