26 Reacties
2 maanden geleden
Dit speelde de vorige keer in 2021 ook. Uiteindelijk geen last van gehad. Kraamzorg kwam in de ochtenden bij ons en ging in de middag nog naar een ander gezin. Maar aangezien ze hier om 8 uur al was, heeft ze altijd veel gedaan. Elke dag hebben we naast de noodzakelijke dingen (daar hoort ook schoonmaken wc en badkamer bij ivm hygiëne) ook nog ‘leuke’ dingen gedaan; in badje, partner met baby douchen, babymassage, …
Ze deed ook nog wassen draaien, zoveel dat de wasmachine zelfs overspannen raakte 😂 Volgens mij ook dagelijks stofzuigen op de bovenverdieping.
En uiteindelijk is ze 1 dag eerder gestopt dan vooraf afgesproken, na overleg met ons. Was ook prima!
2 maanden geleden
Heb je al een intake gehad? Zo niet, dan niet te druk maken. Dit bericht kregen we bij onze eerste ook en nu weer, maar bij navraag bleek beide keren dat het een standaard waarschuwing is en ze in de periode dat ons kindje verwacht wordtgeen tekorten verwachten.
Mocht het toch zo zijn (vriendin van me heeft op dit moment bijvoorbeeld wel maar 4,5 uur per dag bij eerste kind na keizersnede en met borstvoeding die niet goed op gang komt...), dan kun je vast kijken of je hulp van familie of vriendin in kan roepen wat betreft huishouden/boodschappen/koken ;) En misschien vast een lactatiekundige zoeken, mocht de borstvoeding niet goed lukken. Als je BV wil geven is een cursus trouwens ook zeer aan te bevelen :)
2 maanden geleden
Ik kreeg het vorige week ook te horen met de intake. Maar aangezien ik alleenstaand ben geraakt zal ik waarschijnlijk wel volledige zorg krijgen. Ik heb in ieder geval aangegeven het heeeeel spannend te vinden. Mocht het toch niet lukken heb ik wel wat prioriteiten, voornamelijk tijd en tips met de baby. De rest kan iemand in mijn omgeving ook wel als het zelf niet lukt.
Let er wel op als je overstapt van kraamzorg dat je waarschijnlijk toch een bedrag moet betalen.
2 maanden geleden
Bedankt voor alle geruststellende berichtjes. Dat helpt echt al een stuk!
In week 30 zullen we benaderd worden voor de intake. Dan vraag ik in hoeverre ze verwachten dat het speelt in onze periode en wat we dan mogen verwachten. Scheelt ook weer als we daar op kunnen anticiperen.