6 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb begrepen dat de dagen die je ziek bent vanaf 34 weken als een verlofdag wordt geteld. Ben je dus nog geen 34 weken op dit moment, dan zal het een gewone ziektedag zijn.

2 maanden geleden

Als je profiel goed is ingevuld ben je nu 34 weken zwanger. Dus zit je 6 weken voor je uitgerekende datum. Dat betekent dat zodra jij je nu ziek meld, je zwangerschapsverlof ingaat. Want zodra je ziek bent in je zwangerschap, ga je automatisch 6 weken van te voren met verlof en is het geen keuze meer om dit pas 5 of 4 weken voor je uitgerekende datum te doen. Je vakantiedagen krijg je dan gewoon terug overigens dus die kan je aan het einde er weer aan plakken.

2 maanden geleden

Beterschap trouwens!! Hopelijk knap je snel op en kan je nog goed uitrusten en bijkomen!

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Als je profiel goed is ingevuld ben je nu 34 weken zwanger. Dus zit je 6 we ...
Dat is alleen als je al ziek bent voor de 34 weken. Tussen 34 en 36 weken zit een overgang. Je ziektedagen worden dan van je verlof afgetrokken aan het einde.

2 maanden geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Dat is alleen als je al ziek bent voor de 34 weken. Tussen 34 en 36 weken ...
Ziek in 6 tot 4 weken voor uitgerekende datum, maar nog geen verlof De werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering aanvragen. Let op: Dit kan ook als de werknemer ziek is om een andere reden dan de zwangerschap. De uitkering stopt als de werknemer weer beter is of als het zwangerschapsverlof begint. Wel wordt het aantal ziektedagen afgetrokken van het bevallingsverlof. Is de werknemer bijvoorbeeld 5 dagen ziek? Dan krijgt deze 5 dagen minder verlof na de bevalling. De periode van 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum heet de flexibiliseringsperiode. Bij een tweeling of een meerling is deze periode 10 tot 8 weken.

2 maanden geleden

Het hangt ook een beetje van je werkgever af. Bij mij zou mijn verlof afgelopen vrijdag ingaan, echter lag ik in het ziekenhuis i.v.b. Een maagzweer, mijn werk heeft ervoor gekozen om mij bijzonder’ verlof te geven en niet mij ziek te melden voor 1 dag.