138 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op naomley

Precies hetzelfde! Mn vriend noemt me een landkaart🤣🤣
Haha ja ik heb dit nooit gehad, en ineens allemaal blauwe lijnen. Heel cool wel om te zien hoe je lichaam zich voorbereidt. Ik heb ook het idee dat er snel wat gaat lekken 😅

14 dagen geleden

Reactie op Jet/

Jaa ik heb dit even bij mijn vriendinnen nagevraagd (Verloskundige’s en ver ...
Dankjewel!! 😀

13 dagen geleden

Reactie op Jet/

Jaa ik heb dit even bij mijn vriendinnen nagevraagd (Verloskundige’s en ver ...
Wat goed! Ik ga dit ook doen. Misschien beetje gekke vraag maar moet ik dan probiotica bestellen voor baby's die ik zelf slik? Of gewone probiotica voor volwassenen? Dankjewel!

13 dagen geleden

Reactie op kimvheertum

Wat goed! Ik ga dit ook doen. Misschien beetje gekke vraag maar moet ik dan ...
Geen gekke vraag hoor! Juist voor baby’s of dus moeder en kind. Op deze foto zie je bv dat je het eerst als zwangere vrouw neemt en daarna kun jij het blijven nemen (bij borstvoeding) of aan de kleine geven in het flesje eventueel. Maar als je het tijdens de zwangerschap al meegeeft heb je al een mooie start begreep ik!

12 dagen geleden

Misschien is er iemand die dit ook heeft of weet wat het is. Maar als de kleine hard schopt voel ik echt haar voet maar soms ook een knakkend gevoel in mijn buik. Wat zou dit kunnen zijn?

12 dagen geleden

Mensen die ervaring hebben met kinderwagen? Sommigen zeggen dat je geen wieg nodig hebt (alleen maxi-cosi en het stoeltje voor erna oo de kinderwagen). Vooral omdat je in november geen lange wandelingen zult maken, maar ik heb totaal geen idee. Ik zie complete setjes kinderwagens en weet dus niet of ik alle 3 de opzet stukken nodig heb. Wie kan hier wat over zeggen?

12 dagen geleden

Reactie op demiccc

Mensen die ervaring hebben met kinderwagen? Sommigen zeggen dat je geen wie ...
Ik heb wel een wandelwagen met reiswieg. Zal vast minder gaan wandelen dan bij mijn 1e toen geboren in het voorjaar. Vind het wel handig met dagjes uit die ik doe net de oudste. Een baby mag niet een hele middag in een maxi-cosi liggen, maar wel in de reiswieg.

12 dagen geleden

Reactie op Rnrs12

Helaas hier heel veel last van obstipatie. Op advies van huisarts gebruik i ...
Ik heb daar ook erg veel last van. Mij is aangeraden om sochtends een kiwi te nemen met lauw water. Dat helpt opzich best wel!

11 dagen geleden

Heee allemaal, ik ga al bijna met verlof (vakantie uren moesten echt op helaas). Nu kan ik moeilijk alleen zijn en denk ik dat ik mij enorm ga vervelen. Hebben jullie tips om te doen in je verlof? Alles staat al helemaal klaar voor de baby en het huis is (bijna) helemaal schoon en opgeruimd. Iemand een leuke hobby of iets wat heel handig is om gedaan te hebben voordat de kleine er is?

11 dagen geleden

Reactie op f0723

Heee allemaal, ik ga al bijna met verlof (vakantie uren moesten echt op hel ...
Tv series bingen op de bank? Of schilderen, misschien een leuk schilderijtje voor je babykamer maken? 😁

11 dagen geleden

Reactie op f0723

Heee allemaal, ik ga al bijna met verlof (vakantie uren moesten echt op hel ...
Ik herken je gevoel, maar ik probeer juist niet teveel plannen te maken :P ik denk dat het heel goed is om je een tijdje dood te vervelen. Wel wil ik proberen om elke dag een stuk te wandelen of andere sport als dat nog gaat, vooruit koken en baby kleertjes wassen, en met vriendinnen afspreken op hun mamadag ;) en voor het zelfde geld komt je baby al veel eerder dan je verwacht hé!

10 dagen geleden

Hoe weet je of je baby is ingedaald?

