86 Reacties

één maand geleden

Reactie op Liene95

Ohja, mijn schoonouders gaan op reis naar Thailand en komen terug wanneer i ...
Het is een niet eu land. Ik zou zo ie zo even een weekje wachten voor je ze in huis haalt. Eerst maar zien of ze zelf niets bij zich hebben uit dat land of het vliegtuig. Maar dat ben ik. Iedereen zal daar anders naar kijken.

één maand geleden

Reactie op Moma35

Ik ben nu zwanger van mijn eerste en lees vol verbazing mee. Vooral dat mee ...
Ik heb het helaas zelf al gezien bij andere toen we op bezoek waren. Baby van 2 weken oud… en de oma had baby vast. Baby ging huilen en steekt haar vinger in de mond.. “even kijken of ze honger heeft hoor” 🤯

één maand geleden

Reactie op Liene95

Vooral je grenzen aangeven! Mijn broer komt vanuit Brazilië samen met zijn vrouw om onze kleine te zien. Ik heb al aangegeven dat ze de eerste 2 dagen liever niet wil zien…. Het is jou kleintje en als die ziek wordt moet jij verzorgen, dus is niet gek dat je daar extra voorzichtig ermee moet zijn.

één maand geleden

Reactie op rb25

Onze eerste was volle bak in corona. We deden 1 bezoek per dag, zonder verk ...
Bij ons bijna precies hetzelfde. Toen was het gelukkig heel normaal dat mensen met een beetje snotteren niet kwamen en je je handen desinfecteerde bij binnenkomst. Ga zelf wel zowel griepprik als de vaccinatie voor het RS-virus halen om de risico's verder te minimaliseren (die laatste is op eigen kosten). Ook omdat mijn peuter dochter toch gewoon naar de opvang blijft gaan, dus dat is ook een groot risico. Verhalen van mensen die vingers in de mond stoppen of je kind uit je handen graaien herken ik gelukkig niet. Denk dat wij bij onze oudste ook pas na een maand ofzo anderen dan wijzelf of opa of oma haar lieten vasthouden en dan zelfs vaak niet, omdat ze veel in de draagdoek zat en sliep tijdens bezoek.

één maand geleden

Ik laat echt alleen dichte familie langskomen. Had het laatst met mijn vader besproken en die zei dat een baby niet kussen algemene kennis was, dus maak me geen zorgen dan 😂 kaart het zelf denk wel alsnog aan als ik mijn schoonouders uitnodig.

één maand geleden

Hier van België en verwachten eerste kindje. Wij zijn waarschijnlijk van plan om de eerste 3 volledige dagen die je in het ziekenhuis mag blijven te gebruiken. In het ziekenhuis zelf zijn er al een paar regels die ik eigenlijk wel top vind (zie foto) 😁 we moeten dat niet heel strikt volgen als we een paar extra mensen willen uitnodigen dan hebben ze daar ook begrip ook. Maar wel handig als er bepaalde mensen zijn die je liever niet de eerste dagen in je familie bubbel ziet 😁 Persoonlijk ga ik zoals veel mama’s hier ook een klein lijstje maken met dingen die bezoekers gun moeten aan houden voor in het ziekenhuis en daarbuiten. Ik dacht dat dit algemene kennis was dat je op kraambezoek gaat en je pas aan een baby komt als de ouders dit zelf voorstellen. Ik zou dit persoonlijk nooit zelf vragen 😅 en zoals kusjes geven en vinger in de mond steken vond ik ook wat raar om te lezen 😬 wie doet nu zo iets vind al raar dat je dit moet aangeven zou gelijk ook niet willen dat iemand anders na paar maanden/jaar een vinger in mijn baby zijn mond zou steken op vind ik persoonlijk heel erg vies 🤢 Maar door dit allemaal te lezen komt dit zeker op mijn lijstje te staan 😅 dus leuk idee om zo een lijstje al op voorhand te maken en door te sturen of bellen naar mensen die langs komen op kraamvisite. Bespaard je het werk om op het moment zelf persoonlijk al je regels uit te leggen is ook veel minder genant dan als de wil van de ouders al bekend is. 👍 ik volg dus voor verdere ideeën 💡

