12 Reacties

2 maanden geleden

Een eventuele erkenning als je niet getrouwd bent of geregistreerd partner!?

2 maanden geleden

Ik had op advies van de vk de kraampakket al aangevraagd. Zo weet de verzekering ook dat je zwanger bent. Ik dacht dat het nog wel even duurde voordat je het kraampakket binnen had.. bij de CZ krijg je die binnen een week 😅

2 maanden geleden

En inschrijven voor een KDV of gastouder indien nodig 🫣. Wij waren nog net op tijd voor februari om te starten 😳

2 maanden geleden

Reactie op Lies90g

En inschrijven voor een KDV of gastouder indien nodig 🫣. Wij waren nog net ...
Ja ik heb mij met 12 weken zwangerschap al ingeschreven 🙈. Nu nog steeds onbekend is er plek is vanaf februari.

2 maanden geleden

Ik heb laatst idd ook het kraampakket aangevraagd. Ik heb ook laatst een afspraak gemaakt voor de 22 weken prik (tegen kinkhoest), hoeft alleen als je die wilt natuurlijk. En wij hebben een afspraak gemaakt voor mijn vriend om ons kindje te erkennen. Konden op z’n vroegst pas in september terecht bij de gemeente, dus dat is zeker handig om alvast in te plannen als je dat wilt doen! Verder qua dingen die niet ‘moeten’ maar wel leuk zijn, heb ik een afspraak ingepland voor een zwangerschaps fotoshoot en voor het maken van een zwangerschaps beeldje. Als je dit soort dingen wilt laten doen tegen het eind van de zwangerschap, moet je die afspraken alvast gaan plannen, anders zitten ze vol rond die tijd ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Lies90g

En inschrijven voor een KDV of gastouder indien nodig 🫣. Wij waren nog net ...
Ja, dit heb ik inderdaad al meteen bij 10 weken gedaan of zo. Bij ons hoor je trouwens pas een maand of 3 voor de plaatsingsdatum of ze plek hebben? Zou het ook nu al wel zeker willen weten..

2 maanden geleden

Een andere waar ik me na mijn vakantie mee bezig wil houden is verlof officieel vastleggen, al zei mijn collega dat je dit pas achteraf officieel doet met terugwerkende kracht, omdat het afhangt van de bevaldatum. Maar ik moet ook nog even kijken wat ik daar precies voor moet regelen.

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Een andere waar ik me na mijn vakantie mee bezig wil houden is verlof offic ...
Als je later bevalt dan je uitgerekende datum, krijg je gewoon elke dag die het extra duurde er nog achteraan geplakt. Dus kan je prima regelen!

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Als je later bevalt dan je uitgerekende datum, krijg je gewoon elke dag die ...
Snap ik, maar juist daarom gaat het officieel aanvragen van het verlof in het systeem pas achteraf bij ons, heb ik begrepen.

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Snap ik, maar juist daarom gaat het officieel aanvragen van het verlof in h ...
Oh dat is bij ons niet. Zeker niet omdat je de weken vooraf sowieso al hebt. Maar goed ik werk in het onderwijs, dus bij ons sws anders geregeld wrs.

2 maanden geleden

Ik weet bij mijn werk heb ik wel mijn zwangerschapsverlof officieel aangegeven en die staat ook al in mijn rooster verwerkt. Alleen de aanvullende ouderschapsverlof (is normaliter 70% 9 weken lang echter mijn werkt vult het aan tot 100%) deze kan ik pas officieel aanvragen als ik bevallen ben. HR gaf bij mij aan dat ze moeten weten wanneer ik officieel bevallen ben en dat het dan berekend kan worden. Ik heb al met mij. Teamleiders afgestemd wanneer ik dit kan inzetten. Zo hoef ik pas te werken wanneer mijn dochter 5 maanden is 👍🏼👍🏼en als ik ga werken gaat mijn man 1x per week zijn ouderschapsverlof inzetten.. zo hebben we met 28u en 40u contract maar 1,5dag opvang nodig in het eerste jaar (met hulp van oma's natuurlijk)

2 maanden geleden

-erkenning en verandering testament. -22 weken prik (als je die wil). -ouderschapsverlof moet bij mijn partner 3 maanden voor tijd aangevraagd worden. -klossen kun je bij onze uitlener reserveren alvast. -bevallings oppas na tijd voor andere kindjes en of huisdieren mijn oppas houd daar rekening mee met werk en vrije dagen. -geboortekaartjes kun je alvast klaar maken alleen de dag en tijd nog invullen en bestellen. Het gaf mij rust dat zulke dingen al klaar waren. Wij hebben er echt wel weken over gedaan voor we samen eruit waren over het kaartje en de tekst. Ook omdat wij geen kraambezoek wilden van sommige mensen en voor de rest van de mensen niet de eerste 2 weken. Uiteindelijk daarom 2 kaartjes besteld met verschillende teksten. -kraampakket soms ivm levering maar ook met vroeggeboorte. -ik begon al extra te koken en in te vriezen. De laatste weken had ik weinig puf zo had ik altijd eten in de vriezer zowel voor zulke dagen als daarna voor na de bevalling.