915 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Lav208
Er was een topic waarin over probiotica werd gesproken. Ik kan het alleen n ...
Klopt dat was in dit topic een stukje terug! Ik had daar eerder ook op geantwoord 😊. Je hebt een variant van orthica die goed is (en specifiek voor de zwangerschap) en je hebt symflora baby van vita kruid. Dat zijn in ieder geval de twee die even zijn bekeken door vriendinnen van mij. Het gaat erom dat je er 1 haalt die echt voor moeder en baby is en dat het een variant is met meerdere bacterie stammen. Ik heb zelf de symflora baby van vita kruid. Ben er net mee begonnen!
2 maanden geleden
Reactie op Joewar
Welke maat pampertjes halen jullie in huis? Ik dacht 1 doos maatje 1 te kop ...
Van diverse merken 1 pak. Misschien heb je al wat in huis van die gratis babyboxen?
Elk baby’tje heeft andere billetjes, waardoor elke keer een ander merk het beste past.
Dus liever van alles een beetje, zodat je kunt testen en daarna bijhalen.
Maatje 1 en 2 is nagenoeg altijd in de aanbieding ergens, dus is idd zo bijgehaald of online besteld en morgen in huis.
één maand geleden
Reactie op MeyraK3D
Ik heb vandaag behoorlijk last van menstruatieachtige pijn in mijn rug. Ook ...
Ik heb dit ook! Kramp in buik en rug, echt alsof ik ongesteld ben. Mijn kleine meid ligt al goed ingedaald, en de vk heeft mij vandaag verteld dat het er echt bijhoort bij dit termijn aangezien vrouwen nu vaker last krijgen van “oefenweeën”. Mocht je het niet vertrouwen zou ik in ieder geval wel adviseren om eventjes te bellen, dat kan nooit kwaad 😊
één maand geleden
Reactie op MeyraK3D
Ja dit heb ik ook en ben 34 weken en een paar dagen. Gisteren bleek inderdaad dat de baby al in het bekken is ingedaald, maar wel het hoofdje nog kan bewegen. Wat jij voelt zijn oefenweeen of het gevolg van indalen. Heel normaal en een goed teken!
één maand geleden
Reactie op MeyraK3D
Ik heb hetzelfde met sinds 31 weken.
Maar na contact met mijn gyn heeft ze mijn baarmoedermond lengte opgemeten en bleek dat het net aan de grens zat.
Nu moet ik medicatie innemen om evt kans op vroeggeboorte te verkleinen.
Mijn advies is dus wel ff contact opnemen met de vk voor de zekerheid.
één maand geleden
Reactie op Bo99
Hoi allemaal,
Wij verwachten in november onze eerste wonder🩵 alleen wij h ...
Hoi, wij hebben ook twee katten. En twee honden. En inmiddels de box al tijdje staan om ze te trainen.
Eerste paar keer toen ze erin stonden, heb k de plantenspuit gebruikt. Was eigenlijk gelijk klaar.
Onze ene hond ging er ook steeds inliggen als wij weg waren. (Zagen we op camera). Sprong ze er via de bank in. Dan is het veel lastiger om te corrigeren omdat je er niet bij bent.
Omdat onze katten de kinderwagen ook wel een erg fijn plekje vinden, hebben we zaterdag ballonnen in zowel de box als de kinderwagen gelegd.
Box komen ze niet meer in nu. De ene kant blijft ook echt uit de kinderwagen, na een geknapte ballon was ze er wel klaar mee. Alleen onze kleine later is er niet erg van onder de indruk, integendeel; hij vind de ballonnen wel erg leuk speelgoed 🤭. Hij weet ze steeds uit de kinderwagen te werken en slaat ze dan het hele huis door. Blijkbaar heeft hij door dat hij z'n nagels niet moet gebruiken:).
Maar goed...je zou het kunnen proberen dus met ballonnen. Of evt een stuk aluminiumfolie erin leggen, houden ze vaak ook niet van.
één maand geleden
Reactie op Little_nov
Hoi, wij hebben ook twee katten. En twee honden. En inmiddels de box al tij ...
Kant = kat
Later = kater
Vervelende autocorrectie;)
één maand geleden
Reactie op Bo99
Hoi allemaal,
Wij verwachten in november onze eerste wonder🩵 alleen wij h ...
Mijn kat gaat in de gang als wij weg zijn.
één maand geleden
Nog meer dames waarbij de baby in het bekken ligt? Maar wel nog beweeglijk is? Benieuwd naar jullie ervaringen. Ze noemen het een BIBI ligging. Sinds een week, ik ben nu 34+2 is hij ook echt lager gaan liggen. Ik kan een hand tussen mijn ribben houden tot waar hij ligt. Echt een stuk lager al! 😊
één maand geleden
Reactie op Bo99
Wij hebben helaas geen gang 🙈
Oh dan is dat inderdaad geen optie.
één maand geleden
Reactie op LittleStar16
Oh dit had ik dan gemist, toch weer even bespreken met de verloskundige en/ ...
Is dit je gelukt?
Ik heb vandaag een rondje gebeld om de zwangerschaps vaccinatie tegen RS virus te regelen. Was best een gedoe!
Ziekenhuis waar ik ga bevallen was er niet bekend mee verwees me door naar GGD. Op de website https://www.vaccinatiesopmaat.nl
staat dat alleen GGD Gelderland midden en Gelderland Zuid dit aanbied tegen betaling. Is voor mij heel erg uit de buurt. Nu via huisarts gevraagd. Ik moest eerst zelf bij de lokale apotheek doorvragen of het vaccin Abrysvo leverbaar is zie https://www.apothekersnieuws.nl/vaccin-tegen-rs-virus-goedgekeurd-voor-zwangere-vrouwen-en-ouderen/
Dat is gelukkig zo! Nu wacht ik op bevestiging huisarts dat ze dit voor me gaan bestellen en wanneer ik de prik dan kan halen. Is op eigen kosten, rond de 250 euro.
één maand geleden
Reactie op AnkaV
Is dit je gelukt?
Ik heb vandaag een rondje gebeld om de zwangerschaps vac ...
Ik moet er deze week nog even achteraan. Gelukkig woon ik in Gelderland, dus lijkt mij geen probleem.
één maand geleden
Reactie op RdenBosch
Nog meer dames waarbij de baby in het bekken ligt? Maar wel nog beweeglijk ...
Ik heb dit ook, rond de 34 weken ook ingedaald in het bekken en beweeglijk. Mijn bovenbuik is leeg en onder steekt ze telkens uit. Wel heb ik meer moeite met lopen en veel druk tussen mijn benen. Weet niet of jij dat ook ervaart?