17 Reacties

één maand geleden

Wat een leuke topic 🤩 Ik ben zelf ook al aan het verzamelen. Als ik iets kook waarvan ik denk, dit zou een goede zijn voor in de kraamtijd dan zet ik hem op m’n lijstje. Het is nog niet zo lang, dus ik hoop hier extra ideeën en inspiraties te vinden ☺️ Mijn lijst tot nu toe: - Linzencurry - Hongaarse goulashsoep - Chili con carne met extra veel groente ( velen zeggen dat je uitmoet kijken met kool en bonen vanwege dat je kindje krampjes kan krijgen bij bv. Maar met mijn eerste kind kon ik alles eten) - Gevulde koolblaadjes - Groene curry - Erwtensoep - Pompoen- kikkererwten stoof - Zoete aardappel lasagne - Moussaka - Minestrone - Verschillende crémesoepen: pompoen, pastinaak, wortel-gember-paprika, tomaat)

één maand geleden

Ik volg even mee vind het wel een hele goede namelijk

één maand geleden

Goeie, ik ben zelf ook net begonnen met inspiratie opdoen. Mijn voorkeur ligt ook bij zo makkelijk mogelijk én voedzaam. Heb onlangs een pastasaus gemaakt waarbij ik de groente (Wortel, zoete aardappel, bleekselderij en courgette) eerst zacht gestoomd heb, daarna gepureerd en dan de basis saus opgestart. Een deel ervan ligt al in de vriezer. Ook zijn soepen wel vaak favoriet. De standaard simpele groentesoep, maar ook pompoensoep (pompoen, wortel, paprika, kikkererwten met kippenbouillon) of spinazie courgette soep (uiteraard spinazie en courgette + Linzen met kippenbouillon) doen het goed uit de vriezer. Zat nog te denken aan gezondere lasagne varianten.

één maand geleden

https://uitpaulineskeuken.nl/recept/rode-curry Dit is mijn favoriet! Zelf voeg ik minder water toe omdat ik hem anders te dun vind. Later toevoegen kan altijd nog. Heerlijk met naanbrood of rijst en heerlijk voedzaam. Deze maakte ik ook voor een vriendin in haar kraamtijd.

één maand geleden

Ik ga sowieso een flinke pan erwtensoep maken voor in de diepvries, heerlijk. Recept van mijn moeder, direct goed voor zo'n 6-8 liter. Verder butter chicken met zelfgemaakte naan. Dan moet ik alleen nog de rijst koken en een broccoli snijden en koken. Dat is zo gebeurd. https://www.eefkooktzo.nl/butter-chicken/ https://rutgerbakt.nl/brood-recepten/naan-met-knoflook-en-koriander/ En een curry of soep is altijd goed. Spaghettisaus heb ik standaard in de vriezer maar daar is mijn man niet zo'n fan van. Deze pastasaus heb ik laatst ontdekt. Ik gebruik het recept als basis, maar doe er wel wat meer zout/bouillon bij. De kinderen vinden dit ook lekker, dat is ook weleens leuk. https://mamagisch.nl/kidsproof-pastasaus-met-heel-veel-verstopte-groente/ Ik ga dit topic volgen, benieuwd naar de ideeën en evt recepten 😁

één maand geleden

O deze vergeet ik nog: https://www.smakelijck.nl/recepten/hoofdgerecht/italiaanse-lasagnette-napoletana-zonder-pakjes-en-zakjes/ https://www.smakelijck.nl/recepten/hoofdgerecht/lasagne-zonder-pakjes-en-zakjes-/ Zij kookt heel puur. Ik heb niet die speciale bouillon die zij gebruikt en heb ook 'normaal' peper en zout maar er zit in ieder geval veel groente in. 😁

één maand geleden

Leuk om inspiratie op te doen! Ben al een tijdje de emmertjes van de griekse yoghurt aan het sparen voor in de vriezer. Ik heb een slowcooker waar ik grote porties van verschillende dingen op onderstaand lijstje kan maken. Dit staat qua gerechten tot nu toe op mijn lijstje: - Bolognesesaus - Stoofvlees/hachee - Goulash - Quiche - Mexicaanse wraptaart - Prei/bloemkool/zuurkoolschotel - Curry (groen en/of rood) - Kippensoep - Groentensoep - Erwtensoep Waarschijnlijk ga ik niet alles maken, dan mag ik er nog wel een vriezer bijhalen 😂

