24 Reacties

7 dagen geleden

Bedklossen en douchekruk. Klossen vorige x niet gebruikt, alleen de douchekruk. Dat is heel fijn als je beetje slapjes bent om zittend te gaan douchen. Rugsteun zelf nooit gebruikt, had voedingskussen en mn hoofdkussen. Had hem vorige x wel in huis.

7 dagen geleden

Alleen klossen en douch kruk altijd gebruikt en ga ik nu weer doen

7 dagen geleden

Douchekruk, rugsteun (wel prettig, als je veel maagzuur hebt) klossen en een po. Zat toch in dat pakket

7 dagen geleden

Vorige keer had ik het hele pakket, keizersnede gehad maar niks ervan gebruikt.. mijn vk raadt wel aan om toch alles weer te bestellen, voor het geval het toch nodig is. Dus denk dat ik dat maar weer ga doen. Ga t dan straks in m'n verlof ergens bestellen.

7 dagen geleden

Ik heb een douchekruk, klossen, rugsteun voor in bed en een bedpapegaai (ivm bekkeninstabiliteit en ik krijg een keizersnede). Hier heeft de kraamzorg bij de intake alles besteld en kon zelf een leveringsdatum kiezen. Na levering mag je deze spullen 6 maanden gratis in huis houden. Daarna vergoed de zorgverzekering het niet meer 🙂.

7 dagen geleden

Rugsteun ligt eraan, wij hebben een elektrisch verstelbaar bed dus heb ik geen rugsteun nodig. Maar mocht je een normaal bed hebben, is het wel een aanrader. Ik heb mijn bed na de keizersnede iig veel omhoog gehad. Doucherkruk heb ik ook echt goed gebruikt, ik trok het niet om staand te douchen. Volgens mij moet je ook een ondersteek meebestellen van een kraamzorg, maar die is bij mij ongebruikt terug gegaan.

7 dagen geleden

Wij hebben alleen klossen gehad, was voor mij meer dan voldoende

7 dagen geleden

Kraamzorg adviseerde mij vandaag een rugsteun en douchekruk te bestellen. Klossen hoeven wij niet, omdat dat niet onder ons bed past.

7 dagen geleden

Douche kruk had ik de vorige keer niet, had ook niemand genoemd, maar twee keer flauwgevallen in de douche na de bevalling dus dit keer besteld en net binnen 😂

7 dagen geleden

Douche kruk Verder niks

6 dagen geleden

Die douchekraan was tijdens de laatste weken echt heerlijk en de eerste week na de bevalling. Daarna als kruk naast de wc gebruikt omdat hij lekker rechthoekig is. Handig voor de perineumbottle, crème, doekjes ed voor down there na hechtingen

6 dagen geleden

Reactie op Wenteleefje

Kraamzorg adviseerde mij vandaag een rugsteun en douchekruk te bestellen. K ...
Gek dat je je bed niet hoeft te verhogen. Wij dus wel. Er passen geen klossen onder. Vriendlief gaat zelf wat maken met houten balken. Het bed moet 20 cm omhoog. Bierkratten werken eventueel ook 😜

6 dagen geleden

Ik krijg een keizersnede en heb de spullen al in huis. Ik heb een douchekruk besteld en een rugsteun, dat heb ik geleerd van mijn vorige keizersnede. Die douchekruk was een verademing, zeker als je een lage bloeddruk hebt. Ik heb geen bedpapagaai want dat mag niet met een keizersnede omdat je dan je buikspieren gebruikt. Ik ga via zijligging uit bed. Maar bij een normale bevalling zou dit misschien fijn zijn met verplaatsen in bed en het in en uitstappen. Ik heb bedklossen in huis maar ik ga ze niet gebruiken denk ik, het is zo hoog dat ik niet eens het bed in en uit kan (ben 163cm)

6 dagen geleden

Reactie op ff19

Gek dat je je bed niet hoeft te verhogen. Wij dus wel. Er passen geen klos ...
Ja deed totaal niet moeilijk! Misschien omdat het bij mij geen thuisbevalling zal zijn? Ons bed is rond de 60cm hoog. Dus zou 10cm hoger moeten zijn. Maar ze zei: zetten wel stoel ernaast, zodat kraamhulp kan zitten. Eventueel bij verschonen bed zou m'n vriend even moeten helpen. Gaan het ervaren!

6 dagen geleden

Reactie op Wenteleefje

Ja deed totaal niet moeilijk! Misschien omdat het bij mij geen thuisbevalli ...
Ja gek he, hier moet het bed naar 80 cm Is alleen voor de controle. Bed verschonen zou hij dan zelf moeten doen (geen probleem). Is dus per organisatie ongelijk dus. Mn vriend wilt het bed nu al hoger gaan maken, hier ben ik zelf nog niet aan toe, maargoed.. Net zoals de vluchttas, ik vind dat een mooi klusje als mn verlof in gaat over 3 weken 🙈

6 dagen geleden

Reactie op ff19

Ja gek he, hier moet het bed naar 80 cm Is alleen voor de controle. Bed ve ...
Ja zou ook nog geen zin hebben in zo'n hoog bed 😂. Snap je helemaal. Ook vluchtkoffer komt inderdaad wel in mijn verlof haha. Is volgens mij optijd zat.

5 dagen geleden

Reactie op Wenteleefje

Ja zou ook nog geen zin hebben in zo'n hoog bed 😂. Snap je helemaal. Ook v ...
Van de vluchtkoffer snap ik nog wel een beetje. Door een blindedarmontsteking werd ik opeens opgenomen en moest mn vriend van alles bij elkaar zoeken, ik denk dat hij daar geen behoefte aan heeft. Hij was een aantal dingen vergeten 🙈.

5 dagen geleden

Wij hebben nooit wat gehuurd 🤭 En 2 keizersnedes gehad en helemaal niks gemist 😅

4 dagen geleden

Reactie op ff19

Gek dat je je bed niet hoeft te verhogen. Wij dus wel. Er passen geen klos ...
Ik heb ook geen klossen onder het bed gehad met de eerste omdat ik er anders zelf een trampoline bij nodig had om er in te komen🤣

4 dagen geleden

Nou over dat hoge bed.. ik kwam met mijn flinke knip en zere stuitje het bed niet in- of uit en heb er zoveel pijn van gehad dat ik heb aangegeven de klossen in huis haal, maar er nog niets mee ga doen. Als de kraamhulp het graag wil dan staat het bed er zo op maar van mij hoeft het niet. Oh wat heb ik vreselijk lopen martelen en wat een pijn met in-uit bed elke 3 uur om te plassen voor het voeden. Mij niet gezien als de hulp het prima vindt. 🫣 Kaart het dus zeker aan ! De controles deed ze hier ook wel op de bank beneden, die is nog lager dan ons bed zelfs.