14 Reacties

één maand geleden

Het is jóuw zwangerschap en jouw kraamzorgmomentje. Ze komen beloftes niet na en daar mag je zeker weten iets over zeggen en achteraan gaan. Ik zou sowieso bellen en aangeven waar je onzekerheden liggen. Hopelijk kunnen ze je gerust stellen en ga je alsnog een relaxte kraamweek strakkies in!

één maand geleden

Ik zou echt wel even bellen en er wat van zeggen, zo kun je niet met een zwangere vrouw omgaan en als kraamzorg zouden ze beter moeten weten.

één maand geleden

Zeker bellen. Vanaf 37 weken heb je gewoon een voldragen kindje en kun je thuis bevallen, dus dan moet die intake toch wel geweest zijn. Zou zelf niet alleen bellen, maar boos bellen 😅

één maand geleden

Zou ook even bellen. Is gewoon fijn om dat gesprek te hebben gehad en dat je weet wat je kan verwachten. Echt slechte communicatie. Met mijn zwangerschapshormonen zou ik daar echt slecht op gaan 😂

één maand geleden

Reactie op Wenteleefje

Zou ook even bellen. Is gewoon fijn om dat gesprek te hebben gehad en dat j ...
Ha ja bij mij internaliseren die hormonen zich dus. Dat ik denk dat ik ergens in de communicatie niet duidelijk ben geweest 🤦🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Zeker bellen. Vanaf 37 weken heb je gewoon een voldragen kindje en kun je t ...
Dankjewel. Ook om te lezen dat wat ik in mijn hoofd denk gedeeld wordt. Boos durf ik dan weer niet te bellen uit het stukje...ik kan niet nu nog over naar een andere kraamzorg mochten we er niet uitkomen

één maand geleden

Reactie op Veermith

Dankjewel. Ook om te lezen dat wat ik in mijn hoofd denk gedeeld wordt. Boo ...
Zou ook niet boos worden. Schiet je ook niks mee op. Gewoon bellen en vragen om de afspraak op zeer kort termijn in te plannen.

één maand geleden

Bedoel boos ook meer als in: duidelijk laten weten dat je de gang van zaken nu niet fijn vindt en echt op je strepen staan dat het gesprek deze week nog plaats gaat vinden.

één maand geleden

Ik zou even bellen, anders blijf je ermee zitten. Ik zou niet perse boos worden, met stroop van je meer vliegen. Maar je mag best (duidelijk) aangeven dat je dit niet fijn vind en er zo veel stress van ervaart en weinig vertrouwen. En nu echt snel een afspraak nodig hebt etc. Dan heb je dat nog voor de intake al uit de weg. En anders kan je het best tijdens de intake benoemen. Kan me voorstellen dat ze dat best begrijpen dat dit je stress geeft, als je het gewoon bespreekt. Misschien konden ze echt even niet anders, misschien ook wel, dan is feedback ook fijn. Het klinkt alsof kraamzorg het heel druk heeft ofzo. Is niet per se een excuus natuurlijk, maar met alle tekorten, griepseizoen etc. Is het soms ook rennen en vliegen.

één maand geleden

Zou zeker even bellen. Ik had zelf dat ze een week vroeger contact opnamen (dus 29 weken) en toen was ik net op vakantie 😅 Heb na de vakantie contact opgenomen via de email en toen was degene die ze wilden sturen even niet beschikbaar, maar zeiden ze dat die later wel weer zou bellen. Wat uiteindelijk wel gebeurde en ik had mijn intake twee weken terug. Soms komt er gewoon tussendoor wat tussen I guess, ze zullen sowieso geen slechte bedoelingen hebben. Zou gewoon zelf contact opnemen als het te lang duurt.

één maand geleden

Bij mij werd ook niets gepland. Toen ik belde werd het meteen geregeld en had ik dezelfde dag een mail met datum en tijd van de intake. Ik zou dus zeker even bellen.

één maand geleden

Ik snap goed dat je er stress van hebt en zou ook zeker even bellen. (Ik ben zelf bijna 32 weken zwanger en wij hebben door meerdere complicaties veel risico op vroeggeboorte. Bevalling kan ieder moment beginnen. Ik heb dit bij de aanmelding bij kraamzorg aangegeven en ze zouden vervroegde intake doen. Tot nu toe niks gehad en nu blijkt de intaker op vakantie. Heb er net ook gewoon weer achteraan gebeld.) Zeker even doen hoor, moet gewoon geregeld zijn!

één maand geleden

Ik zou ook meteen bellen. Is het gelukt nu?