10 dagen geleden

Reactie op f0723

Heee allemaal, ik ga al bijna met verlof (vakantie uren moesten echt op hel ...
Ik ga fotoboeken maken, echt zoiets waar ik nooit aan toe kom en wat ik wel wil blijven doen voor de kleine (dus fijn als er geen ‘achterstand’ is) 😊, en verder lekkere dingen bakken om in te vriezen (bananenbrood, dadel cake etc)

10 dagen geleden

Totale leek hier, dus spaar me 😅 Ik wil heel graag borstvoeding geven en daarnaast weer eens een lekker glaasje wijn drinken o.i.d. Bovendien lijkt het me een fijn idee als m'n vriend af en toe een voeding kan overnemen, ook voor hem en zijn hechting met de kleine. Nu is mijn vraag: als ik 1 of 2 keer per dag kolf ipv live voed, of bijv een hele dag kolf ipv live voed en de volgende dag weer live, verstoort dat dan het ritme van voeden met m'n zoontje? Of maakt dat niet uit? De combi lijkt me namelijk geweldig, als dat lukt, maar misschien wil ik dan van teveel walletjes eten 😊

10 dagen geleden

Reactie op demiccc

Mensen die ervaring hebben met kinderwagen? Sommigen zeggen dat je geen wie ...
Ik vind persoonlijk dat ze in een wieg van de kinderwagen wat meer beschermd liggen, zeker als het regent. Maxi-cosi gebruikte wij echt alleen voor kleine stukjes uit de auto, de kinderwagen voor wandelen vanuit huis of langere stukken. Dus het ligt er echt aan wat je plannen zijn 🙂

10 dagen geleden

Reactie op lott90

Totale leek hier, dus spaar me 😅 Ik wil heel graag borstvoeding geven en ...
Kan gewoon hoor! Als je productie na een paar weken goed op gang is gekomen is het sowieso verstandig af en toe een flesje te geven om te laten oefenen. Ik heb een jaar gevoed bij m’n eerste en ook een groot deel via kolf/fles omdat ik tijdens m’n verlof ook af en toe ging sporten of iets voor mezelf doen (of wijntjes drinken inderdaad). En als je weer aan het werk gaat zal je ook moeten kolven als je kind op de opvang is! :)

10 dagen geleden

Reactie op f1990

Kan gewoon hoor! Als je productie na een paar weken goed op gang is gekomen ...
Oh top! Ja, ik twijfelde vooral echt over die eerste periode. Je hebt het over 'na een paar weken'. Betekent dat, dat ik dus beter wel de eerste weken alleen live voed, voordat ik overstap naar live+fles? En zo ja: hoeveel weken kan ik dan het best wachten voordat ik die overstap maak? Dank je wel!!

10 dagen geleden

Reactie op lott90

Oh top! Ja, ik twijfelde vooral echt over die eerste periode. Je hebt het o ...
Ik zou het gewoon proberen hoe het gaat! Ook een beetje per persoon verschillend denk ik. En je kan altijd een wijntje drinken gelijk na een voeding :) ik ben deze keer ook van plan mijn partner en zoontje van af het begin 1 flesje per dag samen te laten geven aan de baby ook om ze er meer bij te betrekken. Denk sowieso dat het geen kwaad kan - er zijn ook vrouwen die alles afkolven en met de fles geven en vrouwen die alles live geven en waarschijnlijk nog heel veel variantjes er tussenin. Bij twijfel kan je ook altijd contact opnemen met een lacatatiekundige.

9 dagen geleden

Ik heb nu sinds 2 dagen het echt extreem koud, tot kippenvel toe(maar geen verhoging) en dan een tijdje later lig ik weer te zweten op de bank. Meer die dit hebben? Ben ook wel wat grieperig (kriebel in de keel en beetje misselijk en hoofdpijn)

9 dagen geleden

Pfff ik zit echt met een dilemma… ik heb het gevoel dat er sprake is van zwangerschapsdiscriminatie op mijn werk… mijn rechtvaardigheidsgevoel wil hier natuurlijk wat mee, maar de juridische molen schrikt mij zo af omdat het zo onhaalbaar lijkt… hebben jullie ooit te maken gehad met zwangerschapsdiscriminatie? Of wat zouden jullie doen mocht dit met jou gebeuren? 🤔