847 Reacties
5 dagen geleden
Ik ben vanmiddag op controle geweest bij de verloskundige en die heeft met inwendig onderzoek gevoeld dat de baarmoederhals aan het verstrijken en verweken is, maar deze was nog niet volledig verstreken en er was nog geen ontsluiting (ze kon dus ook nog niet strippen).
Nu heb ik het idee dat ik sinds ik daar geweest ben af en toe bij bewegingen (bijv opstaan van de bank) wat vocht verlies.. gaat echt om wat druppels, ondergoed is dan beetje nat. Geprobeerd wat op te vangen in een boterhamzakje maar dat lukt niet echt.. wat zouden jullie hiermee doen?
5 dagen geleden
Reactie op MeyraK3D
Bij mij zijn om 18:30 mijn vliezen gebroken🙈
Ohhh spannend!
Ik voel mijn kleine deze avond weer zoveel meer op de uitgang duwen met haar hoofdje, voelt zelfs een beetje ongemakkelijk 🤣 heb dit gevoel bij mn 1e helemaal niet gehad.
Dit zou toch in ieder geval iets moeten doen daarbinnen?
5 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Ik ben vanmiddag op controle geweest bij de verloskundige en die heeft met ...
Het trucje is om op de achterkant van je hand te blazen, als je dan nog steeds vocht verliest zou het inderdaad vruchtwater kunnen zijn. Het is dan ook makkelijker op te vangen, bijv terwijl je op het randje van de toilet zit, want je weet wanneer het komt 😉
5 dagen geleden
Reactie op MrsFox
Het trucje is om op de achterkant van je hand te blazen, als je dan nog ste ...
Ik denk dat zojuist mijn vliezen zijn gebroken, heb dit kunnen opvangen in een boterham zakje. Het is wittig, beetje licht melk achtig. Verder was m’n broek/onderbroek ook nog nat.
Is dit een normale hoeveel om te verliezen of komt het steeds in delen?
4 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Ik denk dat zojuist mijn vliezen zijn gebroken, heb dit kunnen opvangen in ...
Ligt eraan waar ze gebroken zijn. Bij mij kwam het steeds in delen, er zijn ook mensen waarbij ze onderaan breken en die dan alles ineens verliezen. Mij lijkt dat ze bij jou niet onderaan gebroken zijn 😉
En je moet binnen 24 uur na breken weeën krijgen, dus dat moet je even in de gaten houden.
4 dagen geleden
Reactie op MeyraK3D
Ik heb sinds gisteren een aanhoudende gespannen/harde buik. Ook wat meer ge ...
Ik had dit gisteren bij 38+1, sinds 04:00 en heeft de hele dag geduurd. Ik kon de kleine nog prima voelen bewegen dus heb niet gebeld. vandaag is het gelukkig vooralsnog over.
Hoe is het bij jou?
4 dagen geleden
Reactie op Myna123
Heeft iemand dit ook? Heb sins gisteren avond al het gevoel van een harde b ...
Ja, herkenbaar en heel vervelend!! Op en af ook wel gehad. Hier 38+3.
4 dagen geleden
Reactie op Danniekk
Zijn er dames die bevallen zijn waarbij de controle er nog geen ontsluiting ...
Ik had gisteren om 14 uur controle, baarmoedermond was wel iets aan het verstrijken maar nog zeker geen ontsluiting. Die middag zijn mijn vliezen gebroken en nu wachten tot de weeen beginnen, anders word ik donderdagochtend ingeleid.
4 dagen geleden
Reactie op Danniekk
Ja ik had vanacht om 4 uur "weeen" controle, nog een harde baarmoedermond en geen ontsluiting, dus moesten voorweeën zijn. Verloskundige dacht dat het nog dagen kon duren.
Vandaag om 14:14 is onze zoon geboren! Dus het kan ineens snel gaan.
4 dagen geleden
Reactie op Danniekk
Niet bevallen maar nu 41+4 en 1cm ontsluiting maar geen verstrijking van baarmoedermond. Vind het staartje hierdoor wel lastig, want wil nog steeds het liefst natuurlijk en zonder medische ingrepen bevallen. Donderdag proberen vliezen te breken als laatste poging om dat voor elkaar te krijgen. Daarvoor is meer ontsluiting nodig, dus geen garanties. Lukt dat niet en komt geen bevalling op gang dan willen ze vrijdag (precies 42 weken) inleiden. Heb moeite me hierbij neer te leggen omdat ik me nog zo goed voel en de baby vandaag ook met vlag en wimpel geslaagd was voor de ctg, vruchtwater hoeveelheid goed is en hij nog lekker beweegt. Hoop heel erg dat de bevalling vannacht spontaan op gang komt, maar zelfs na de strippoging door de arts vandaag voelt het heel rustig..🤞🏼
3 dagen geleden
Reactie op fanou
Niet bevallen maar nu 41+4 en 1cm ontsluiting maar geen verstrijking van ba ...
Herkenbaar verhaal, bij mijn eerste uiteindelijk met 41+6 een ballonkatheter gekregen (had nog helemaal geen ontsluiting) en toen in de nacht met 42 weken toch nog thuis kunnen bevallen zonder verdere ingrepen. Het kan dus nog. Veel succes met deze laatste zenuwslopende dagen!
3 dagen geleden
Vandaag 39 weken zwanger en zit op mijn tweede inlegkruidje helderrood bloed na de daad… volgens de verloskundige kan dit door de verweekte baarmoedermond komen. Door de hoeveelheid ben ik niet heel erg gerustgesteld. Iemand dit dit herkend? Het voelde overigens ook “anders”. Nu lichte krampen maar niet pijnlijk.