138 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op EMBO

Pfff ik zit echt met een dilemma… ik heb het gevoel dat er sprake is van zw ...
Wat speelt er dan, word je ontslagen of een kans niet gegund?

9 dagen geleden

Reactie op kristab88

Wat speelt er dan, word je ontslagen of een kans niet gegund?
Nogal ingewikkelde situatie… Heb heel wat premature harde buiken al sinds 18 weken waardoor het rustiger aanmoet, waardoor ik onder een medische aanbeveling ben beginnen werken. Niet beteren = op arbeidsongeschiktheid Paar dagen later, voorstel werkgever: “om het wat rustiger aan te doen kunnen we je evt op tijdelijke werkloosheid zetten, dat is interessanter dan ziekte!” Heb ik geweigerd, want ja, dat is totaaaaal niet interessanter. Besloten van door te werken onder medische aanbeveling en blijvend te evalueren Paar weken later val ik even uit wegens pijnlijke harde buiken. Gelukkig geen ontsluiting dus ik geef aan terug aan de slag te willen (was voor mij veel te vroeg om al thuis te zitten…). Gynaeco geeft akkoord zolang het nog steeds onder medische aanbeveling is. Twee weken later zetten ze me dan toch op tijdelijke werkloosheid waardoor ze me geen gewaarborgd loon verschuldigd zijn als ik opnieuw uitval (wat nu ook terug het geval is…) Ondertussen worden mailtjes van mij met vragen ook genegeerd, als ik vraag om even een korte call te doen om wat zaken te verduidelijken of de vreemde situatie reageren ze bot “geen tijd wij zijn druk bezig” Wordt wat moedeloos ervan 😔

9 dagen geleden

Reactie op EMBO

Nogal ingewikkelde situatie… Heb heel wat premature harde buiken al sinds ...
Volgens mij mag dit niet, als je om medische redenen niet kunt werken hoor je gewoon in de ziektewet te vallen. Ik zou iets van rechtsbijstand inschakelen!

9 dagen geleden

Reactie op kristab88

Volgens mij mag dit niet, als je om medische redenen niet kunt werken hoor ...
Heb mij aangesloten bij de vakbond hiervoor. Gezien ze tijdens een nog arbeidsgeschikte periode de aanvraag voor tijdelijke werkloosheid in gang hebben gestoken, hebben ze het slim aangepakt en is dit gewoon legaal. Dus wordt het in hun woorden lastig om te bewijzen dat het om zwangerschapsdiscriminatie gaat, gezien ze zich kunnen verschuilen achter economische redenen…

8 dagen geleden

Zien jullie ook zoveel ooievaars dit jaar? Ik vraag me af of het me nu meer opvalt of dat het er echt meer zijn? Ik zie er nu elke week wel een paar de laatste maanden terwijl dat voor mijn gevoel vroeger echt zeldzaam was?

7 dagen geleden

Beetje gekke vraag misschien, maar ik lees/hoor van verschillende mensen dat er al wat druppels melk uit de tepels komt af en toe. Mijn borsten waren in het begin van de zwangerschap vol en gevoelig maar nu helemaal niet meer. Ik heb ook niet het idee dat er al heel veel gebeurd qua melkproductie oid. Ik ben bijna 33 weken zwanger van de eerste. Anderen met dezelfde ervaring?

7 dagen geleden

Reactie op Babychou

Beetje gekke vraag misschien, maar ik lees/hoor van verschillende mensen da ...
Ik ben bijna 34 weken en heb ook nog geen druppels of iets waaraan je aan mijn tepels kan zien dat ze veranderen. Heb ook wel gehoord dat dat opzich niet uitmaakt en niet iedereen nu al melk produceert en dat het bij sommige pas op gang komt als de baby er is en hij of zij aan de tepel ligt

7 dagen geleden

Reactie op Babychou

Beetje gekke vraag misschien, maar ik lees/hoor van verschillende mensen da ...
Ik heb al twee kinderen gehad, nooit 1 druppel gelekt van tevoren. Vanaf de eerste aanleg hoorde je de kinderen echt achter elkaar slikken, en binnen 2 dagen had ik genoeg melk om een kindertehuis te voeden 🤭 Dus het hoeft helemaal niks te zeggen 🤓

7 dagen geleden

Reactie op lott90

Oh top! Ja, ik twijfelde vooral echt over die eerste periode. Je hebt het o ...
Ik twijfelde hier ook erg over. Ik heb deze vraag gesteld bij de kraamzorg en een lactatiekundige (kennis van ons), die gaven beide aan om eerst 2 a 3 weken alleen aan de borst te voeden. En als dat goed gaat kun je gewoon starten met fles voeding erbij/afwisselen. Dit omdat het kindje anders voorkeur kan krijgen voor de fles omdat dat minder moeite kost dan aan de borst drinken. 😊