één maand geleden

Wij doen hetzelfde al de meeste dames al noemen. Wel wat strenger in vliegreizen, we willen iemand pas 8 dagen (rsv incubatietijd) na een vliegreis of groot event ontvangen. Ik ben zelf longpatient dus zowel voor mij als voor de baby beter zo. Wel heel jammer, want mijn vader heeft een vakantie geboekt waarbij hij 1 dag voor mijn uitgerekende datum terugkomt uit Egypte.. En mijn schoonmoeder en schoonzusje gaan 5 december naar Wenen, en schoonouders gaan begin januari naar Kaapverdië.. Dus dat wordt helaas beperkt bezoek, maar veiligheid staat voor ons echt voorop. Wij hebben verder ook nog de regel niet roken en geen foto's doorsturen of online plaatsen.

één maand geleden

Mijn dochtertje is geboren in de corona lock down. We hebben daarom destijds bijna geen kraamvisite gehad en dat is ons erg goed bevallen. Van de kraamhulp hoorde ik ook dat corona baby’tjes allemaal rustige baby’tjes waren omdat er zoveel meer rust was in de kraamweek. Ik ga het proberen weer vergelijkbaar aan te pakken, lekker cocoonen met de nieuwe baby en ons gezinnetje. 🥰

één maand geleden

Reactie op Liene95

Hier ook gezinsleden die vlak in de buurt van mijn uitgerekende datum op vakantie gaan buiten Europa. Ik heb liever dat ze even wachten na hun terugvlucht. Vind de circulatie in vliegtuigen sowieso niet fijn en wil dat risico niet nemen bij de kleine. Maar ik weet nu al dat dat geen gezellige gesprekken gaat opleveren 😌😌

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Hier ook gezinsleden die vlak in de buurt van mijn uitgerekende datum op va ...
Dat hoeven ook geen gezellige gespreken te zijn. Het is jullie baby en jullie beslissen wat hun vinden heeft totaal geen toegevoegde waarde. Jullie doen het zo punt. Mocht er ruzie komen ook prima toch. Komen ze meteen niet meer langs en is het probleem opgelost. Zo zou ik er gewoon naar kijken. En willen ze de baby eerder zien dan kunnen ze video bellen of zwaaien van achter het raam. Werd tijdens de corona ook gedaan. Zou vooral jezelf niet onder druk laten zetten en verplichten door anderen tot iets omdat hun iets vinden en willen. Nu je grens aangeven en op de strepen gaan staan bij de eerste heeft hier ook heel erg geholpen in situaties met mijn schoonmoeder door de jaren heen nu. Die kan overal haar zin in willen hebben en doordrijven en zielig doen. Maar ze weet nu heel duidelijk dat nee echt nee is. En het gat van de deur sneller dichterbij als zij ooit gedacht had als ze zich niet gedraagd.

één maand geleden

Geen parfum/ niet roken staat hier met stipt op 1. En niet verkouden/ziek. Desinfectie op tafel zetten. En iedereen die ons de afgelopen lastige periode niet heeft geholpen staat achteraan in de rij! :-) als wij hulp vragen om even op ons 11-maanden dochter te passen en niemand geeft thuis dan is de baby straks ook niet interessant is onze mening. Vingers in de mond ook meegemaakt. Dat maakt je woest als new mom kan ik je vertellen dus beter even een berichtje :-) Maak echt lekker egoïstische keuzes voor jezelf en je partner want je kraamperiode kan heel intens zijn. Kijk eerst rustig hoe je de bevalling uit komt voor je iets beloofd en wees op voorhand liever iets te voorzichtig ("ik weet nog niet wat we doen met vasthouden") dan te makkelijk en niet meer durven te zeggen dat je het even niet wil.

