74 Reacties
één maand geleden
Ik heb vandaag m’n eerste prep gemaakt! Een heerlijke curry (https://uitpaulineskeuken.nl/recept/rode-curry). Op de planning staat nog dahl en pompoensoep 😊😊
Niet te pittig (begreep dat dit niet fijn is na een bevalling) en veel verse groentes. Heerlijk om m’n vriezer te vullen 😌
één maand geleden
Ik heb een moussaka in de oven zitten! Incl versie direct in het alu bakje! Ik zou graag nog die curry maken, maar uitgerekende datum nadert… (haha en ik ben niet meer zo mobiel, dus moet heel wat moeite doen om de supermarkt te bereiken 🙈🤣 Dit zijn echt projecten die ik moet voorbereiden tegenwoordig)
één maand geleden
Wij zijn ook lekker bezig geweest dit weekend :) tot nu toe hebben we
Rendang met boontjes en nasi
Kip teriyaki met broccoli en rijst
Hollandse groentesoep
Pompoensoep
Indiase linzensoep
Pasta bolognese met chipolata worstjes
Kip kerrie met ananas en boontjes
Leuk om alle inspo te lezen!
25 dagen geleden
Hier inmiddels de vriezer ook lekker aan het vullen en so far:
- Goulash (AH recept)
- Curry (uit paulines keuken recept)
- soep voor de ramen noedels
- Chili con carne
Ik weet dat mijn schoonmoeder nog voor ons gaat koken en 2 vriendinnen er ook mee bezig zijn 🥰 daarnaast mijn vader opdracht gegeven voor wat gerechten in de kraamweek zoals pasta carbonara en biefstuk haha (hij kookt beter dan mijn moeder 🫣).
Tip; schrijf op een stukje tape of plakband met stift wat er in zit! Het is eenmaal bevroren soms amper te herkennen en anders heb je een verrassingsbaksteen 😉
24 dagen geleden
Ik heb vandaag het bananenbrood van Miljouska gemaakt, alleen wilde iedereen (kids &man) het proberen en viel het in de smaak. Ze snappen het invries-plan niet altijd. Dus als gupje nog even blijft zitten maak ik morgen nog een bananenbrood, die gaat dan direct de vriezer in🙈
21 dagen geleden
Tot nu toe in de vriezer:
- Erwtensoep
- Groentensoep
- Bolognesesaus
- Goulash
- Boerenkool
- Hachee
- Bananenbrood
Meerdere porties van alles. De slowcooker heeft hier afgelopen 2 weken veel aan gestaan. Denk dat ik het hier bij laat. Of als we deze week nog veel overhouden bij een maaltijd dat ik dat dan invries.
21 dagen geleden
Reactie op Cv-ketel
Tip: snij het voor het invriezen in plakken en doe bakpapier oid tussen de ...
Oh da is wel slim had ik da maar geweten bij mijn bananen pannenkoeken 😅
21 dagen geleden
Ik heb tot nu toe:
- erwtensoep
- kippensoep
- butter chicken + naan
- nachovulling
- vulling/saus voor enchilladas
- tomatenlinzensoep
- tomatenpaprikasoep
- courgette-aardappelsoep
Ik wil nog chili con carne maken en nasi als het lukt qua tijd. En misschien bruinebonensoep. En verder zie ik het wel hoeveel tijd en zin er nog is. :)