6 dagen geleden

Reactie op Mriek27

Ik heb nu sinds 2 dagen het echt extreem koud, tot kippenvel toe(maar geen ...
Ik was gisteren ook echt niet goed, benauwd en hoge hartslag. Vandaag komt er hoofdpijn en een snotneus bij- ik denk dat t griepseizoen weer volop gestart is met de weer wissels en scholenstart 🙄

6 dagen geleden

Vraagje, ik ben 33 weekjes zwanger en me kleine meid heeft af en toe gekke trillingen in me buik ofzo.. kan niet goed uitleggen hoe het voelt. Meerdere die dit herkennen? Het is zeker geen hik en duurt echt hooguit 2 a 3 seconden… 🙄

6 dagen geleden

Reactie op baby0211

Vraagje, ik ben 33 weekjes zwanger en me kleine meid heeft af en toe gekke ...
Ja herken ik, had ik bij mijn eerste ook en vond het toen wel spannend voelen, alsof hij een aanval had ofzo. Maar mijn eerste is er helemaal gezond uitgekomen dus ik ga er nu ook maar vanuit dat het erbij hoort 😀

6 dagen geleden

Reactie op baby0211

Vraagje, ik ben 33 weekjes zwanger en me kleine meid heeft af en toe gekke ...
Ja herken ik ook.. schijnt heel normaal te zijn tussen 25 en 35 weken omdat het zenuwstelsel van de kleine nog niet helemaal optimaal werkt/af is. Is gewoon een soort spieraanspanning/samentrekking en dan weer ontspanning (heb ik me laten vertellen door internet 🤪) en iemand die ik ken hahaha

6 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Ja herken ik, had ik bij mijn eerste ook en vond het toen wel spannend voel ...
Aah fijn dat iemand dit herkent! Bedankt voor je reactie

6 dagen geleden

Reactie op Jet/

Ja herken ik ook.. schijnt heel normaal te zijn tussen 25 en 35 weken omdat ...
Hmm klinkt eigenlijk ook best logisch hahaha. Bedankt voor de geruststelling!

5 dagen geleden

Vragen over de co-sleeper. Bij onze eerste hadden we een andere (op 4 poten), maar we hebben nu een ander bed waardoor deze niet meer aansluit. We hebben een co-sleeper overgenomen van iemand anders maar nu zit ik met de volgende vragen: 1. Er zit een bodemmatrasje in, eigenlijk een houten plank met ongeveer 2-3 cm schuimrubber of zoiets. Is dit voldoende voor een newborn of moet ik hier ook nog een matras bij aanschaffen? (Matras van campingbedje is te groot 😅) 2. Kan ik qua beddengoed gewoon het ledikant beddengoed gebruiken? De co-sleeper is 87x50 cm

5 dagen geleden

Voor de mamas met ervaring met borstvoeding: Eens de borstvoeding goed gaat en ik een goede productie heb, zou ik ook graag beginnen kolven. Ik wil namelijk melk kunnen meegeven als ik terug ga werken / papa alleen thuis is met de baby. Nu vraag ik mij af hoe je moedermelk het best opwarmt. Op internet lees ik dat een microgolf een nogo is. Au bain marie lijkt me echter zo’n gedoe… over flessenwarmers vind ik weinig terug Hoe deden jullie dit / gaan jullie dit doen?

5 dagen geleden

Reactie op EMBO

Voor de mamas met ervaring met borstvoeding: Eens de borstvoeding goed ga ...
Ik deed dit altijd in een flessenwarmer. Vrijwel alle flessenwarmers hebben verschillende functies. Moedermelk moet je namelijk langzaam opwarmen, dus mijn flessenwarmer had een functie van 15 min langzaam opwarmen. En als je kunstvoeding wilde opwarmen kon je die van 2 minuten doen en ging dat echt mega snel. Dus een flessenwarmer is hier zeker weten geschikt voor!

5 dagen geleden

Ik voel me sinds vanmiddag ineens niet lekker. Vaak een gespannen buik gevoel dus geen harde buiken en druk in mijn bovenbuik (bij ribben,maar,lever) en toe straks ineens misselijk en overgeven. Zou ik hier goor moeten bellen. De baby is juist extra actief deze middag. Na het overgeven voelde ik me even goed maar nu is het weer het zelfde

5 dagen geleden

Heeft er iemand ook lichte menstruatiekrampen? Soms ook wat steken in de lies? ben vandaag 31+4…. Eerste zwangerschap