74 Reacties
één maand geleden
Wat leuk dat dit topic weer bovenaan staat. Ik was het even kwijt :-) Inspiratie is welkom!
Het was mijn plan om grote porties te koken en dan een deel in te vriezen. Maar het gaat vaak fout. Manlief en kids krijgen dan opeens de spirit en zo gaat risotto en lasagne elke keer schoon op 🤷♀️😝 Dus ik heb gisteren van te voren al extra in alu bakjes gedaan… Vanavond staat stamppot op het menu, dat moet wel overblijven 😆 Ik heb nog alle ingrediënten voor chilli sin carne… alleen inspireert het me nu nog niet… Een goede curry lijkt me ook lekker om in de vriezer te hebben! Eens kijken of ik het nog red voordat gupje zich meldt…
één maand geleden
Reactie op Kopjethee
Wat leuk dat dit topic weer bovenaan staat. Ik was het even kwijt :-) Inspi ...
Dat probleem heb ik met butter chicken dus ik verdeel dit van tevoren al in bakjes 🤣
één maand geleden
Hier ook juist gezonde/voedzame tussendoortjes/ontbijtjes aan het maken voor in de vriezer.
Had vorige keer met borstvoeding geven zo’n honger. En nu met een peuter er bij kom ik denk helemaal tijd te kort 😛.
Dit is appel amandel cake. Bananenbrood en muesli muffins met yoghurt liggen al in de vriezer 😊.
één maand geleden
Reactie op Eerstekleintje
Hier ook juist gezonde/voedzame tussendoortjes/ontbijtjes aan het maken voo ...
Ben wel benieuwd naar het recept, klinkt goed!! En hoe vries je dit dan in? Al in plakken? En hoe ontdooi je dit? 😅 Heb nog nooit dit soort tussendoortjes in de diepvries bewaard haha
één maand geleden
Reactie op Watermeloenfan
Vulling voor wraps staat ook nog op de planning hier, net als nasi. Heb je ...
Niet echt een recept. Ui, gehakt, mais, courgette, paprika, aubergine en champignons met tomatenblokjes, net hoeveel je wilt :)
één maand geleden
Hier ook juist gezonde/voedzame tussendoortjes/ontbijtjes aan het maken voo ...
Ziet er heerlijk uit! Ik heb appelhavermoutcake en bananenbrood, beiden in plakken ingevroren. Ook inderdaad bedoelt als voedzaam tussendoortje.
één maand geleden
Reactie op maanbloem
Mag in vragen hoe je later stamppot opwarmt? Ik wil een paar ovenschotels m ...
https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/eten-drinken/een-stamppot-of-aardappelpuree-invriezen-zonder-dat-het-waterig-wordt/#:~:text=Blijkt%20het%20eten%20waterig%20te,verliest%20of%20juist%20droog%20wordt.
één maand geleden
Reactie op Liene95
Ben wel benieuwd naar het recept, klinkt goed!! En hoe vries je dit dan in? ...
Recept is van Chickslovefood. Zal het onder in dit bericht delen. Staan nog wel meer gezonde/voedzame recepten op!
Snij ze idd al in plakken, stop ze in diepvrieszakjes of ziplock zakjes in de vriezer, schrijf er op wat er in zit en hoeveel (doe het in 2/3/4 per zakje), ontdooi het op het aanrecht en opeten maar 😉. Al heel vaak gedaan, smaakt blijft gewoon heerlijk!
Recept:
https://chickslovefood.com/recept/gezonde-cake-met-appel/
één maand geleden
Recept is van Chickslovefood. Zal het onder in dit bericht delen. Staan nog ...
Dit ga ik ook proberen! Ik had laatst bananenbrood gemaakt, met hetzelfde doel. Die was ook op/verdwenen voordat ik aan invriezen toekwam. Manlief snapt het concept soms niet helemaal haha🤔 Wel goed dat hij het zo waardeert ;)
één maand geleden
Recept is van Chickslovefood. Zal het onder in dit bericht delen. Staan nog ...
Lekker ik heb eergisteren ook bananen cake gemaakt en appelflappen zitten ook in de diepvries idd lekker en rap ontdooid voor als je zo een goesting hebt tussendoor 😁
één maand geleden
Reactie op mermaidmommy
Het idee klinkt heel leuk, maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben in je ...
Dat fruit en groente kan je ruimte mee maken! Als je nu alvast smoothies en sauzen/currys/soepen maakt en die invriest in bv ijsblokjes of ziplockzakjes, heb je ze nog steeds beschikbaar maar nemen ze minder ruimte in en ben je straks sneller klaar met dingen bereiden.
één maand geleden
Reactie op DaCha
Heeft iemand nog een goed idee voor vriezervriendelijke borstvoedingssnacks ...
Weet niet of je het in de nachtkastje kan bewaren, maar wellicht deze nog:
https://chickslovefood.com/recept/gezonde-breakfast-bars-met-5-ingredienten/
Je kan eventueel ook de borstvoedingsrepen bestellen van https://yummy-mummy.nl/. Die kunnen in de vriezer, erg voedzaam!
één maand geleden
Reactie op DaCha
Heeft iemand nog een goed idee voor vriezervriendelijke borstvoedingssnacks ...
Op (vegan) receptensites staan veel 'energy balls', vaak op basis van dadels, havermout, noten en/of pindakaas. Kunnen bijna altijd wel in de vriezer en duurt vast ook niet lang om te ontdooien. 's avonds uit de vriezer halen en 's nachts opeten!
https://www.pickuplimes.com/recipe/?sb=Energy+ball&total_time=&sort_by=
één maand geleden
Reactie op spablauw
Vriezen jullie de rijst/pasta/aardappel ook in of alleen de saus?
De gerechten voor de slowcooker vries ik allemaal samen in. Rauwe aardappel, kip, groenten en saus … als voorbeeldje hoor. 😁
Heb 1x (los) gekookte aardappelen en pasta ingevroren… dit was echt geen succes.. pasta met saus lukte dan wel weer gewoon prima om in te vriezen.
één maand geleden
Eend in Peking gemaakt vandaag achteraf nog rijst toegevoegd en 6 porties in de diepvries 🦆
één maand geleden
Ook kip gemaakt met een lekker pikant Coco’s sausje en veel groentjes achteraf ook rijst toegevoegd en in de diepvries gestoken 😝 gisteren stoofvlees gemaakt en ingevroren al goed bezig geweest 😁 deze week ook nog visgyro’s maken met room en rijst kan niet ontbreken in mijn diepvries.