138 Reacties

3 dagen geleden

Reactie op ZomaarBetty

Waarschijnlijk zit jij toch in een rolstoel dus ik zou ze lekker in een dek ...
Heerlijke reactie 🥰 dank je wel!

2 dagen geleden

Reactie op kristab88

Wat ik me afvraag, helpt het om bij de start van de bevalling bijv 2 parace ...
Denk helaas niet dat paracetamol sterk genoeg is, maar je zou het kunnen proberen. Lijkt me misschien nog wel nuttig helemaal aan het begin als je weeën opvangt.

2 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Denk helaas niet dat paracetamol sterk genoeg is, maar je zou het kunnen pr ...
Ja ik bedoel ook puur voor het begin, en meer voor het mentale effect. Ik wil mezelf ook niet helemaal volgooien met pillen :P zal het volgende keer eens aan de verloskundige vragen

2 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ja ik bedoel ook puur voor het begin, en meer voor het mentale effect. Ik w ...
Mijn verloskundige zei toen ook dat ik dit kon proberen bij het begin van mijn vorige bevalling, zodat ik misschien even weg kon dutten.. Dat werkte bij mij dus helemaal niks🙊

2 dagen geleden

Reactie op OnbevreesdeKamille152149

Sportbh!! Kan je ook handig mee douche en als je het heet hebt dan lig je e ...
Dankjewel!!

2 dagen geleden

Reactie op EMBO

Voor de mamas met ervaring met borstvoeding: Eens de borstvoeding goed ga ...
Bij mijn eerste heb ik kolven gecombineerd met aan de borst voeden. Idd ook voor kdv en altijd handig om een voorraadje te hebben :). Wij warmde het meestal au bain Marie op. 1 avond van te voren uit de vriezer en dan vlak voor gebruik opwarmen. Vond zelf au bain Marie eigenlijk heel snel en makkelijk (paar minuutjes). Een flessenwarmer vond ik meer gedoe, maar ik weet dat ze dat op de opvang wel deden. Soms gebruikte ik de magnetron. Volgens mij kan dat gewoon, maar doe vooral wat voor jou het fijnst is!

2 dagen geleden

Hoi allemaal. Het is meer ter info maar er is sinds kort een vaccin voor het RS virus via de moeder: abrysvo. Het zit vanaf januari pas in het rijksvaccinatie programma. Via de huisarts is dit echter wel te krijgen alleen betaal je deze zelf. Het is het beste als je deze krijgt tussen week 32 en 36. Je hebt 2 weken nodig voor de opbouw van immunisatie vandaar. Je baby'tje is dan vanaf de geboorte tot 6 maanden erna er tegen beschermd. Als verpleegkundige heb ik gezien wat dit met baby's kan doen en dat is geen pretje om te zien. En ik bedoel dit niet om een discussie te starten over wel/niet vaccineren. Ik wilde jullie alleen op de hoogte brengen dat dit vaccin bestaat. Liefs sarah

2 dagen geleden

Reactie op sarahwillemijntje

Hoi allemaal. Het is meer ter info maar er is sinds kort een vaccin voor h ...
Wij hebben dit vaccin ook tijdens de zwangerschap overwogen. De verloskundige raadde het juist af om het tijdens de zwangerschap te doen, maar juist zsm na de geboorte, dacht als de baby een week of 2 is. Dan is het vaccin effectiever en tot die tijd (extreem) voorzichtig zijn met mensen die verkouden zijn, veel handen wassen en voorzichtig te zijn met baby vasthouden tijdens kraamvisite.

2 dagen geleden

Reactie op LittleStar16

Wij hebben dit vaccin ook tijdens de zwangerschap overwogen. De verloskundi ...
Klopt. Maar de regering heeft besloten dat dit middel niet in Nederland gebruikt gaat worden. https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/nieuwsartikel/geen-geld-voor-rsv-immunisatie-pasgeborenen

2 dagen geleden

Reactie op sarahwillemijntje

Klopt. Maar de regering heeft besloten dat dit middel niet in Nederland ge ...
Oh dit had ik dan gemist, toch weer even bespreken met de verloskundige en/of huisarts.

één dag geleden

Hebben jullie als je op je zij ligt inmiddels ook vervelende pijn in je heupen?

één dag geleden

Reactie op 2510Melanie

Hebben jullie als je op je zij ligt inmiddels ook vervelende pijn in je heu ...
Jaa wel als ik ‘s nachts te lang op 1 kant lig ja… na een aantal uur (3/4 uur) krijg ik pijn en moet ik op mijn andere zij draaien. Gaat alleen altijd samen met naar de wc moeten hahaha dus ik word dan toch wel wakker om te draaien gelukkig 😂🙈

één dag geleden

Weten jullie wanneer dokter in te schakelen bij koorts?😞

één dag geleden

Ik zie wel eens van die insta filmpjes waar de man achter de vrouw gaat staan en haar buik optilt, en dat dat dan enorm veel verlichting biedt. Maar als wij dit proberen komt er letterlijk 0,0 beweging in de buik.. die zit veel te strak om opgetild kunnen worden, gaat geen kant op. Is dat normaal? Of heeft dat optillen pas effect als de baby is ingedaald?

één dag geleden

Reactie op kristab88

Ik zie wel eens van die insta filmpjes waar de man achter de vrouw gaat sta ...
Lijkt mij normaal, want ik kan dat ook niet 😂 misschien als je buik wat losser zit dat het dus kan. Denk iig dat een strakkere zwangere buik ook gewoon normaal is 🤭

één dag geleden

Reactie op kristab88

Ik zie wel eens van die insta filmpjes waar de man achter de vrouw gaat sta ...
Deze techniek hebben wij ook aangeleerd gekregen in onze zwangerschapsyoga-partnerles ☺️ Belangrijk is dat je dit tijdens een ademhaling doet zodat je kindje mooi in de buikholte kan “verdwijnen”. Partner komt achter je staan, houdt handen onder je buik. Je ademt heel diep in en ontspant. Je ademt langzaam uit. Tijdens het uitademen tilt je partner je buik op en indien het kan of voor jou fijn voelt, mag hij je buik zelfs wat naar je rug toeduwen. Et voila, even niet meer zwanger 🤣 je kan een paar tellen zo bliiven staan. Geef dan wel aan wanneer je het niet meer fijn vindt Om terug te lossen: opnieuw diep inademen en op jouw langzaam uitademen, laat je partner je buik opnieuw voorzichtig (!!) zakken ☺️