847 Reacties

één dag geleden

Reactie op Nine A

Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen en bloed bijna niet meer. Heel enkel ...
Hoi! Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Nee, zolang je nog afscheiding hebt mag je ook niet in bad. De afscheiding die jij beschrijft zijn restjes oud bloed en wondvocht. Zolang je dat nog hebt, is je baarmoeder nog herstellende en loop je nog risico op een infectie. Tot die tijd niet in bad, geen tampons en geen seks. 😘

één dag geleden

Baby is 1 week en 1 dag oud vandaag… en heeft sinds gister niet meer gepoept 🫣 moet ik me zorgen gaan maken?

één dag geleden

Reactie op EMBO

Baby is 1 week en 1 dag oud vandaag… en heeft sinds gister niet meer gepoep ...
Nee hoor, zowel bij fles als borstvoeding kan dit in frequenties nogal variëren. Wel even in de gaten houden en met name dat hij/zij er geen last van gaat krijgen. Dat zul je vooral merken in veel persen zonder resultaat, meer windjes en huilen maar niet poepen.

één dag geleden

Klopt het dat een hogere bloeddruk ook een voorteken kan zijn dat de bevalling eraan komt? Die van mij is letterlijk heel de zwangerschap rond de 90 over 60 geweest, vandaag voor het eerst was ie ineens 104 over 70. Nu 40+5 dus zou toch wel een keer mooi zijn een echt voorteken te krijgen 🫠

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Klopt het dat een hogere bloeddruk ook een voorteken kan zijn dat de bevall ...
Zou kunnennn. Hoop het voor je 🙊🙊🫶🏻

één dag geleden

Reactie op EMBO

Bij mijn zoon toen zeiden ze dat dit nog heel verschillend kan zijn per dag. Ene dag veel en andere dag niks Maar als de baby echt last krijgt ervan, dan zie je dit gelijk…

één dag geleden

Reactie op EMBO

Het kan zelfs een week wegblijven heb ik begrepen!

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Hoi! Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Nee, zolang je nog af ...
Volgens mij mag het sowieso 6 weken niet, ook al verlies je geen bloed meer. Er kan nog een wond aan de binnenkant van de baarmoeder zitten, waar dan bacteriën bij komen.

één dag geleden

Reactie op Mennos9

Klopt het dat een hogere bloeddruk ook een voorteken kan zijn dat de bevall ...
Het kan een teken zijn, vaak is de bloeddruk hoger. Ik ga voor je duimen.

één dag geleden

Reactie op LittleStar16

Volgens mij mag het sowieso 6 weken niet, ook al verlies je geen bloed meer ...
Vaak duurt het herstel gemiddeld genomen 6 weken, de meeste zijn er met 4-6 weken van af. In principe als je dan geen gele en/of bruine afscheiding meer hebt, is de wond in de baarmoeder genezen. De 6 weken word aangehouden omdat het ook gewoon makkelijk te onthouden is. Echter kan het ook langer dan 6 weken duren en tot die tijd word dus ook al die dingen afgeraden.

één dag geleden

Onze baby is bijna 24 uur oud. Echter is hij nog misselijk van de bevalling en drinkt daardoor niet goed. Hebben meer hier ervaring mee? En hoelang duurt dit?

één dag geleden

Reactie op Nmdvvh

Onze baby is bijna 24 uur oud. Echter is hij nog misselijk van de bevalling ...
Waarschijnlijk word dit morgen aanzienlijk minder. Bied gewoon elke 3 uur voeding aan en geef je kindje verder veel rust, meer kan je niet doen. Spuugt hij ook nogsteeds?

één dag geleden

Reactie op Nmdvvh

Onze baby is bijna 24 uur oud. Echter is hij nog misselijk van de bevalling ...
Mijn dochter was de 1e 24 uur ook erg misselijk en veel overgeven. Ze hebben genoeg reserves voor de 1e 24 uur, daarna krijgen ze bijna altijd honger en pakken ze de voeding. Dit duurde hier alleen z'n 48 uur.

10 uur geleden

Goedenavond :) vandaag is er bij mij een poging gedaan tot strippen, helaas zat mijn baarmoedermond nog te diep, ze kon er net niet bij dus alleen wat stimuleren. Ze zei wel dat ze schat dat ik ietsje ontsluting heb en er was al verweking. Hierna heb ik wel al de hele dag veel druk en kramp onderaan mijn buik/bekken.. Ben nu benieuwd of het toch iets heeft gestimuleerd. Iemand hier ervaring mee?

10 uur geleden

Reactie op Cher987

Goedenavond :) vandaag is er bij mij een poging gedaan tot strippen, helaas ...
Geen ervaring, maar mijn vk zei dat het nadeel van strippen kan zijn dat het niks oplevert maar je wel een week kramp hebt. Dus geen garantie vrees ik..

9 uur geleden

Ik wil aan cadeautje kopen voor een zwangere vriendin die in mei/juni is uitgerekend. Ik dacht aan de Hvid wollen slofjes. Zijn die echter nog geschikt voor de warme zomer vroeg ik mij af?

8 uur geleden

Reactie op Cher987

Goedenavond :) vandaag is er bij mij een poging gedaan tot strippen, helaas ...
Jazeker. Bij mij was het precies zo, had vooral krampjes en deed verder niets. 2e strippoging liep ook uit op niets. Intake bij inleiden, daar gaf ze aan dat strippen niet zou werken. Had na elke strip poging wel extra krampen en wat bloed verlies.

7 uur geleden

Moet je nog dagelijks temperaturen als je baby 3+ weken is eigenlijk?🤔 Mijn zoontje blijft al lang goed zelf op temperatuur.. ben dit helemaal vergeten te vragen bij de Kraamzorg

7 uur geleden

Reactie op Maiss

Moet je nog dagelijks temperaturen als je baby 3+ weken is eigenlijk?🤔 Mij ...
Nee hoor. Als zijn temperatuur stabiel is en hij goed groeit is het niet nodig