9 Reacties

één maand geleden

Ik heb een vriendin die 2 kinderen heeft gekregen in een appartement met 1 slaapkamer. Maar zij is de meest natuurlijke moeder die er is. Baby's hebben vooral liefde nodig. Ik denk niet dat het een soort inspectie zal zijn, hoop ik in ieder geval niet, meer wat tips voor dingen die je nog moet regelen zoals bedverhogers etc en natuurlijk ook een kans voor jou om vragen aan haar te stellen!

één maand geleden

Even meedenken trouwens; is het geen idee om alleen je kledingkast naar de woonkamer te plaatsen zodat er een cosleeper en evt klein commodetje in je slaapkamer past?

één maand geleden

Hier precies hetzelfde. Wij wonen ook in een klein 2-kamer appartement. Afgelopen week hadden we de intake voor kraamzorg. Was erg zenuwachtig, maar totaal onnodig. Ze is alleen maar in de woonkamer geweest. Totaal geen check oid. Ze vroeg nog wel of we ook een boven hadden 😅 Toen heb ik haar de slaapkamer maar laten zien, zodat ze alvast een beeld heeft. Heb mijzelf wel vaak horen zeggen 'Het is hier heel klein , maar groot genoeg voor een baby.' Volgens mij zijn er genoeg stellen die zo wonen. En dan ken ik ook nog genoeg mensen die bewust in tiny houses wonen. Ook met kinderen. Dus no worries

één maand geleden

Hoi hoi, wat betreft de kraamzorg, zou ik er niet teveel zorgen om maken. Ik en mijn man wonen namelijk in een best kleine studio… maar de kraamzorg die vond dat opzicht geen groot probleem, ze gaf aan dat het belangrijk was dat de baby een goede omgeving heeft, en dat het klein zijn van de studio niet een groot probleem is. Omdat ik open was en hun de situatie uitlegde. En ik denk ook dat ze het gaan begrijpen als je gewoon je situatie uitlegt. Wat betreft woning; het gaat erg moeizaam met woningen. Het loopt nu eenmaal vast, want ik ben ook toevallig op zoek, sinds bijna 1 jaar naar een grotere woning, maar ja ook geen succes. Ik heb met wat maatschappelijke werkers gesproken, die adviseerden mij een woningruil of een vrije sector woning (volgens mij kan je die vinden op Funda), maar je moet daar wel een budget voor hebben. Ik hoop dat dit advies je helpt, verder, veel succes met de zwangerschap en ik hoop dat het gaat lukken🙂

één maand geleden

Baby’s hebben helemaal niet zoveel nodig… een co sleeper is al voldoende.. en een commode hoeft vaak niet eens.. je kan ook verschonen op bed of op de bank. Zoals Kristab88 al aangaf; is het misschien geen idee om alleen de kledingkast te verplaatsen waardoor er een bedje in jullie kamer past? ☺️

één maand geleden

De kraamhulp komt vooral langs dat je haar al een keer hebt gezien, dat je al je vragen kunt stellen en ze kan helpen met dingen aangeven wat je nog kunt doen. Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Als je thuis bevalt heb je een aantal extra zaken nodig en ze zal aangeven dat je die vast in huis moet halen, maar een inspectie is het echt niet. Bij onze 1e was het advies om het bed vast op klossen te zetten, maar is ook alleen bij ons in de woonkamer geweest.

één maand geleden

Deze week kwam bij ons de kraamzorg langs voor de intake. Zijn net verhuisd en nog druk bezig met verbouwen… overal ligt gereedschap, bepaalde muren nog niet geschilderd en badkamer/toilet/keuken nog niet af. Ik was dus echt in de stress dat ze het allemaal niet goed zou vinden. Maar ze had juist heel veel begrip voor onze situatie en verder vond ze er niks van. Ze gaf nog aan dat ze soms een interne notitie maken zoals ‘vies huis’ ofzo. Maar dat is meer zodat de kraamverzorgster er zelf rekening mee kan houden zodra de kleine er is

één maand geleden

Ze kijken als je wilt mee of alles veilig en babyproof is. Maar dat is meer als hulp. Bij ons kregen we de tip om de commode van de muur af te halen, dan kon je de slaapkamer niet meer in of uit. Dus dat aangegeven en was ze het mee eens. Het zijn tips soms en het is aan jou of je er wat mee kan/doet. Een klamboe is veilig de eerste weken daarna kunnen ze het vastgrijpen en erin draaien en verstikken. Dit wist ik dus niet en heb ik wel eruit opgestoken toen. Ze zijn er dus puur om je te helpen en niet om je te be-/veroordelen. En het ligt ook nog aan welke kraamzorg je hebt, bij mij kwam van naviva iemand langs voor de intake die dus verder niet aan je kraambed komt. Maar er zijn ook kraamzorg organisaties waar je meteen je eigen kraamhulp dan ziet en spreekt

één maand geleden

Reactie op kiim92

Baby’s hebben helemaal niet zoveel nodig… een co sleeper is al voldoende.. ...
Ja zou ik ook doen,gewoon samen slapen op de kamer gaat prima tenzij je van ieder klein geluidje wakker word. En co sleeper als die past ergens in de kamer is wel fijn. Aparte slaapkamer heb je nog niet perse nodig. Of in de woonkamer iets plaatsen dat je je bed omhoog kan doen als kast en inklaptafel voor overdag. Maar in de kraamweek kan dat niet zo makkelijk want dan moet je op klossen. Misschien heeft zij nog wel tips voor dit kleine huis wat je dan wel of niet moet doen. Ze hoort je iig niet op je kop te geven dat je klein woont, daar kan je niks aan doen