853 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Marell91
Hee nee, en eeerlijk gezegd ken ik harde buiken ook niet uit mijn vorige zw ...
Oh spannend! Ik hoop dat ze je kunnen strippen met effect 🤞 hoe oud is je eerste?
Ik ben "pas" 39+3 maar echt al sinds 34 weken telkens harde buiken en sinds 37 weken bij het minste geringste maar helaas zonder effect elke keer.. ik hoop zelf te starten maar vind inleiden ook prima. Verder wil/moet ik in het ziekenhuis bevallen en hoop ik lekker in bad te kunnen ontsluiten, verder weinig wensen en jij?
9 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Oh spannend! Ik hoop dat ze je kunnen strippen met effect 🤞 hoe oud is je ...
Ooh dan heb je nog even inderdaad. Mijn eerste wordt over 3 maanden 3 jaar. Dus een super leuke leeftijd. Niek heet hij!
Mij maakt het ook niet zoveel uit hoor, inleiden vind ik ook prima. Vorige keer een goede ervaring mee gehad, 5 uur en 55 min toen was hij er.
Ik zou ook graag, als het mogelijk is, in het ziekenhuis in bad bevallen. Wat vervelend dat je al zo lang harde buiken hebt joh. Kom je wel een beetje aan je nachtrust toe dan.
9 dagen geleden
Reactie op Marell91
Ooh dan heb je nog even inderdaad. Mijn eerste wordt over 3 maanden 3 jaar. ...
Leuke naam! Mooie leeftijd voor een 2e kindje. Weet je ook wat de 2e word?
Dat klinkt inderdaad als een prima inleiding, zelfs nog best vlot haha.
Nee, ik slaap best slecht. Sowieso sinds 20 weken ook al bekkenpijn en inmiddels zwaar beperkt in mijn dagelijkse activiteiten, de tijd kruipt op deze manier echt. Dat maakt het ook wel dat ik zo ongeduldig word denk ik.
9 dagen geleden
Reactie op Marell91
Oh jongens ik heb zo’n flater geslagen..😣 laat ik beginnen met te zeggen d ...
Oeps, nou ik snap het wel hoor. Ik heb bij de eerste ook nooit harde buiken gehad, deze week voor het eerst en toen dacht ik ook meteen dat het ging beginnen 🤣 maar niet dus. 40+1 vandaag, vorige bevalling ook ingeleid dus hoop dat deze vanzelf begint 🤞🏼
9 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Leuke naam! Mooie leeftijd voor een 2e kindje. Weet je ook wat de 2e word? ...
Ik heb nu sindskort (sinds deze week) een nieuwe hobby😃
Het heet vrij borduren. Ik heb echt niks met handwerken ik kan amper de normale kruisjessteek borduren maar zag zulke leuke resultaten over de vrij borduren! Het lijkt niet eens op normaal borduren. Nu heb ik op daffies (zo heet het geloof ik) een beginner iets gekocht alles heel makkelijk uitgelegd en zelfs ik kan het! Nou de tijd vliegt voorbij hier😅😅
8 dagen geleden
Pfff even zeuren hoor… ben nu 38+6 en weet niet meer zo goed wat te doen. Heb zoveel last van een slechte doorbloeding in mn vagina dat ik bijna niet meer kan lopen. Daar is niks aan te doen, zal waarschijnlijk over zijn als ik ben bevallen. Ik slaap sinds een paar weken meeeega slecht, dit is begonnen toen met 36 weken de baby in stuit bleek te liggen. Gaf me toch best veel stress, omdat ik totaal niet wist wat er op me af zou komen. Sinds een week ligt ze ineens goed, uit zichzelf gedraaid gelukkig. Maar de slaapproblemen blijven. Nu zit ik weer op de bank na 2-3 uurtjes geslapen te hebben. Voel me gewoon grieperig door het slechte slapen. M’n hele ritme is omgedraaid, ik slaap wanneer ik kan ipv wanneer je wil 😅 heb nu ook steeds buikkrampen, wat goed is denk ik, maar niks zet door. Gisteren een check bij de gynaecoloog gehad, met baby alles goed, maar hij stelde wel voor om aankomende week in te leiden omdat het met mij gewoon niet zo lekker gaat. Ik had hier nog niet over nagedacht, ik dacht dit hoort er gewoon bij, maar de gyn vond van niet. Ik merk ook dat m’n conditie achteruit gaat, voel me echt een slap vogeltje. Ik lees zulke verschillende verhalen over inleiden dat ik niet goed weet wat te doen. Leest iemand herkenning in mijn verhaal? Iemand tips? Help 😁😅
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Pfff even zeuren hoor… ben nu 38+6 en weet niet meer zo goed wat te doen. H ...
ik was gisteren ingeleid met een ballonnetje goed alles verliep volgens plan totdat mevrouw besloot terug naar boven te kruipen waardoor ik dus al de hele middag avond en nacht opnieuw indalings weeën mag weg puffen en zo blijft de roller coaster aan staan had dus al sinds week 34 werd daarvoor met 39+1 ingeleid door een ballon maar nu lijkt het ineens allemaal weer zwaar zinloos te zijn baby besluit even lekker haar eigenwijze zinnetje door te drukken helaas ben er zo klaar mee elke keer wel wat maar goed jij sterkte en hoop dat het voor jou beter mag verlopen als voor mij
8 dagen geleden
Reactie op nathasja-24
ik was gisteren ingeleid met een ballonnetje goed alles verliep volgens pla ...
