86 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op ff19
Volgens mij snappen ze het ook niet helemaal, maar nu zo goed als mogelijk ...
Bij onze eerste zeiden wij hier tegen elkaar. Met dit soort dingen leer je mensen goed kennen en vaak niet op de manier die je wilt.
Doe in ieder geval wat goed voelt voor jullie. De kraamzorg kan zoveel zeggen maar jullie kindje draagt de gevolgen de rest van zijn leven bij zich. Voor zulke dingen heb ik graag wat ruzie over zei ik dan.
In ieder geval succes zondag.
20 dagen geleden
Ik denk dat ik een geplastificeerde lijst met regels op de voordeur ga hangen. Als ze dan aanbellen heel langzaam lopen dat ze het goed kunnen doornemen 😁
Verder doen wij een babyborrel (begin feb) dus zeggen we tegen een hoop mensen nee op langskomen. Alleen familie en naaste vrienden zijn welkom in het begin. Ook omdat dec een drukke periode is voor mijn vriend z’n werk, maar ik ga echt niet elk weekend visite ontvangen, alleen maar voordelen
20 dagen geleden
Reactie op Prisico
Ik denk dat ik een geplastificeerde lijst met regels op de voordeur ga hang ...
Denk dat naaste mensen toch wel weten wat wel of niet kan. Kunt het ook gewoon zeggen als ze iets doen wat je niet vind kunnen.
Iedereen zijn ding en wil verder ook niet oordelen maar ik zou me omdraaien als ik eerst een geplastificeerde lijst moest doornemen, vind het best heftig eerlijk gezegd 🤣
20 dagen geleden
Reactie op Noé91
Denk dat naaste mensen toch wel weten wat wel of niet kan. Kunt het ook gew ...
Juist naaste mensen denken dat ze alles wel kunnen maken is onze ervaring. Want ze zijn toch de opa en oma of de tante?
Hier duidelijk gezegd wij willen geen bezoek de eerste weken na een heftige ziekenhuis opname waarbij ik zieker naar huis ging. Maar ook de opname van onze kleine en de dag dat hij we uit het ziekenhuis kwamen de begrafenis van oma in de ochtend. Nog stonden ze onaangekondigd voor de deur. Dus hebben we alles dicht getrokken en niet open gedaan. Ook op het moment paar weken laten met visite hadden we mensen die onze zoon wel even gingen vast houden terwijl we aan het begin zeiden hij blijft bij ons. Ik zat op de bank. Baby lag op me te slapen en er stond er 1 al aan hem te trekken. Die persoon heb ik toen een opdonder gegeven. Helemaal kwaad daarna. Want je kindje doorgeven aan een ander is toch leuk..... nee dat vonden wij niet leuk na alles in het ziekenhuis en dat hadden we bij binnenkomst verteld. Maar hun waren familie dus dat kon prima. Nee dat kon niet! Is nog een halve ruzie geweest ook.
Zo gek is het dus niet zo een papier met regels. Wij hebben ze ook hangen ivm mijn chronisch ziek zijn en de ervaringen vorige keer.
20 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Juist naaste mensen denken dat ze alles wel kunnen maken is onze ervaring. ...
Gohh ben ik dan blij met de mensen die ik om me heen heb, heel vervelend dat het zo bij jou gelopen is!
Blijf er toch bij dat ik een blaadje met regels gewoon heftig vind. Maar nogmaals iedereen moet zelf weten wat hij doet. Als ik dat nodig zou vinden zou ik gewoon niemand over de vloer laten komen.
Misschien dat ik zelf gewoon heel direct ben en dat mensen hier heel goed weten wat wel of niet door de beugel kan, wij hebben hier gelukkig geen problemen mee gehad en mensen in onze omgeving ook niet.
20 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Ik,snap dat ook écht niet!
Het komt niet in mijn hoofd op om andermans kind op te willen pakken. Laat staan slapend, of ongevraagd, of uit moeders armen😳
Wat is mis met sommige mensen 🫠
20 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Ik heb een flinke uitbrander gekregen van mijn zus omdat ik aan mijn moeder wilde aangeven dat ze misschien de baby niet mag vasthouden tzt... ik mocht m'n moeder dat niet aan doen, dat zou haar te veel pijn doen.