één maand geleden

Wij laten alleen onze ouders en broer/zus (dus naaste familie) langskomen in de eerste maand. Andere mensen mogen na die eerste vier weken langskomen. Hier staat altijd desinfect bij de deur en we zijn kieskeurig met wie de baby vast mag houden. Gewoon niet aanbieden als je het op dat moment niet voelt 🙈

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Dat hoeven ook geen gezellige gespreken te zijn. Het is jullie baby en jull ...
Dankjewel, je hebt echt helemaal gelijk. Moet mezelf alleen nog even moed inspreken, maar ik sta 10000 % achter mijn eigen keuze

één maand geleden

Ik zou het zeker communiceren met mensen die wat vrij zijn in aanraken of die je baby gaan vasthouden, zo van wij zijn graag wat voorzichtig met onze jonge baby dit seizoen en zouden het fijn vinden als je eerst je handen wast en geen vinger in de mond stopt of kusjes geeft. Ik verwacht eigenlijk wel dat mensen die ziek zijn niet komen of die echt verkouden zijn of snotteren dat vooraf op zijn minst overleggen. Bij mij is het de tweede, ik heb de eerste door iedereen laten vasthouden die wilde en was niet strenger dan anderen voor zichzelf waren en ik denk dat ik daar nu nog losser in ben. Het moet vooral goed voor jezelf voelen. Hij zal zeker van mn peuter snot kusjes krijgen haha

één maand geleden

Als je sommige ervaring verhalen leest 🙈 Nooit aan gedacht, betreft zulke regels. Alleen nog maar aan het handen wassen.

één maand geleden

Ik ben inmiddels 35 weken zwanger van de 1e en heb eigenlijk al vanaf het begin aangegeven rust te willen na de bevalling. Ik kan altijd nog van gedachten veranderen maar voor nu willen wij graag eerst genieten en ook wennen aan de nieuwe situatie met baby. Dit hebben we ook al vrij vroeg naar naaste familie gecommuniceerd zodat ze voorbereid zijn. Gelukkig waren alle reacties positief en begripvol. Ik denk dat corona hierin wel heeft geholpen en heeft laten zien dat dit ook op deze manier kan. Daarnaast ben ik ook al heel duidelijk over het vasthouden van de baby en leg ik uit dat het onrustig is voor haar als ze steeds bij iemand anders is. Tot nu toe alleen nog maar begrip voor onze wensen, maar ik ben ook wel duidelijk en laat niet zo snel over mij heen lopen. Ik heb ook nog een lijstje gemaakt naar aanleiding van andere berichtjes hier op het forum, wellicht kan het iemand nog helpen; Kom je de baby komen ontmoeten? - Bel voor een afspraak. - Baby X is nog bezig met het opbouwen van haar weerstand, was daarom goed je handen met zeep bij binnenkomst. - Pak de baby niet zomaar op. Papa en/of mama geeft aan wanneer er geknuffeld wordt. - Geen kusjes of vingers in de mond van baby X. - Draag geen parfum. - Als je rookt kun je baby X niet vasthouden, dit i.v.m. gifstoffen op o.a. je kleding en handen. - Ben je verkouden? Voel je je niet lekker? Heb je een koortslip of krentenbaard? Sorry dan moeten we de afspraak verzetten. - Geen foto's van baby X op social media delen of doorsturen naar andere.

één maand geleden

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ga zelf deze regels niet opstellen en vertrouwen op het gezonde verstand van anderen. Als ik op visite zou komen en iemand zou direct aan komen zetten met deze “regels” dan zou ik eerlijk gezegd al direct geen zin meer hebben om langs te komen.

één maand geleden

Reactie op karen oliveira

Wij gaan naar de mensen die langs willen komen deze appje sturen: Hi allem ...
Hele goede tip dit! Dit ga ik doen. Lig al vanaf begin zwangerschap af en toe wakker om dit. Hebben ook met onze eerste 2 (2ling) extra angsten door hun vroeggeboorte. Ook al is het dit keer anders, dan nog… Bedankt voor het delen! ❤️

één maand geleden

Dit is fantastisch. Dankjewel!

één maand geleden

Dit is echt top!! 🤩