één maand geleden

Reactie op citroenxd

Leuk om inspiratie op te doen! Ben al een tijdje de emmertjes van de grieks ...
Je kunt ook ziplock zakjes gebruiken en dan plat invriezen. Zodra het bevroren is kun je het rechtop zetten. Als je dan op het bovenste 'flapje' met stift schrijft wat erin zit + datum van invriezen heb je een soort kaartenbak en een super efficiënt ingerichte diepvries:)

één maand geleden

Stamppot leent zich ook super goed voor invriezen! En helemaal in het seizoen in november ;)

één maand geleden

Leuk topic! Ik heb inmiddels de eerste maaltijden in de vriezer zitten. Kon pas met flink korting wat boodschappen inslaan en dat heb ik gelijk gekookt en in de vriezer gedaan. Handig voor als ik eind derde trimester geen puf meer heb om iedere dag te koken. Ik heb nu: - kip Siam - rode curry - pastaschotel Dacht verder nog aan: - chili con carne - stamppotten - soepen https://miljuschka.nl/meal-prep-recepten/ Zij heeft ook veel leuke tips en recepten! Ziplockzakjes zag ik al voorbij komen, echt ideaal. En leuk dat hier ook recepten gedeeld worden, inspiratie is fijn ;-)

één maand geleden

Het idee klinkt heel leuk, maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben in je vriezer 🤭 mijne zit zo vol met diepvriesfruit, groente en ijsjes 😅 ik denk ook dat ik het makkelijker zou vinden om wat in de airfryer in de gooien dan verhitten eigenlijk. Dus gewoon vlees/vis(vervanger) erin en wat groente voor erbij. Maargoed als je toch dingen zou invriezen lijkt soep me ergens nog wel handig. Je kan zo een grote lading maken en verdelen 🤭 sinds we in november uitgerekend zijn stel ik erwtensoep en tomatensoep met bonen voor.

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Het idee klinkt heel leuk, maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben in je ...
Beetje off topic aan het gaan nu. Ja wij hebben een hele grote diepvries, was me ook al maanden aan het voorbereiden om extra plaats te maken zodat ik voldoende ruimte heb voor allerlei gemakkelijke maaltijden te maken. Heb je niet voldoende ruimte dan heb je uiteraard voldoende andere manieren, die ik ook wel zal gebruiken. Het is ook niet zo dat ik elke dag zelfbereide diepvries maaltijden zal eten maar het is toch heel erg handig om te hebben als je geen zin hebt om te koken of om afwas te doen. Maar dan nu terug op topic want deze topic gaat toch echt wel over maaltijden voor in de diepvries 😉😅

één maand geleden

Mijn lijstje voor gemakkelijke diepvries maaltijden ziet er voorlopig al als volgt uit: - spaghettisaus - ovenschotels met gehakt/zoete aardappel en prei - quiche met hamblokjes/broccoli/bloemkool/ui - stoofvlees - stamppot - pastaschotel/wokschotel met veel groentjes en kip of vis Dit lijkt mij tot nu al een mooi lijstje maar kan uiteraard nog veranderen 😜 Soep ga ik persoonlijk niet maken puur omdat we dicht bij onze woning een soepbar hebben, die elke dag 5 verschillende soorten verse gezonde soep maakt voor een mooie prijs. En zo houd ik extra plaats vrij voor andere maaltijden 😀

één maand geleden

Heeft iemand een tip waar je van die alu ovenbakjes kunt bestellen om in te vriezen?

één maand geleden

Reactie op kristab88

Heeft iemand een tip waar je van die alu ovenbakjes kunt bestellen om in te ...
De mijne komen van Ava maar als je het eens opzoekt op Google dan kom je al heel wat verschillende webshops tegen die deze verkopen.

één maand geleden

Wat een leuk topic! Hoeveel maaltijden bereiden jullie voor? Voor hoeveel weken vooruit zeg maar?

één maand geleden

Reactie op nassie1995

Wat een leuk topic! Hoeveel maaltijden bereiden jullie voor? Voor hoeveel w ...
Hoh hangt er van af hoeveel je er van eet ook. Dus stel dat je gemiddeld 4 maaltijden per week eet. En je wilt daar 2 maanden van genieten dan zit je toch aan 32 maaltijden voor 2 personen als je maar met 2 bent dan. Maar ik ga koken en kijken hoe vol ik mijn diepvries krijg 😅