19 Reacties

6 maanden geleden

Afhankelijk van hoe je basisverzekering is, is de vergoeding afhankelijk van of er een contract is met de kraamzorg. Is er een contract, dan krijg je 100% vergoed maar is er wel een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage krijg je mogelijk tot een x bedrag vergoed uit je aanvullende verzekering. Is er geen contract, dan kan het zijn dat je 65-75% van het gecontracteerde tarief vergoed krijgt en geldt hetzelfde verhaal voor de eigen bijdrage. Als je zzp'er geen contract heeft dan kun je het beste vragen naar de tarieven en dan CZ bellen om het na te vragen.

6 maanden geleden

Oh en je zzp'er moet wel 'erkend' zijn. Hoe je dat kunt toetsen kun je vinden op de website van CZ

6 maanden geleden

Toevallig CZ vorige week gebeld. Ik betaal 5 euro nog wat eigenlijk bijdrage

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Toevallig CZ vorige week gebeld. Ik betaal 5 euro nog wat eigenlijk bijdrag ...
Eigenlijk =eigen

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Eigenlijk =eigen
En inderdaad ze moeten wel aangesloten zijn maar dat kan je ook vinden bij de kraamzorg organisatie

6 maanden geleden

Ik heb gekozen voor de Kraamvogel

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Toevallig CZ vorige week gebeld. Ik betaal 5 euro nog wat eigenlijk bijdrag ...
Per uur of per dag? Dankjewel voor het delen♥️

6 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Afhankelijk van hoe je basisverzekering is, is de vergoeding afhankelijk v ...
Wat handig om te weten! Dit wist ik niet, dankjewel ik ga dat wel navragen♥️♥️

6 maanden geleden

Reactie op Arianne105

Per uur of per dag? Dankjewel voor het delen♥️
Per uur

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Per uur
Dit word mijn derde dus hoef ook been volledige dagen kraamzorg haha

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Dit word mijn derde dus hoef ook been volledige dagen kraamzorg haha
Geen

6 maanden geleden

Reactie op 71124

Geen
Goed om te weten dankjewel! Dit wordt mijn eerste hoeveel uur zal ik nemen? Want je betaald dus wel een eigen bijdrage

6 maanden geleden

Reactie op Arianne105

Goed om te weten dankjewel! Dit wordt mijn eerste hoeveel uur zal ik nemen? ...
Heb je al een kraamzorg organisatie uitgekozen? Het beste kun je hun even bellen en overleggen. Ik ben namelijk van plan om het minst te nemen omdat ik al 2 kids heb. Maar het is wel fijn bij je eerste om wat meer uur te hebben. Ik had mijn zorg verzekeraar gebeld en gevraagd of je dat evt ook in termijnen kan betalen. Ze gaf aan dat dat gewoon kon.

6 maanden geleden

Als je aanvullend verzekerd bent bij cz, kan het ook zijn dat je de eigen bijdrage vergoedt krijgt. Goed om te checken. Meestal betaalt u een wettelijke eigen bijdrage. Dit bedrag wordt volledig vergoed uit de aanvullende verzekeringen Basis, Plus, Top en Gezinnen. En soms ook met een collectieve aanvullende verzekering. Bekijk uw vergoeding in Mijn CZ.

6 maanden geleden

En let op parkeerkosten!

5 maanden geleden

kraamzorg1op1.nl is een platform tussen zzp en verzekeraar. Wij krijgen een zzp kraamverzorgende maar dan via dit platform waardoor alles met de verzekeraar gewoon goed geregeld wordt. Ik zit ook bij CZ.

5 maanden geleden

Reactie op Arianne105

Goed om te weten dankjewel! Dit wordt mijn eerste hoeveel uur zal ik nemen? ...
Mijn verloskundige adviseerde om het maximale te nemen. Je kunt namelijk altijd aangeven als het zover is dat je minder uren wil. Meer daarentegen is niet mogelijk.

5 maanden geleden

De eigen bijdrage is afhankelijk van het pakket dat je bij CZ hebt. Bij Gezinnen wordt het bijvoorbeeld volledig vergoed. Ik heb CZ jongeren en moet dus wel een eigen bijdrage betalen. Bij mijn eerste (2022) heb ik alle kraamzorg uren gehad en was ik totaal ongeveer 250eu kwijt aan eigen bijdrage. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn pakket niet aan te passen naar een duurder pakket waar de eigen bijdrage wel in zit, aangezien ik thuis bevallen ben en dus buiten deze kraamzorg bijdrage niks betaald heb.

5 maanden geleden

Hi iedereen, super lief dank jullie wel voor alle tips en adviezen♥️. Ik heb voor een zzp gekozen die ook is aangesloten bij kraamzorg1op1 gelukkig😀