892 Reacties
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Oh echt joh, wat goed van je! En dit is je eerste kindje? Ik heb niet eens ...
Ik heb de kolf van mijn nicht over genomen en vang de kleine beetjes op. Door PCOS kan het moeilijker op gang komen. Anders zou ik ook zeker tot de kraamweek wachten :)
Die horrorverhalen zijn uitzonderingen, geloof me. Dit is ook mijn eerste (en laatste) maar heb wel werkervaring op dit gebied. Ja, inleiden zorgt wel voor meer interventies zoals pijnstilling, vacuüm, keizersnedes en knip omdat je het natuurlijke proces verstoort maar soms is het gewoon echt de vraag waar doe je goed aan? Een mama die het niet meer trekt, heeft ook geen energie meer en heeft ook kans op het bovengenoemde. Ook heb ik genoeg vrouwen zien bevalling op een natuurlijke, fijne en/of vlotte manier MET inleiden. Laat het vooral over je heen komen op dat moment als het zo ver komt. Bespreek de voor en tegens met je gynaecoloog en laat je ook adviseren, ze zullen echt kijken wat het beste voor jou en je baby is.
vor 7 Tagen
Reactie op Nurse541
Ik heb de kolf van mijn nicht over genomen en vang de kleine beetjes op. Do ...
Weer iets geleerd.. gaat het goed, het kolven?
Wat weet je er veel van, thanks! Ja het is de afweging, ga je zo door en uitgeput de bevalling in of gok je het redt op de natuurlijke manier.. ik vind het echt heel lastig. Nu maar weer 3 uur geslapen.. lig ik vandaag waarschijnlijk weer de hele dag op de bank of in bed. Niet dat ik veel anders kan met alle bekkenklachten die ik heb maar ik voel me zo nutteloos 😅 hoe is dat voor jou? Hoe kom jij nu je dagen door? Aangezien je ook weinig slaapt…
Ben benieuwd wat de verloskundige je gaat adviseren! Zou je zelf op korte termijn ingeleid willen worden als dat zou kunnen?
Hier inmiddels de thee, crackers, ananas en rijstwafels weer achter de kiezen 😂 zou ik nog kunnen slapen? Altijd spannennnndddd
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Wat weet je er veel van, th ...
Ik kan niet eens meer denken en typen, maar je snapt wel welke afweging ik moet maken 😂 daarbij lijkt het me gewoon mooi het natuurlijk te laten gebeuren, thuis met man te zijn om rustig met de bevalling te starten en in het zkh in bad te bevallen. Want dat kan denk ik niet bij een inleiding?
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Wat weet je er veel van, th ...
Ik reageer gelijk 2 in 1. Je kan soms zeker nog in bad bevallen met een inleiding! Er zijn steeds meer ziekenhuizen die een draadloos CTG hebben. Echter zijn niet alle baden geschikt om in te bevallen maar wel om in te ontsluiten. Dat is namelijk ook mijn plan. Wij hebben een plaats indicatie vanwege een verhoogde kans op een fluxus (ruim bloedverlies).
Qua dagen doorkomen.. het is gruwelijk saai! Hier ook veel bekkenklachten, sinds week 20 ongeveer. Zeker de laatste 3 weken zijn heftig. Ik slaap, nouja lig, elke middag op bed en slaap soms gerust 2 uur dan. Ik geef er maar aan toe. Verder vooral op de bank en de activiteiten zijn zeer beperkt, ik vind het maar frustrerend.
Eigenlijk sliep ik de laatste week wel weer wat beter maar afgelopen nacht was dramatisch, mijn man gaat er zo uit en dan ga ik het nog even proberen, heb toch geen afspraken staan of andere kinderen 😉 dat is iets wat we ons nu wel dankbaar moeten zijn, in je eerste zwangerschap kan je wel veel meer rusten en je eigen gang gaan. Lijkt me heel heftig als je nu nog kleinere kinderen hebt rondlopen.
Qua inleiden.. vorige week zei ik nog heel dapper echt te willen wachten en mijn lijf de kans te geven. Nu denk ik inmiddels "fuck it, kom maar op met die inleiding" 😂
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Strippen is toch maar een kleine interventie die gewoon heel helpend kan zi ...
Hihi ik ben er vannacht ook weer uitgeweest, honger weet je wel….
Ik eet vast beschuit met muisjes🤭 in anijs zit iets wat je bevalling opwekt heb ik ergens gehoord dus wie weet en tis gwn erg lekker! Ook eet ik van die btween repen of fruit repen of fruit, rijstwafel, ontbijtkoek. En daarna altijd iets warms maar wel met suiker weer 🤣 lekker warme thee met suiker. Heb er nu ook een soort pil bij ingenomen (goud papaver) dat is goed voor het slapen enzo. Nu ben ik om half 7 wakker terwijl ik rond 01:00 pas in bed stapte en voel me toch best uitgerust, die pil ga ik dus vanavond weer nemen. ☀️
vor 7 Tagen
Reactie op Nurse541
Kolven doe ik al bijna 3 weken zo'n 2 a 3x per dag 🫠 nu ook as we speak ha ...
Hoelang doe jij het kolven en wat doe je met de gekolfde melk?
