765 Reacties
21 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Curanol en terug duwen, ook zo min mogelijk wrijving er tegen. Echt weg zij ...
Maar die neuspray moet je dat op de aambeien spuiten?
21 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Ja gek hè! Ik heb soms ook echt ineens een heel verdrietig gevoel en dan mo ...
Jaaa dat inderdaad..
21 dagen geleden
Reactie op mermaidmommy
Ik zou haar nog wel met gemak een weekje of twee kunnen dragen, maar die ri ...
Ohh ja maagzuur hier ook is killing me! Zeker ook die brok in m’n keel. Wordt er zo naar van☹️
21 dagen geleden
Reactie op SanneVanDerGraef_7
Ohh ja maagzuur hier ook is killing me! Zeker ook die brok in m’n keel. Wor ...
Ulhgg Jaa dat maagzuur echt soms (bijna altijd) komt het rond 16:00 opzetten en dan word ik er gewoon misselijk van. Herken dit echt totaal niet bij mn vorige zwangerschap. Had gehoopt dat het met indalen beter zou gaan maar helaas niet, ik moet nu echt ieder half uur naar de wc met het gevoel dat m’n blaas heel vol zit maar dat is dan dus niet zo.
20 dagen geleden
Reactie op Babytjenovember
Maar die neuspray moet je dat op de aambeien spuiten?
Ja, dus gewoon je billen gespreid en dan de neusspray erop spuiten. Even laten intrekken en dan weer aankleden. Dus waarschijnlijk het makkelijkste op bed en wellicht zelfs met behulp van je partner.
Ik ga de dr. Leenarts billenzalf ook eens proberen want ik word er inmiddels gek van.. deze schijnt de hoogste concentratie zink te hebben, hoger dan sudocreme en dat zou moeten helpen.
20 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ja, dus gewoon je billen gespreid en dan de neusspray erop spuiten. Even la ...
Bedankt! Ga ik proberen
20 dagen geleden
Even van me af schrijven..
Ik ben morgen 37 weken en de laatste loodjes vallen me zwaar. De hele zwangerschap super relaxed geweest (behalve de eerste weken ivm 3 eerdere vroege miskramen en een IUI traject van bijna 2 jaar).
Helaas heb ik een laagliggende placenta en ben daarom de afgelopen maand al 3x opgenomen met bloedverlies. Lig nu voor de 3e keer in het zkh. Morgen mag ik gelukkig waarschijnlijk weer naar huis, maar vandaag ook te horen gekregen dat ik volgende week een suikertest moet doen ivm veel vruchtwater. Daar was met de 36 weken groei echo nog niets van te zien, er werd gezegd dat het een prachtige groei echo was. Iets boven de curve maar helemaal in orde!
Donderdag ben ik jarig en hoop dan toch een taartje te kunnen eten in plaats van een suikertest te moeten doen.. Het allermooiste cadeau zou zijn dat de bevalling donderdag natuurlijk begint en dat het goed gaat met m’n meisje!
Ben ook zo benieuwd of ik natuurlijk kan gaan bevallen of dat het een (spoed)keizersnede moet gaan worden ivm laagliggende placenta..
Het begin van de zwangerschap was spannend, maar de laatste loodjes zijn het zwaarst en minstens net zo spannend.
19 dagen geleden
Ik ben vandaag 39+2 en merk dat ik me nog best wel fit voel. Heb nog maar 1x echt oefenweeën of harde buik gehad. Savonds is het fijn om op de bank te ploffen maar overdag ben ik gewoon lekker bezig. Kleine meid komt natuurlijk vanzelf een keer maar ik ben benieuwd of er meerdere dames zijn die weinig tot geen kwaaltjes hebben in de laatste week en toch ineens vanzelf zijn bevallen rond de uitgerekende datum. Ik denk namelijk omdat ik me nog goed voel dat ik makkelijk de 42 weken ga halen en dat wil ik eigenlijk helemaal niet😬
19 dagen geleden
Reactie op a1999e
Ik ben vandaag 39+2 en merk dat ik me nog best wel fit voel. Heb nog maar 1 ...
Ik had dat bij m’n vorige zwangerschap. Had toen met 39+4 in de ochtend echt flinke oefenweeen en met 39+6 bevallen.
Had het totaal niet zien aankomen en genoot ook heel erg van het laatste stukje zwangerschap
19 dagen geleden
Reactie op a1999e
Had ik ook bij de vorige, echt geen oefen of indalings weeën, geen harde buiken niks. Vertrouwde t zo dat met 39+2 m'n vriend een feestje had en hij eigenlijk niet wou gaan, dat ik zei ga maar.. ga echt nog niet bevallen.
Volgende ochtend braken m'n vliezen😂
19 dagen geleden
Reactie op SnnevL
Had ik ook bij de vorige, echt geen oefen of indalings weeën, geen harde bu ...
Hopelijk heb ik dit ook. Ben zo moe van dit. Elke keer denk ik dat t gebeurt maar niets. Het is dan de baby die beweegt wat voelt als een wee. Zo frustrerend. Vandaag ook 39+2. M'n andere kinderen zijn op dit termijn geboren, hoopte dat deze ook zou komen maar ik merk nog helemaal niets :( ben flink emotioneel en lig alleen nog op bed. Vind t wachten vreselijk
19 dagen geleden
Reactie op wendyv3
Hopelijk heb ik dit ook. Ben zo moe van dit. Elke keer denk ik dat t gebeur ...
Hoop het voor je! Heel vervelend is dat, dat afwachten..