Oh wat vervelend.. dat is ook wel hele erge pech! Wat gaat het vervolg zijn?
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Hoop dat ze zich ergens de komende dagen meldt… ben het gewoon zo spuugzat
8 dagen geleden
Succes met jullie laatste loodjes. Voor mij voelde alles ook zo langdradig, maar eens ik opeens weeën kreeg is alles zo snel gegaan dat ik wou dat ik toch nog wat meer had genoten van de laatste momentjes zwangerschap 🩷
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Ah dat lijkt me inderdaad heel zwaar...
Je hoort ook wel eens dat je in zo'n geval een nachtje in het zkh kan slapen met slaapmedicatie. Is dat misschien nog iets om te overwegen?
Lijkt me sowieso een hele lastige keuze, zou ook liever niet te snel voor een inleiding gaan. Het kan natuurlijk zijn dat het niet lang meer duurt maar kan ook nog 3 weken duren, zou je dat volhouden?
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Wat naar voor je! Lijkt me heel pittig deze situatie.
Jij moet wel energie hebben voor een bevalling en daarna het zorgen voor een baby als dan inleiding het beste is dan zou ik dat doen. Maar misschien iets van slaapmedicatie proberen eerst, snap ook wel dat inleiding best heftig klinkt. Heb zelf geen ervaring met inleidingen
8 dagen geleden
Reactie op Mennos9
Ah dat lijkt me inderdaad heel zwaar...
Je hoort ook wel eens dat je in zo' ...
Thanks voor je reactie.. overdag slaap ik ook altijd nog even omdat ik het anders niet volhoud. Maar ik ben dus helemaal uit m’n ritme. Doe eigenlijk helemaal niks meer behalve wachten tot de baby zich meldt 😅
Nee 3 weken duurt me echt te lang. Ik denk dat ik het per week ga bekijken en elke vrijdag bekijk wat goed voelt, hoe het mentaal en lichamelijk met me gaat. En mijn man is daarin wel de belangrijkste peiler denk ik…
8 dagen geleden
Hier vannacht amper geslapen. Rond 2:00 kreeg ik denk soort weeën ofzo moest echt wegpuffen, voelde het zo in mn buik komen en via mn rug weer wegtrekken. En tussendoor bewoog de baby🥴
Vind weeën timen altijd heel lastig dus denk dat ik tussen de 40/60sec aan weeen duur zat. Warme kruik hielp wel wat maar niet extreem. Het was eigenlijk vooral heel pijnlijk als ik lag, dus af en toe maar even rondje gelopen want dan ging het gelijk een stuk beter. Rond 3:00 in slaapgevallen werd ik om iets over 4:00 weer wakker van die mega menstruatie krampen en zware rugpijn😖 hield 45min zo aan en iedere keer als ik dan na een wee zo noem ik het maar weer een beetje bijna in slaap viel dan kwam de volgende weer. Hoop dat ik vanmiddag wat kan slapen en vraag me eigenlijk af wat dit nou eigenlijk was🤗
8 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Hier vannacht amper geslapen. Rond 2:00 kreeg ik denk soort weeën ofzo moes ...
En nu is het weg? Mijn moeder had dit toen ze van mij moest gaan bevallen.. twee nachten lang en de derde nacht kwam ik pas… dus zullen wel hele heftige voorweeën zijn! Spannend! Lekker slapen vanmiddag!
8 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Hier vannacht amper geslapen. Rond 2:00 kreeg ik denk soort weeën ofzo moes ...
Dit had ik een paar nachten geleden.. Kon er mijn vinger ook niet opleggen. Die middag de vk even gebeld… ze zei.. zijn voorweeën die het beneden allemaal wat klaar maken voor de komst… soms begint het kort erna.. maar kan nog dagen of een week duren.
8 dagen geleden
Reactie op kiim92
Dit had ik een paar nachten geleden.. Kon er mijn vinger ook niet opleggen. ...
Dus zelfs dit is geen teken dat de baby snel komt… ik kan me met zulke heftige voorweeën ook heel goed indenken dat je denkt dat je aan het bevallen bent! Klinkt weinig verschil!
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
En nu is het weg? Mijn moeder had dit toen ze van mij moest gaan bevallen.. ...
Ja nu is het weg. Als ik bedenk dat het voorweeen zijn🤗 pfff hoe moet dat straks dan🤪
Wel een beetje kramperig en stekerig en heb steeds aandrang om naar toilet te gaan en een soort honger misselijk gevoel ofzo😑
Hoop dat ik beetje energie krijg van het slapen en dat de baby toch wel snel komt😊
8 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Ja nu is het weg. Als ik bedenk dat het voorweeen zijn🤗 pfff hoe moet dat ...
Heeeel hard duimen 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Oh wat vervelend.. dat is ook wel hele erge pech! Wat gaat het vervolg zijn ...
vandaag op weeën opwek medicijnen en afwachten hopen dat ze vandaag of morgen toch nog geboren gaat worden zit er helemaal doorheen maar we moeten sterk blijven