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Oh echt joh, wat goed van je! En dit is je eerste kindje? Ik heb niet eens ...
Zelf probeer ik wat bevalling betreft heel nuchter te blijven.
Bevallen doet pijn
Er is geen weg terug
Ons kindje word dan geboren 🥰😎
Ik kan dit gewoon want andere vrouwen kunnen dit ook
Ik ga dit gewoon doen
Pijnstilling is er ook niet voor niks (al wil ik zelf thuis bevallen dus zonder pijnstilling)
Let’s do this 💪🏻
vor 7 Tagen
Reactie op Groenebank2.0
Ik eet va ...
Ooooo btween kokos en beschuit met muisjes😍😍😍😍 sorry las het en dacht dit eet ik de laatste tijd ook in de nachten haha.
vor 7 Tagen
Reactie op Nurse541
Ik reageer gelijk 2 in 1. Je kan soms zeker nog in bad bevallen met een inl ...
Nogmaals thanks!
Spannend voor jou dus ook wel, heb je kunnen regelen dat jij dan sowieso mobiel blijft tijdens de bevalling? Ik ga dat eens even uitzoeken hoe dat hier zit.
Ja dat is zo! We kunnen doen en laten op onze dag wat we willen! Zo zien mijn dagen er ook uit. Hoopte boeken te gaan lezen maar daar heb ik de energie niet voor.
Heb net wel echt een mental breakdown gehad van het niet slapen, vooral omdat mevrouw zo losgaat in m’n buik en me zoveel pijn doet… 😩
vor 7 Tagen
Reactie op Groenebank2.0
Ik eet va ...
Oh wat fijn dat dat zo helpt! Welke pil heb je? Ik zie van alles online
vor 7 Tagen
Reactie op Nurse541
Ik heb de kolf van mijn nicht over genomen en vang de kleine beetjes op. Do ...
Fijn om te lezen dat bevallingen ook goed kunnen verlopen bij een inleiding. Het zou denk ik ook wel een verschil kunnen zijn met welke termijn de inleiding plaats vindt, toch? Een inleiding met 38 weken lijkt me een grotere kans dat het moeizamer gaat dan met 41+ weken, omdat de baby en je lichaam er dan toch iets meer klaar voor zou moeten zijn?
Voor mij wordt de kans op een inleiding nu steeds groter. Wilde het eerst echt niet maar heb er nu inmiddels vrede mee als het zo zou lopen.
vor 7 Tagen
waar ik eerst tot dinsdag thuis mocht blijven mocht ik gisteren avond gelijk al weer terug komen want het water was natuurlijk gesprongen wij weer terug hele nacht gewacht en gehoopt komt niet verder als 5 cm nu op de weeen opwekkers hopenlijk is het nu snel voorbij en kunnen we lekker naar huis helemaal klaar mee
vor 7 Tagen
M’n dochter ging gisteravond zo hard tekeer in m’n buik dat mn man zn handen er zelfs niet op durfde te houden😅 terwijl ik het “leed” wilde delen😂
Gelukkig werd ze uiteindelijk rustiger en heb ik nog wel wat geslapen 💤
vor 7 Tagen
Reactie op Elineb1990
Oh wat fijn dat dat zo helpt! Welke pil heb je? Ik zie van alles online
Van arkopharma😅
Staat op het doosje geloof ik 2 rond het avond eten en 2 bij naar bed gaan
Maar net hoe ik me voel. Als je bijv heel gestrest bent kan je er ook gewoon eentje ‘s ochtends al nemen. Het komt niet heel krap
vor 7 Tagen
Reactie op Mennos9
Jeetje het duurt echt al lang voor jou.. hopelijk ben je er nu bijna, veel ...
ja echt niet normaal meer moet nu maar klaar zijn hoor en dankjewel hopenlijk ben ik er nu snel vanaf
vor 7 Tagen
Reactie op Groenebank2.0
Hoelang doe jij het kolven en wat doe je met de gekolfde melk?
Mijn productie is echt heeeeeel laag nog, sommige hebben dat nou eenmaal.. ik kolf gerust 30 minuten en kan dan in 3x tijd maar 0,5ml hebben, gecombineerd.
Heb so far nu 2,5ml in de vriezer liggen in kleine spuitjes. Meer voor mijn gevoel, ook een soort dagbesteding 😂
vor 7 Tagen
Weeer niks gebeurd vannacht.
Ik kan me niet voorstellen dat het overdag ook inneens kan beginnen ofzo ..
vor 7 Tagen
Reactie op Mennos9
Fijn om te lezen dat bevallingen ook goed kunnen verlopen bij een inleiding ...
Ook dat, de kans dat een lichaam er meer klaar voor is boven de 41 weken is groter. Hoe vroeger, hoe groter de kans dat een inleiding langer duurt met rijping van pillen, icm ballon en de hele poppenkast.
Bij 41+ heb je gerust kans dat de baarmoedermond al deels verstreken is en het zelfs enkel het breken van vliezen is (hiervoor moet de baarmoedermond verstreken zijn en minstens 3cm) of enkel een zetje met eventjes een ballon. Soms komt een bevalling alsnog vanzelf op gang na het breken van de vliezen en is er verder niks nodig om het op te wekken.