854 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op nathasja-24
vandaag op weeën opwek medicijnen en afwachten hopen dat ze vandaag of morg ...
Ja dit is niks.. hoever ben je inmiddels? En moet je dit thuis uitzitten of ben je in t zkh? Op deze manier kan je ook slecht uitrusten/slapen etc kan ik me indenken..
8 dagen geleden
Reactie op mermaidmommy
Succes met jullie laatste loodjes. Voor mij voelde alles ook zo langdradig, ...
Het is ook inderdaad echt zo dat hoe lang het ook duurt en hoe zat je het ook bent, als je eenmaal bevallen bent mis je je buik weer 🤣 tenminste dat had ik bij mn 1e kindje wel echt.
Nu probeer ik inderdaad ook zeker nog een beetje te genieten om nog een baby in m'n buik te voelen, zeker gezien het waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap gaat zijn.
8 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Ja nu is het weg. Als ik bedenk dat het voorweeen zijn🤗 pfff hoe moet dat ...
Die voorweeën kunnen inderdaad ook echt al vervelend zijn. Maar echte weeën zeker nog veel erger, ik vind het echt wel weer spannend wetende dat het me weer te wachten staat 🙈
Ik voel dus echt precies hetzelfde als jij vandaag! Helemaal niet lekker 😖
8 dagen geleden
Reactie op FHVDGL
Ja, sinds gisteren. Was bij mij 1 van de eerste zwangerschapssymptomen daar ...
Jaa bij mij is bloeddruk ook goed. Ik neem nu wel elke dag paracetamol, want is niet te doen.. en drink ook veel.
8 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Ja dit is niks.. hoever ben je inmiddels? En moet je dit thuis uitzitten of ...
ik ben nu 39+3 en lig sinds gisteren opgenomen in het moeder kind centrum
8 dagen geleden
Reactie op nathasja-24
ik ben nu 39+3 en lig sinds gisteren opgenomen in het moeder kind centrum
Gelukkig hoef je dit niet thuis te doen, hoop dat het snel doorzet voor je! Sterkte en succes 🍀
8 dagen geleden
Gekke vraag misschien, maar hoe kunnen ze weten hoeveel liter bloed je bent verloren tijdens en na de bevalling? Ik lees dan wel dat vrouwen 1 of 2 liter bloed zijn verloren
8 dagen geleden
Reactie op Babytjenovember
Gekke vraag misschien, maar hoe kunnen ze weten hoeveel liter bloed je bent ...
Heel eerlijk denk ik dat dit vooral een schatting is (mocht dit niet zo zijn en iemand het antwoord weten, laat het dan zeker even weten). Er liggen natuurlijk van die matjes onder je in bed en op basis van wat daarop ligt kunnen ze het misschien aangeven/inschatten.
8 dagen geleden
Gekke vraag misschien, maar hoe kunnen ze weten hoeveel liter bloed je bent ...
Niks zo moeilijk als inschatten. Matjes worden altijd gewogen, behalve als het om echt kleine hoeveelheden gaat. Dit inschatten kan namelijk grote gevolgen hebben, een volle mat kan namelijk gerust variëren tussen 300 en 900 gram.
Ik heb 3 maanden op de verlos gewerkt een aantal jaar terug :)
Meestal zit je rond de 500ml, dat zijn normale hoeveelheden. Normaal zou je van dat al best wel eens duizelig worden maar ons lichaam is zo slim om tijdens de zwangerschap meer bloed aan te maken waardoor je dit makkelijker kan missen. Er word gesproken over een fluxus bij bloedverlies boven 1L
8 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Niks zo moeilijk als inschatten. Matjes worden altijd gewogen, behalve als ...
Interessant om te weten! Ik had hier eigenlijk nooit bij stil gestaan.
Bij mijn vorige bevalling hebben ze tegen me gezegd dat ik ong 750ml bloed was verloren maar eigenlijk nooit over nagedacht of gevraagd hoe ze dit wisten 😄
8 dagen geleden
Heeft er iemand ook steeds zo’n hoofdpijn? Ik wel namelijk
Klinkt herkenbaar. Neem je paracetamol? Weet je waaraan het zou kunnen liggen?
Bijna heel de zwangerschap geen last nu tegen het einde meer. Voelt meer als beginnende migraine die niet doorzet, soms voel ik wel spanning en gevoeligheid in nek en spieren achterkant van mijn hoofd.
Ik denk zelf ook, omdat het slapen ‘s nacht ook niet goed gaat dat dit factoren zijn die er invloed op hebben en natuurlijk hormonen (helaas).
8 dagen geleden
Reactie op FHVDGL
Enorm awkward om te delen/vragen maar moeten jullie ook zoveel poepen? Haha ...
Hahah ja ik moet sommige dagen ook heel vaak poepen. Lichaam loost alles dat het niet nodig heeft en dat in de weg zit, dus poep komt er zsm uit 😜
8 dagen geleden
Reactie op FHVDGL
Pff ja hou op… slik ook ijzertabletten maar mega moet zo vaak naar de wc🙃
8 dagen geleden
Reactie op FHVDGL
Pfft niet perse heel vaak maar gisternacht de hele nacht buikkramp, dus ik helemaal blij, dacht dat de bevalling ging beginnen. Om 5 uur 💩 💩 💩 en weg waren de krampen weer. En nu zit ik om 1 uur Snachts weer in de keuken te kijken. Lachen man die laatste weken/ dagen zwangerschap 😅
7 dagen geleden
Hebben jullie ook zo’n dorst? Vooral snachts, vaak moet ik zoet drinken hebben