Uhh hallo? Als ik mijn pasgeboren baby in NOVEMBER wil beschermen is dat toch helemaal niet raar?! En hoezo moet ik mijn kind dat risico laten lopen alleen maar om mijn moeders gevoelens te sparen?!
20 dagen geleden
Reactie op Noé91
Gohh ben ik dan blij met de mensen die ik om me heen heb, heel vervelend da ...
Ben zelf ook wel heel duidelijk. Ze horen alles van te voren. En nog stonden ze aan de deur onaangekondigd of dachten ze de baby uit mijn armen te kunnen trekken. We zijn nu al 3 weken alles rond aan het sturen en herhalen wat we straks willen en moet. En nog bellen we straks op de dag zelf op voor ze komen of ze ziek zijn, verkouden of hoesten dan niet te komen. En geen parfum te dragen of naar sigaretten te ruiken ivm mijn astma en geuren allergie. En nog weet ik nu al dat het straks gewoon weer mis gaat.
19 dagen geleden
Reactie op Queen4
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ga zelf deze regels niet opstellen en v ...
Daar zijn precies die regels voor! Daarmee filter gelijk je de mensen eruit die alleen maar aan zichzelf denken. Geen zin meer om dan nog langs te komen? Prima! Opgeruimd staat netjes!
19 dagen geleden
Reactie op ClaudiaMC
Ik heb een flinke uitbrander gekregen van mijn zus omdat ik aan mijn moeder ...
Dat dus. Onze zoon was een randprematuur die op neonatologie had gelegen. Ikzelf had ernstige longklachten na thuiskomst door mijn geuren allergie en astma. Plus in die week oma begraven. Maar hoezo mogen ze niet langs komen. In het ziekenhuis waren de covid regels niet thuis. Ze waren de opa en oma. (Opa had gezegd niet doen die stond er verloren bij). Ze hadden het recht hun kleinkind te zien. Daar dachten wij anders over. Dus alles dicht gedaan en bel uitgezet en telefoon op stil. Paar weken later met bezoek ook op je gevoel inpraten want ja het was net januari nieuw jaar nieuw begin. Dan moesten wij beginnen met dingen los laten. En dan later die de baby uit de armen willen trekken.
Ze denken allemaal alleen aan zichzelf en mijn ervaring is dat ook de mensen vlak bij je gewoon egoïstisch zijn. Hun gaan naar huis en jij zit zelf ziek, uitgeput/overprikkeld of met een ziek verkouden kindje na tijd. Maar o wat was het voor hun zo leuk om je kind vast te houden.
Vorige keer in januari niet. En nu in november weer niet. Al een discussie gehad met mijn schoonmoeder want ja we hebben al een zoon en maakt niets uit want de baby zal toch weerstand op moeten bouwen en ziek worden door zijn broertje. Meteen der maar weer duidelijk gemaakt waar der plek is en hoe we der over denken. En hoe ze net als wel vaker als ze zich weer eens ergens mee bemoeid zo de voordeur uit kan vliegen tijdens een bezoek. Heel erg vermoeiend.
Echt super dat je er tegenin bent gegaan. Je hebt gewoon helemaal gelijk. Niet alles draait om anderen.
19 dagen geleden
Wij hebben de eerste week helemaal geen visite gehad, die wilden we eerst alleen samen doorbrengen. Ook omdat ik herstellende ben van een keizersnede.
We hebben een heerlijk rustige kraamweek gehad en vol genoten van ons nieuwe gezinnetje.
Afgelopen weekend hebben we 2 bezoek middagen gehad.
De ene dag kwamen mijn ouders en zus.
De andere dag die van mijn man en mijn schoonzus en hun 2 kinderen.
We hebben van te voren duidelijk benoemd dat we goed letten op hygiene omdat hij nog kwetsbaar is. Dus handen wassen en geen kusjes. En bij ziek zijn een ander keertje komen.
Dit vond iedereen niet meer dan logisch en we hebben hele fijne dagen gehad.