Ben nu 39+5, ook nog helemaal niks gevoeld. Mag van mij ook wel komen. Morgen naar het ziekenhuis om te kijken hoe hij nu ligt, omdat hij vorige week ineens in stuit lag.. met een beetje geluk al wat ontsluiting en kunnen ze m draaien en vliezen breken.. als hij nu wel in hoofdligging ligt, blijft het ook weer afwachten!
19 dagen geleden
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik geniet enorm van de laatste loodjes! Met 34 weken met verlof gaan heeft me zo enorm goed gedaan. Mijn kwaaltjes nemen langzamerhand helaas sinds deze week weer toe (rugpijn, bekkenpijn/last van stuitje) maar ik voel me gelukkig nog fit en het lukt me nog om elke dag genoeg te wandelen, het is ook zulk lekker herfstweer. ☀️🍁 Verder probeer ik zoveel mogelijk nog bewust stil te staan bij het zwanger zijn en hoe bijzonder het is om je kindje elke seconde bij je te dragen. Ik merk wel dat hoe verder in de zwangerschap ik nu vorder, hoe meer ik me terugtrek. De kring van mensen die ik nog wil zien wordt steeds kleiner (alleen partner en naaste familie), verder ben ik gewoon graag thuis lekker aan het rommelen in mijn cocon of in m’n eentje een wandeling aan het maken.
Ergens denk ik dat ze pas na 41 weken geboren gaat worden, dus ik hoop dat ik niet compleet overvallen word als ze ineens toch deze week (met 38 weken) zou komen.
19 dagen geleden
Reactie op a1999e
Ja heel herkenbaar. Hoop voor je dat het gewoon spontaan op gang komt binnenkort :)
Ik heb ook zo’n gevoel dat ik de 42 weken ga halen, maar wil zo graag spontaan en zo natuurlijk mogelijk bevallen dus wil dat ook echt niet.
Ik ben vandaag 40+3 en voel me energiek en ga elke dag wel even wandelen of afspreken. Heb al weken heel veel harde buiken maar nog maar 1x oefenweeen. Heel benieuwd wanneer het gaat gebeuren.
18 dagen geleden
Ik merk dat ik het nu wel erg pittig begin te vinden, vooral mentaal. (40+3). Vorige week dinsdag heb ik dit aangegeven bij de verloskundige en ze namen het gelukkig serieus. Ik kreeg een verwijzing naar het ziekenhuis voor een inleiding en zou afgelopen zaterdag gestript worden. Echter is het strippen afgelopen zaterdag mislukt omdat de baby al te ver is ingedaald en mijn baarmoedermond nog te hoog lag. Gister gehoord dat ik maandag 11/11 ingeleid ga worden. Dus gister ook weer contact gehad met de verloskundige om nogmaals een poging tot strippen te doen. Echter hebben ze hier pas a.s. vrijdag tijd voor. Snap wel dat ik niet de enige ben en dat ze het druk hebben maar ik merk echt dat de lol er voor mij langzamerhand vanaf aan het gaan is. Ik voel me tegelijkertijd een ontzettende zeur omdat ik qua klachten in de zwangerschap echt niet mag klagen. Ik voel me gewoon met de dag minder blij. Ik heb zojuist de verloskundige een mail gestuurd met dit verhaal en ik hoop dat ze toch nog iets voor me kunnen betekenen voor vrijdag 🤞🏽
18 dagen geleden
Reactie op xromyy97
Ik merk dat ik het nu wel erg pittig begin te vinden, vooral mentaal. (40+ ...
Goed dat je aan de bel hebt getrokken! En het is zeker niet zeuren, het is ook super pittig! Fijn dat ze maandag gaan inleiden, ik hoop voor je dat het daarvoor begint!
18 dagen geleden
Reactie op xromyy97
Ik merk dat ik het nu wel erg pittig begin te vinden, vooral mentaal. (40+ ...
Fijn dat ze je gaan inleiden. Dan heb je nu een vooruitzicht waar je naartoe kan werken mocht de kleine zichzelf niet laten zien.
Ik zit ook zo in dubio. Sinds week 20 al enorme bekkeninstabiliteit, weinig tot niet de deur uit en momenteel alleen maar van bed naar bank, veel liggen, zo nu en dan wat zitten maar kom eigenlijk de deur amper uit. Momenteel 38.2, 2x gekeken om te strippen maar er was nog geen ontsluiting. Ik geef mezelf dagelijkse peptalks dat het niet lang meer duurt en ik mezelf groot moet houden want je krijgt er zo iets moois voor terug. Maar merk dat ik het nu erg lastig vindt dit te geloven. Continu in strijd met ' het beste voor de baby en mijzelf'. Doordat dit al zolang duurt merk ik dat ik het momenteel niet meer echt opbreng om het geduld te behouden omdat elke dag hetzelfde is, liggen, liggen en liggen.
Vrijdag een afspraak in het ziekenhuis met info mbt inleiden maar ook dat vind ik een lastige keuze mochten ze die aanbieden.
Hoop zooo dat de kleine zichzelf optijd laat zien en we lichamelijk weer kunnen gaan opbouwen en een beetje mezelf kan zijn.
Hebben jullie nog veel gehoord over inleiden, eventuele risico's, voordelen bij pittige zwangerschap? Momenteel zie ik voornamelijk vervelende verhalen voorbij komen maar er moeten toch ook positieve zijn?
18 dagen geleden
Reactie op MTBvd
Fijn dat ze je gaan inleiden. Dan heb je nu een vooruitzicht waar je naarto ...
https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/beleid_zwangerschap_41_weken/beleid_zwangerschap_vanaf_41_weken.html
Dit heb ik vannacht zitten lezen, veel onderzoeken over voor- en nadelen van inleiden op een rij.
Overigens zei mijn verloskundige dat strippen het meest effectief is rond week 41. Daarvoor levert het vaak weinig op..