915 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kimberlyx98
Ik heb dit ook, rond de 34 weken ook ingedaald in het bekken en beweeglijk. ...
Ja dit ervaar ik precies zo. Merkte vannacht ook dat hij met zijn hoofdje echt laag lag en daardoor draaien in bed ook lastiger is geworden. Pijnlijker. Ik ben wel heel blij dat hij al aan het indalen is, de grootste druk bij mijn ribben is er vanaf haha 😜
één maand geleden
Reactie op DaCha
Sinds vandaag (31+4) ineens last van mn liezen bij het lopen. Is dit gewoon ...
Herkenbaar! Heb er ook wat menstruatieachtige klachten bij.
Zoals ik het voel en lees is ie bezig met indalen. 😊👍
één maand geleden
Reactie op sarahwillemijntje
Hoi allemaal.
Het is meer ter info maar er is sinds kort een vaccin voor h ...
Dank je wel nog hiervoor. Super fijn, ik word vrijdag geprikt bij de huisarts (was wel wat gedoe met rondbellen zeg, veel zorgverleners weten zelf ook niet hoe en wat door de onduidelijkheid hierover maar de aanhouder wint). Zonder jouw post niet bewust van geweest dat dit (weliswaar tegen eigen betaling) kon en geeft toch een erg fijn gevoel! En voor andere dames die dit nog willen: de apotheek/huisarts route om de prik te halen viel voor mij 80,- goedkoper uit dan als ik het via de GGD had laten doen. Scheelt toch een hoop.
één maand geleden
Reactie op RdenBosch
Nog meer dames waarbij de baby in het bekken ligt? Maar wel nog beweeglijk ...
Ik ben nu 31 weken zwanger en heb juist minder last van mn bekkenpijn de laatste week. Bij mijn eerdere zwangerschappen kreeg ik ook juist een beetje meer stabiliteit met het indalen. (Nu ligt mijn hele bekkengebied ook wel heel los allemaal 🤭)
Ga het maandag horen, maar zou me niks verbazen als ze al een eindje ingedaald ligt. Het trappelen voel ik ook voor 95% richting of boven mn navel, en niet tot halverwege mn schaambeen zoals vorige weken 🙄
We gaan de goede kant op, nog een paar weken 🤗
één maand geleden
Reactie op DaCha
Sinds vandaag (31+4) ineens last van mn liezen bij het lopen. Is dit gewoon ...
Bij mij was veel pijn in de liezen onderdeel bij m'n bekkenklachten vanaf week 22. Inmiddels 34 weken zwanger en is de kleine ingedaald, de pijn is hetzelfde gebleven als ervoor.
één maand geleden
Reactie op DaCha
Dankjewel!! Raar gevoel he!
Jazeker! En ergens vind ik het ook fijn, want kan niet wachten op iets meer ruimte voor mijn maag en longen 😂
één maand geleden
Reactie op ZomaarBetty
Ik ben nu 31 weken zwanger en heb juist minder last van mn bekkenpijn de la ...
Ja oh wat goed te lezen. Ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen hier ook beter gaat met de bekkenpijn. Wellicht ook omdat het inderdaad wat slapper wordt. Heb ook heel veel energie nog en 1 x per week zwemmen doet me onwijs goed. Haha tot halverwege het schaambeen trappelen is inderdaad laag. Bij mij is het met name rechts in mijn zij ook ter hoogte van mijn navel inderdaad. Nog een paar weken idd! Succes 🙏🏼
één maand geleden
Reactie op Bo99
Hoi allemaal,
Wij verwachten in november onze eerste wonder🩵 alleen wij h ...
Hoi! Ik heb al die mooie nieuwe potentiële bedjes (Maxi cosi, cosleeper, mosesmand, kinderwagenbak) ingewikkeld met vershoudfolie. Was heel makkelijk te doen, ze blijven er van weg en het blijft allemaal ook fijn stofvrij.
één maand geleden
Ik heb sinds vandaag echt heel veel pijn in mijn liezen en binnenkant van mijn billen. Ik kan het het beste omschrijven als een soort spierpijn achtig gevoel. Alsof ik 3 dagen op rij leg day gedaan heb in de fitness 😅
Het gevoel heb ik vooral als ik rechtsta, wandel, of mijn benen bij elkaar probeer te brengen.
Ik ben 34+2, eerste keer dat ik dit gevoel ervaar. Wat kan het zijn? Bandenpijn, bekkeninstabiliteit of toch indaling? 🤔
één maand geleden
Reactie op EMBO
Ik heb sinds vandaag echt heel veel pijn in mijn liezen en binnenkant van m ...
Of een combinatie van die drie 😅
Is ook niet zoveel aan te doen, alleen; minder belasten van je bekken! Minder lopen, minder tillen en vooral minder ongelijk belasten; dus niet met 1 been opzij stappen, goed je gewicht over 2 benen verdelen, met 2 benen uit bed/auto/etc stappen.
één maand geleden
Hallo allemaal.
Heeft er iemand toevallig ijzer, vitamine b12 en/of vitamine d te kort? Of heeft iemand er verstand van.
Ik krijg de pillen van ijzer en vitamine b12 vanuit de apotheek maar de vitamine D kon ik zelf halen bij de kruidvat zei mijn arts. Ze had het over “Divisun”.
Ik heb online gekeken op de site van kruidvat maar heb niks kunnen vinden.. Via google vond ik wel het merk alleen las ik dit:
Tijdens de zwangerschap mag de dagelijkse inname niet hoger zijn dan 600 IE vitamine D.
Ik moet 1600IE in totaal innemen😅
Ik ga mijn arts sws bellen hierover maar ben benieuwd of iemand toevallig meer weet hierover?
één maand geleden
Reactie op EMBO
Ik heb sinds vandaag echt heel veel pijn in mijn liezen en binnenkant van m ...
Ik heb dit ook! Al enige tijd, was een tijdje weg maar nu weer terug.. ben zelf bijna 36 weken en bij mij komt het wel door de indaling, ze ligt nu super laag dus er ligt veel druk op. Ik heb het ook heel erg als ik op ga staan, dan moet ik eerst even een tijdje stilstaan voordat ik kan gaan lopen 🥹
één maand geleden
Reactie op spablauw
Ik ben het even helemaal kwijt 🙈 maar pst een wieg deken nu ook in een led ...
Als je je baby meteen in een ledikant legt zou dat zeker kunnen.
Maar toen onze oudste met 6 maanden over ging in het ledikant heb ik die niet meer kort opgemaakt. Dus in het ledikant altijd dekentjes gehad in de juiste maat en de wiegdekentjes alleen gebruikt in de wieg.
één maand geleden
Co-sleeper :
wel of geen wollenmatras, beschermer of hoeslaken?
En welk merk?? Aan te raden.
Ik zie door het bomen het bos niet meer en twijfels slaan over alles toe.
🥲