Mijn zus heeft een flesje gegeven en was supertrots op haar neefje. Die vond mijn zwangerschap spannender dan mij dus het was fijn om haar zo te zien.
En het nichtje van mijn man van 6 jaar heeft hem ook op schoot gehad en zat zo te stralen!
Prachtig om te zien dat zij net zo genieten van onze knul als wij.
19 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Bij onze eerste zeiden wij hier tegen elkaar. Met dit soort dingen leer je ...
Zondag was er niks meer aan de hand, wel een beetje ongemakkelijk met het vast houden. De nieuwe oma wou haar eigenlijk gelijk al vasthouden, maar eerst moesten er foto's gemaakt worden van mij en dan vasthouden, vervolgens bij oma op de arm, zegt ze nou maar weer in de box, vergeet ze mn vader 😅
Mn vader is wat bescheiden en gaat het niet vragen, maar toen ik aanbood om haar vast te houden wou hij het gelijk, ging gelijk staan om op de bank te gaan zitten.
Het was wel duidelijk dat ze beiden heel lang geen baby hebben vast gehouden 😜
Aantal keren benoemd dat ze de eerste zijn met het vasthouden en nog gemeld dat we voorzichtig zijn met verkoudheid en als het over is een paar dagen later wel kan, ze begreep het wel.
19 dagen geleden
Reactie op Miloutje
Dat dus. Onze zoon was een randprematuur die op neonatologie had gelegen. ...
Volgens mij zat je toen ook echt in een hele vervelende situatie rondom de bevalling, opname etc. Dat speelt ook nog extra mee en heb je vooral behoefte aan rust.
Hoop voor je dat het nu beter zal gaan. Hoe lang mag je nog?
19 dagen geleden
Reactie op ff19
Volgens mij zat je toen ook echt in een hele vervelende situatie rondom de ...
Dat zeker. Maar er word gewoon niet geluisterd. Mensen vinden zichzelf belangrijker als een babytje en dat is heel frustrerend en vermoeiend.
Vorige week nog in het ziekenhuis gelegen voor mijn longen en nog niet helemaal hersteld. Maar ik krijg toch donderdag de geplande keizersnede bij 37 weken omdat onze eerste zoon zelf te vroeg kwam halen ze hem ook vroeger in de hoop dat er nu minder mis gaat. Al hebben ze zelf geen hele goede hoop dat ik niet zieker naar huis ga weer door mijn reacties op geuren en parfums 😅
19 dagen geleden
Reactie op BrendaL90
Mijn schoonouders zijn rond de uitgerekende datum 3 weken naar Zuid-Afrika. ...
Zuid Afrika is een land met een ander klimaat en bacteriën waardoor de kans groter is om ziek te worden daar of na thuiskomst. Ook zitten ze lang ij een vliegtuig waar ze van alles op kunnen lopen.
Het is niet zo dat er een standaard regel is voor mensen die reizen en bij baby's komen. Het is aan jullie te beslissen of jullie het fijn vinden dat ze direct na terugkomst op de stoep staan. Of dat je zegt je komt net uit een vliegtuig uit dat land de eerste 2 weken hebben we jullie liever niet hier. Dat is aan jullie om te beslissen.
Ik persoonlijk zou ze de eerste tijd in ieder geval buiten de deur houden.
19 dagen geleden
Reactie op BrendaL90
Dat moet je voor jezelf bepalen.. wij doen 8 dagen niet welkom na een vliegreis of groot evenement. En we hebben 8 dagen gekozen omdat dat de incubatietijd van het rs virus is.
19 dagen geleden
Reactie op BrendaL90
Misschien omdat ik zelf in het buitenland woon en veel gereisd heb maar ik vind het persoonlijk overdreven om iemand niet te laten langskomen alleen maar omdat diegene op vakantie is geweest. Vakantie staat voor mij niet gelijk aan ziek zijn.
Niet dat ze meteen dezelfde dag van thuiskomst langs moeten komen maar na 2 dagen terug van vakantie en ze voelen zich goed dan zie ik het probleem niet.
Maar goed ik heb makkelijk praten want wij hebben (3 kinderen) nog nooit kraambezoek gehad.
Dus vooral doen wat voor jullie goed voelt :)