74 Reacties
één maand geleden
Wat ik tot nu toe heb gemaakt en ingevroren:
- Lasagne, in een schaal die in de vriezer en oven kan, dus straks gewoon hup de oven in gooien.
- Stoofvlees, grote pan gemaakt en gedeelte ingevroren. Straks alleen vers rijst koken.
- Japanse soep (noedelsoep maar nog zonder de noedels)
- Pompoencurry
Verder had ik nog veel bakjes soep in de vriezer staan, dus dat is ook altijd goed.
één maand geleden
Reactie op lonn2424
Mag ik jouw bietenrisotto recept?
Ja hoor! Eigenlijk heel makkelijk:
200g risottorijst
Roomboter of olijfolie
500ml groentebouillon
Uitje
Knoflook
1 zakje van die gekookte bieten vacuum
vacuüm
250g ricotta
Lekkere kaas naar smaak
Eventuele extra's:
- rucola
- cherry tomaatjes
- zoute amandelen met rooksmaak
De risotto maken volgens de verpakking, dus eerst uitje en knoflook fruiten, rijst glazuren en dan steeds wat bouillon toevoegen. Als het gaar is de bieten gesneden toevoegen en wat van de vloeistof die erbij zit. Ricotta er doorheen roeren en naar smaak nog wat peper, zout en evt dille en parmezaanse kaas.
Ik serveer het vaak op een dotje rucola en met wat snoeptomaatjes erbij, en dan gestampte rookamandelen en parmezaanse kaas eroverheen als garnering.
één maand geleden
Naah super toevallig had ik dit topic vanmiddag nog even opgezocht ter inspiratie! Ik heb sinds kort verlof en onderstaande al in de vriezer zitten - plat ingevroren volgens een super tip die in dit topic voorbij kwam, wat een ruuuuuimte hebben we ineens!
- verschillende soepen (tomatensoep, courgettesoep, pompoensoep)
- heeeel veel pastasaus
- vulling voor wraps
- lasagne
Ik vries ook patat en snacks in en pizza’s 💁🏼♀️
Nu al genoeg eten voor 20 dagen haha!
Ik heb ook dadelballetjes met noten en kokosrasp ingevroren. Die zijn heel chill om nu te eten en hoeven niet eerst ontdooit te worden. Gewikkeld in een stukje pakpapier plakken de niet aan elkaar vast. Ook nog een tip voor iedereen die dadels wil eten de komende weken ☺️
één maand geleden
Ik heb bananenbrood in stukjes ingevroren en 2 soorten pasta saus (in zakjes scheelt ruimte) en lasagna! Pasta saus super simpel: in ovenschaal snoeptomaatjes, flink wat. Hele feta, flinke scheut olie, 1 ui gesneden, 2 knoflook geperst, oregano, zout peper. 30 min oven 200 graden. Daarna nog wst basilicium blaadjes erin en wat citroensap. Super makkelijk!
één maand geleden
Wat een leuk topic!
Bolognese saus heb ik altijd al standaard in de vriezer maar nu ook grotere porties aan het koken van andere maaltijden. Heerlijk nu de winterse recepten weer op tafel mogen. Bijvoorbeeld al Hachee in de vriezer zitten, aardappeltjes en rode kool erbij en smullen maar.
Grappig dat ik niet de enige ben die aan erwtensoep heeft gedacht, ik besprak het toevallig met de kraamverzorgster tijdens de intake en die dacht echt hoe kom je nou bij erwtensoep.
Verder nog een portie ander runderstoofvlees in de Dutch oven van de bbq, wat weer kan bij pasta maar ook rijst of aardappels.
Op de planning heb ik dus nog:
-kip cacciatore
-erwtensoep
Tipje van mij, ik ben lekker in de weer met mijn labelmaker voor in de babykamer en opbergboxen maar werkt ook perfect op de bakjes (en zakjes) in de vriezer. Handig met datum en hoeveelheid. Maak soms ook 1 pers porties voor als een van ons de deur uit moet.
één maand geleden
Wij hebben nu in de vriezer:
- 3 soorten soep: pompoen, courgette, tomaat/paprika
- witloof/hamrolletjes
- versgemaakte lasagne
- verse spaghettisaus
- ovenschotel met broccoli en gehakt
- verse moussaka
- thaise kokoscurry
- vol au vent
- provencaalse groentenstoofpot
- griekse orzo-feta schotel
Ook wat croque monsieurs reeds belegd en in ziplock zakjes. Hadden een brood wat de laatste dag goed was en hebben het zo opgewerkt. Voorzien als een snelle lunch tussendoor
één maand geleden
Deze week begonnen met invriezen tot nu toe:
- orzo met paprikasaus en chorizo
- macaroni ham kaas
- truffeltortellini met bolognaisesaus
één maand geleden
Ik ben ook bezig met dubbel koken en de diepvries vol te maken. Heb tot nu toe:
Pompoensoep
Indian butter chicken
Chili con carne
Stoofvlees
Sateschotel
Nasi
Lasagne
Of het is zo klaar of er moet alleen nog naan, wraps of rijst/krieltjes oid bij.
één maand geleden
Jaa zo heerlijk om mee bezig te zijn! Ik heb nu:
- hutspot
- boerenkool
- rode linzensoep
- gehaktballen
En ben nog bezig met
- erwtensoep
- zelfgemaakte ontbijtkoek (per plak invriezen)
- bananenbrood
- bolognese saus voor pasta
- aardappel/prei/gehakt ovenschotel.
Verder kijken we nog waar we nog aan denken en zin in hebben voor in de vriezer 😊. Er zullen ook gewoon wat pizza’s en patat e.d. in gaan hahaha.
één maand geleden
Mijn hele huis ruikt naar knoflook maar wel lekker vanavond butter chicken met zelfgemaakte naan + 3 porties in de diepvries (incl naan). Ik ben trots haha
één maand geleden
Reactie op Watermeloenfan
Mijn hele huis ruikt naar knoflook maar wel lekker vanavond butter chicken ...
Verder al erwtensoep, tomatensoep (2 soorten) en pastasaus in de vriezer :)
één maand geleden
Mijn hele huis ruikt naar knoflook maar wel lekker vanavond butter chicken ...
Ziet er goed uit! Hier ook vorige week gemaakt.
Verder nu soep, vulling voor wraps, lasagne, quiche, plakken cake (2 soorten) in de vriezer. Morgen wil ik nog stoofvlees maken.
één maand geleden
Reactie op Annemarie_28
Ziet er goed uit! Hier ook vorige week gemaakt.
Verder nu soep, vulling vo ...
Vulling voor wraps staat ook nog op de planning hier, net als nasi. Heb je een recept toevallig voor wrapvulling of doe je zomaar iets? :(
één maand geleden
Vulling voor wraps staat ook nog op de planning hier, net als nasi. Heb je ...
:)*