86 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Misschien omdat ik zelf in het buitenland woon en veel gereisd heb maar ik ...
Natuurlijk staat vakantie niet gelijk aan ziek zijn! Haha dat zou wat zijn.. De reden dat wij toch voor extra voorzichtigheid kiezen is dat vliegtuigen niet altijd goed schoongemaakt zijn (tel daarbij op: niet alle mensen hanteren basic hygiëne zoals handen wassen met zeep) en daardoor echt een broedplaats voor bacteriën. En dat zijn geen enge dingen, vaak gewoon de standaard verkoudheid/griep virussen. Maar je zit er wel langere tijd, dicht op elkaar, in. Dus je wordt er wel aan blootgesteld. Daarbij komt dat door de lage luchtvochtigheid je slijmvliezen wat kunnen opdrogen waardoor je weerstand net iets zwakker is en mensen dus net iets sneller ziek kunnen worden. Voor een volwassene vaak geen probleem, voor een newborn potentieel levensbedreigend. En als ik kijk naar onze familie persoonlijk, zijn mijn vader, schoonouders en ikzelf bijna altijd verkouden na een vliegreis. Mijn vader is nu in Egypte, hij komt 1 dag voor mijn uitgerekende datum terug. Vind het echt heel jammer dat hij de kleine dan zeer waarschijnlijk niet meteen kan ontmoeten, maar veiligheid staat voorop bij ons..

14 dagen geleden

Wij zitten inmiddels in de kraamweek. En heb ontzettend veel spijt nu al dat wij de eerste 3 dagen zoveel familie al hebben gehad. Er zat zo weinig echt genieten in. Vandaag dag 4 geen visite gehad en heb zo ontzettend genoten van de kleine meid. Wij merken ook dat de familie zich heel erg op dringt en soms komen ze zo on aangekondigd binnen. Gelukkig hebben wij een fijne kraam die ze de weg terug weer stuurt. En ook merken wij dat het blijkbaar niet vanzelfsprekend is dat mensen hun handen wassen. Ook ervaren wij al dat mensen denken dat het normaal is om je pas geboren baby in het gezicht te kussen en zonder toestemming aan een ander geven. wij hebben daarom besloten nu verder even weinig tot geen bezoek aan te nemen tot wij daar echt klaar voor zijn. Ook de avonden gaan wij helemaal geen kraamvisite meer aan nemen en als de kleine slaapt gewoon laten slapen. Wat leer je al veel in een paar dagen en vind het helaas niet heel positief. Had verwacht dat mensen iets meer ‘respect’ zouden hebben helaas

14 dagen geleden

Reactie op babygeluk24

Wij zitten inmiddels in de kraamweek. En heb ontzettend veel spijt nu al da ...
Wat vervelend dat je het op deze manier hebt ervaren. Helaas kan niemand aan jouw buitenkant zien hoe je je voelt en wat jij prettig vindt. Net als dat iedereen de zwangerschap anders ervaart, ervaart ook iedereen die eerste dagen als mama anders. Maar over het algemeen zijn mensen inderdaad goed in aan zichzelf denken en iets minder goed in inleven in de ander. Goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt en nu even geen bezoek meer binnen laat. Je hebt inderdaad genoeg aan jullie nieuwe gezinnetje en het wennen aan elkaar. Je nieuwe rol als mama gaat je nog wel meer van dit soort dingen bezorgen. Dat je achteraf denkt; dit ga ik nooooooit meer op deze manier doen!

13 dagen geleden

Naar je eigen gevoel luisteren. Ij heb vanuit het ziekenhuis mee gekregen als leefregels omdat de mijne heel kwetsbaar is. Leefregels die wij hanteren hanteren. Handenwassen en afdrogen met keukenpapier. Afmelden als iemand ziek is of verkouden. En zo min mogelijk hand op hand. Laaste is omdat de onze prematuur en dysmatuur is Vingers van een ander moet je zowiezo vermelden gebruik dan een speen. En familie dringt zichzelf heel er op daarom hebben wij gewoon gezegt afhankelijk hoe groot een gezin is max 2 gezinnen. Kinderen onder de 12 zonder waterpokken niet laten komen als ze het wel gehad hebben zijn de zorgen ook weg

9 dagen geleden

Ik dacht dat ik hier heel nuchter in zou staan maar merk nu al dat ik bepaalde dingen ook al echt lastig vind. Bijvoorbeeld als mensen aan haar gezicht gaan kriebelen of zo, dat doen wij zelf al nooit. Het is bedoeld uit liefde maar mensen beseffen gewoon niet hoe klein en kwetsbaar zo'n baby'tje is. Nu alleen nog mezelf er echt toe zetten om er wat van te zeggen ophet moment.

9 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik dacht dat ik hier heel nuchter in zou staan maar merk nu al dat ik bepaa ...
Ik snap je heel goed! Die kleine moet nog komen bij mij maar ben nu al zenuwachtig om m’n grenzen aan te geven. Mijn partner is kinderarts en heeft daar minder moeite mee. Mocht het je helpen, professioneel gezien zegt hij ook; gewoon niet laten aanraken. Wat ook goed voelt; Jij hebt altijd gelijk!