138 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op Marsha1995

Ik voel me sinds vanmiddag ineens niet lekker. Vaak een gespannen buik gevo ...
Ik zou gewoon even bellen meid!

5 dagen geleden

Reactie op annabel021998

Heeft er iemand ook lichte menstruatiekrampen? Soms ook wat steken in de li ...
Ja, heb ik heel geregeld. 29+2 nu. Hoort er beetje bij lees ik hier en daar;)

5 dagen geleden

Mijn vraag is of ik de enige ben die er mee zit, ik ben 32 weken zwanger en sinds dag 1 smeer ik mijn buik met zwangerschaps olie maar nu ik mijn buik zie is alles voor niks ik heb zo veel flesjes leeg gebruikt en alsnog krijg ik striemen en ben zwanger voor de eerste kindje het is moeilijk om er bovenop te komen ik zit er echt mee iemand tips 🥺

5 dagen geleden

Reactie op EMBO

Hebben jullie soms ook wel eens dat de kleine een “mindere dag” heeft? Hi ...
Ja! Dit heb ik ook! Dit is nu gedurende mijn zwangerschap 2 keer gebeurd. Op dat moment voel ik hem 2 dagen haast niet en reageert hij inderdaad ook niet op triggers. Een keer ook indd aan de CTG gelegen en toen was hij ook wild aan het trappen en voelde ik mij ook schuldig. Zeeeeerr herkenbaar dus wat je beschrijft!

4 dagen geleden

Reactie op Rumy k

Mijn vraag is of ik de enige ben die er mee zit, ik ben 32 weken zwanger en ...
Ik smeer ook sinds dag 1, sinds een week heb ik ook striemen ontdekt. Helaas is smeren eigenlijk een fabeltje - of je gevoelig bent aan striemen krijgen door zwangerschap/snel aankomen/groeispurten is genetisch bepaald. Het enige wat smeren doet is de huid extra voeden en zo elastisch mogelijk houden 😁 ook na de zwangerschap zeker blijven smeren! Olie helpt namelijk bij de genezing van littekens en striemen waardoor ze wel minder duidelijk worden. Maar voorkomen, is helaas een fabeltje. Probeer het los te laten, ik weet dat dat moeilijk is… maar je lichaam is een klein mensje aan het maken dus wees er lief voor!

4 dagen geleden

Hoi allemaal! Ik ben opzoek naar een flessenwarmer die ook onderweg te gebruiken is. Heeft iemand een aanrader?

4 dagen geleden

Ben ik de enige die geen nesteldrang heeft? Vandaag 32+6, maar ik heb nog steeds, net als elke andere dag, -100 zin om schoon te maken, te poetsen, te wassen, noem het maar op. Beetje jammer wel, want was wel heel chill geweest als ik ineens een onweerstaanbare drang had gevoeld om te poetsen. Vindt m'n vriend ook jammer 😅

4 dagen geleden

Reactie op lott90

Ben ik de enige die geen nesteldrang heeft? Vandaag 32+6, maar ik heb nog s ...
Nee hoor, hier hetzelfde! Ik voel dat ook niet. De vorige zwangerschap heb ik dat ook niet zo gehad. Toen had ik wel meer de behoefte om alle spullen ruim op tijd te verzamelen. Nu ben ik pas met 32 weken voor het eerst eens de dozen ingedoken om te kijken wat we allemaal hebben en wat er nog mist. Maar die schoonmaakdrang ken ik ook niet.

4 dagen geleden

Ha allemaal, ik ben begonnen aan mijn vluchtkoffer en zoek tips over wat voor mijzelf fijn is om aan te doen en mee te nemen qua kleding voor/tijdens/na bevalling. Wat zit nou lekker en wat is handig....?!?!

4 dagen geleden

Reactie op lott90

Ben ik de enige die geen nesteldrang heeft? Vandaag 32+6, maar ik heb nog s ...
Ben heel blij dat ik m’n hoofd boven wat met hou met bekkenpijn, 2 kids en een man die het erg druk heeft met werk (om straks meer thuis te kunnen zijn). Gelukkig wel best vaak hulp, ik wordt er wel extra gelukkig van als die bijvoorbeeld het speelgoed van de kids uitmesten en opruimen… Morgen keer naar m’n werk toe, en daarna alleen nog wat thuiswerk. Hopelijk kan ik dan wat gaan nestelen…

4 dagen geleden

Reactie op Tmr_

Hoi allemaal! Ik ben opzoek naar een flessenwarmer die ook onderweg te gebr ...
My bambini schijnt top te zijn, al mijn vriendinnen hebben die!

4 dagen geleden

Reactie op Tmr_

Hoi allemaal! Ik ben opzoek naar een flessenwarmer die ook onderweg te gebr ...
Wij hebben ook de bambini besteld op aanraden van andere

4 dagen geleden

Reactie op Cher987

Ha allemaal, ik ben begonnen aan mijn vluchtkoffer en zoek tips over wat vo ...
Sportbh!! Kan je ook handig mee douche en als je het heet hebt dan lig je er evengoed een beetje proper bij. Sokken. Je hebt het heet en koud..lekkere bamboe sokken zijn top Smint..labello...dextro...chips voor erna beetje zout is een lekkere boost... Corrigerend ondergoed of eigenlijk hemd wat je kan aandoen na de bevalling want je buik is in ene leeg dus ondersteuning is wel fijn. Oordopjes voor jezelf of als het heel lang duurt voor je partner of lekker voor erna als je langer moet blijven. Verder even geen tips :)

4 dagen geleden

Vraagje over wassen: wassen jullie buiten de kleertjes en beddengoed etc ook dingen als het boxkleed en voelboekjes van tevoren?

4 dagen geleden

Reactie op Verliefdemama

Vraagje over wassen: wassen jullie buiten de kleertjes en beddengoed etc oo ...
Ja!🙊

3 dagen geleden

Reactie op Verliefdemama

Vraagje over wassen: wassen jullie buiten de kleertjes en beddengoed etc oo ...
Yup, nu mee bezig!

3 dagen geleden

Reactie op Verliefdemama

Vraagje over wassen: wassen jullie buiten de kleertjes en beddengoed etc oo ...
Ja en ook de knuffels waar ons oudste zoontje al mee gespeeld heeft krijgen straks ook een wasbeurt. Alles wat in de was kan, gaat even een keer in de was voordat de baby er is 😅

3 dagen geleden

Wat ik me afvraag, helpt het om bij de start van de bevalling bijv 2 paracetamol te nemen? Als je je verstandskiezen laat trekken of een spiraal laat zetten raden ze dat vaak wel aan, zodat je lichaam niet meteen in de stress schiet bij de eerste pijn en dan voel je uiteindelijk ook minder pijn. Zou dat bij de bevalling ook kunnen helpen om ontspannen te blijven?

2 dagen geleden

Wij hebben een "vast" autostoeltje, dus zonder hengsel. De baby wordt dus pas in het autostoeltje gezet in de auto zelf. Hoe doen we dat het handigst als we het ziekenhuis uit lopen? De voetenzak al mee en baby daar vast in en gewoon dragen en bij de auto in het stoeltje zetten? Of een ander mandje oid kopen? Of...?

2 dagen geleden

Reactie op lott90

Wij hebben een "vast" autostoeltje, dus zonder hengsel. De baby wordt dus p ...
Waarschijnlijk zit jij toch in een rolstoel dus ik zou ze lekker in een dekentje wikkelen en op schoot houden 🥰 Ik ben nog nooit zo trots rondgereden als met een kersverse baby op schoot het ziekenhuis uit in die rolstoel 🤩