21 Reacties

één maand geleden

Ik had het vaak 's nachts en wanneer ik mijn benen strekte. Ik wrijf nu m'n benen elke dag in met magnesium olie, veel minder last nu!

één maand geleden

Ik heb dat ook. Ik slik nu magnesium. En als ik voel dat mn kuit in kramp gaat schieten. Strek ik mn been en kantel ik mn tenen naar me toe ipv point. Dat lijkt te helpen. Wat ik online heb gelezen helpt dat ook wanneer je al kramp hebt. Doet wel pijn, maar gaat de kramp het snelst van weg

één maand geleden

Dit begon bij mij laatst ook, direct gestopt nadat ik vitamine bruistabletten ben gaan drinken (calcium / magnesium) 👍

één maand geleden

Ik heb t nu niet, maar als ik dit vroeger had sprong m'n vriend op t bed en begon m'n been te strekken tot t weg was❤️ Verder helpt kalium tegen kramp en dat zit veel in bananen! Dus bananen eten!

één maand geleden

Zoals je het al leest, de antwoord is: Magnesium! Tijdens de zwangerschap hebben we een veel hogere behoefte aan magnesium. Ik snap het nog steeds niet waarom dit niet standaard geadviseerd wordt door de verloskundige praktijken. Je kan magnesium slikken of een lekkere bad nemen met magnesium zout erin. ( wij hebben zelf geen bad, dus ik doe 2-3keer/week een voetbadje) Er zijn ook magnesium bodylotions, en sprays wat heel goed werken. 🤗

één maand geleden

Vreselijk! Die krampen zijn zo intens. Magnesium lijkt te helpen.

één maand geleden

Een kurken onderzetter onder je hoeslaken bij het voeteneinde doen dat kan al voldoende helpen. En anders magnesium olie smeren werkt ook super goed en snel.

één maand geleden

Een hele nare en vreemde zwangerschaps kwaal he? Ik heb/had het ook. Mijn fysio adviseerde om elke avond voor het slapen gaan te stretchen. Daarnaast ben ik ook magnesium olie gaan smeren voor het slapen gaan (op je kuiten, maar ook onder de voetzool) en intussen is het al een stuk minder

één maand geleden

Geinig om te lezen dat magnesium en kalium word geadviseerd, wellicht helpt het ook bij jullie. Ik eet elke dag een banaan, slik al drie jaar Magnesium cirtaat en vanacht kon ik wel janken van de pijn in beide kuiten vanwege kramp. Jammer dat er geen andere adviezen te lezen zijn😢.

één maand geleden

Ik smeer magnesiumolie, dat helpt

één maand geleden

Magnesium slikken en eventueel magnesium olie en lekker de kuiten ermee in masseren.

één maand geleden

Ik slik nu iedere dag magnesium en sindsdien geen last meer van kramp in de kuiten en onrustige benen 😊

één maand geleden

Reactie op Kruumelke

Ik slik nu iedere dag magnesium en sindsdien geen last meer van kramp in de ...
Een oud gebruik is een stuk zeep onder je hoeslaken leggen. Kreeg ik ooit als tip van een ex collega. Heeft iets met zuurtegraad te maken, het helpt bij mij wel! Nog steeds wel eens krampen, maar minder vaak! Ik heb zelfs twee stukken zeep liggen omdat ze nog wel eens verschuiven. Ze liggen dan ter hoogte van mijn kuiten in bed.

één maand geleden

Reactie op silke90

Geinig om te lezen dat magnesium en kalium word geadviseerd, wellicht helpt ...
Ik zou misschien kijken of je een andere magnesium soort kan slikken, wellicht dat helpt zoals magnesium biclycinaat of de magnesium mix van Vitakruid daarnaast veel water drinken. Magnesium kan echt helpen maar misschien neemt je lichaam deze soort niet goed op en misschien heb je ook meer nodig.

één maand geleden

Magnesium olie direct op je benen smeren schijnt heel goed te helpen, beter dan uit voeding/supplemenren (zelf nog niet geprobeerd, maar mijn vader heeft vaak kuitkrampen en zweer erbij).

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Ik zou misschien kijken of je een andere magnesium soort kan slikken, welli ...
Dankjewel, ik drink sowieso altijd al 2/2.5l water 😅. Deed ik ook altijd al voor mijn zwangerschap. Ik zal eens kijken naar andere Magnesium, bedankt voor de tip 🤗

één maand geleden

Reactie op silke90

Geinig om te lezen dat magnesium en kalium word geadviseerd, wellicht helpt ...
Ik heb het al jaren door neurologische schade in m’n onderrug. Ook met magnesium voorkom ik het soms niet. Misschien zit er bij jou gewoon iets een beetje vast of in de knoop. Even een keer langs een chiropractor of osteopaat (let op qua zwangerschap!) voor je onderrug en accupunctuur kan ook helpen.

één maand geleden

Ik heb van die Weleda sportmassageolie, vind het ook echt heerlijk om daarmee stevig mijn kuiten in te masseren. Juist als die kramp erin schiet stretchen door je tenen om en om zo ver mogelijk naar je toe te trekken en dan weer uit te strekken en tegelijk over je kuit te wrijven. Best langzaam en stevig drukken met je duim. Je wil de doorbloeding zoveel mogelijk stimuleren.

één maand geleden

DE tip van mijn vk: voetenbad met magnesiumvlokken. Had ook enorme krampen, nu nergens meer last van.

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Ik heb van die Weleda sportmassageolie, vind het ook echt heerlijk om daarm ...
Dat had ik dus ook gehoord van je tenen naar je toe trekken maar toen ik dat deed schoot ook daar de kramp in🤣🙈 Ik denk dat ik het voetenbad wat genoemd wordt ga uitproberen