910 Reacties

7 dagen geleden

Leuk om te zien dat het hier nu los gaat in dit forum. Veel gelijkgestemden qua kwaaltjes en onzekerheden. Het doet mij goed dat ik niet de enige ben die zo in onzekerheid afwacht. Ik ben ook zwanger van mijn eerste en heb geen idee hoe de start van de bevalling zal voelen en of het wel "vanzelf" zal gaan. Bij mijn verloskundige lieten ze weten dat ze nu standaard aan vrouwen in week 38/39 vragen of ze met week 41 ingeleid zouden willen worden zodat daar een plekje voor gereserveerd kan worden. Ik vind dat zelf een hele lastige vraag. Er is bij mij tot nu toe helemaal geen medische reden voor en mentaal gaat het ook nog best oké. Maar hoe is dat dan als ik in week 41 zit? Hoe voorspel je zoiets? Heeft iemand advies? Ben nu 39+3

7 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik denk dat je zelf niet eens door hebt dat je poept tijdens het persen, ik ...
Ah dankje voor de geruststelling ❤

7 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Leuk om te zien dat het hier nu los gaat in dit forum. Veel gelijkgestemden ...
Daar moet je nu al over nadenken? Is het daar zo druk? Ik heb net gebeld voor het inplannen van bespreken inleiding en gevraagd op welke termijn het dan kan starten, maar in principe kan het hier altijd gestart worden. Ze zei dat een wachtrij daarvoor niet oké zou zijn 😅 en nu lees ik jouw verhaal. Het is denk ik wat je zelf fijn vindt. Misschien wel goed om na te denken waar je grens ligt. Ik zou mezelf bij 41+1 ingeleid hebben, wil geen risico’s lopen dat daarin ineens haast ontstaat. En ik vind het mentaal wel taai genoeg geweest en lichamelijk trouwens ook. Maar wellicht voelt dat voor jou helemaal anders en wil je het echt natuurlijk laten komen, ook al komt het met 42 weken. Volgens mij is het beleid wel dat er dan wel echt gehandeld gaat worden, toch? Ivm risico’s?

7 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik denk dat je zelf niet eens door hebt dat je poept tijdens het persen, ik ...
Ja precies dit. Er is ook een kraamverzorgende bij en die haalde het elke keer meteen discreet weg tijdens mijn 1e bevalling 😊

7 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Leuk om te zien dat het hier nu los gaat in dit forum. Veel gelijkgestemden ...
Dat is wel vroeg inderdaad.. Op zich kan het natuurlijk geen kwaad om er vast over na te denken. Ik heb zelf altijd gezegd dat ik niet tever over de 41 weken heen wil gaan, ook al is de "officiële grens" 42 weken, heb ik die voor mezelf wel iets eerder gezet. Mijn advies zou zijn om hier goed over na te denken voor jezelf en te bepalen tot wanneer jij uiterlijk wil afwachten. Misschien kun je wel vast het plekje reserveren voor de zekerheid en eventueel altijd nog afzeggen als je het tzt toch niet meer wil?

7 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ik ben net toch weer naar de gynaecoloog doorverwezen, om evt in te leiden ...
Ik zou het zeker doen, dat is een kans die je met beide handen moet aangrijpen. Hoe fijn om mogelijk 1 nacht echt even goed te slapen, dan kan je de bevalling en kraamtijd echt beter aan.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Ben op dit moment wel een beetje jaloers daar op. Ik heb nu telkens flinke ...
Hou op zeg, ik zit ook helemaal verstopt #langleveijzerpillen Slik nu sinds 2 dagen van die macrogol zakjes en hoop echt dat dit helpt want dit is echt geen doen! Wil echt niet na de bevalling nog zo moeten persen om een drolletje lijkt me dan allemaal al beurs genoeg daar 😑🤣

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Ben op dit moment wel een beetje jaloers daar op. Ik heb nu telkens flinke ...
Nouuuu.. ik poep al dagen/weken zon 6x per dag ineens, word er ook niet gelukkig van hoor 😂 zeker niet omdat het eindeloos vegen is bij aambeien. Wat is zwanger zijn toch elegant he

6 dagen geleden

Over elegant gesproken. Ik ga ook ineens vocht vasthouden 🫠 maar eigenlijk vooral maar in één been?? M'n andere ook wel iets maar niet zo erg als deze. Hier blijven de putten in staan haha. Moet ik wel zeggen dat ik op dit been ook wijnvlekken heb, wellicht dat het met elkaar te maken heeft

6 dagen geleden

Ik ben het laatste trimester een aantal x naar de Bekkenfysio geweest dit heeft mij zeker wel geholpen met de pijnklachten. En af en toe de paracetemol. Lief zijn voor jezeld

6 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Nouuuu.. ik poep al dagen/weken zon 6x per dag ineens, word er ook niet gel ...
Ik kan niet meer leven zonder vochtig toiletpapier

6 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ik kan niet meer leven zonder vochtig toiletpapier
Same, zonder vochtig toiletpapier was het leven zwaar geweest 😂 overigens kan ik dr. Leenarts billenzalf echt aanraden voor aambeien en schale billen!

6 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Same, zonder vochtig toiletpapier was het leven zwaar geweest 😂 overigens ...
Wat een geweldig spul hé!!! Ik was er met die billenzalf van dr. Leenarts binnen twee dagen van de aambeien af.

6 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Same, zonder vochtig toiletpapier was het leven zwaar geweest 😂 overigens ...
Bij mij zijn ze door spulletjes steeds weer weg maar door de grote druk op m’n onderkant komen ze altijd weer terug. Ik heb het omarmd 🥴 sowieso alles wat er daar beneden gebeurt, ik laat de natuur lekker op z’n beloop haha

6 dagen geleden

Reactie op ilse240024

Wat een geweldig spul hé!!! Ik was er met die billenzalf van dr. Leenarts b ...
Ik ben er zeker niet van af maar het is nu wel dragelijk geworden. Enige wat echt aansloeg hier en ik heb echt een hoop geprobeerd 🥴

6 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Wauw!! Heerlijk!! Hoop echt voor je dat de bevalling zsm gaat beginnen🥳 Ho ...
Qqm

6 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Super wat fijn dat de rollercoaster voorbij is en dat ze op de wereld is! G ...
heel erg bedankt we maken het gelukkig goed en zijn al weer lekker thuis super lief van je

6 dagen geleden

Ik droomde dat de kast van onze bijna geboren baby leeg was 😂😂 whaaaat. Gelukkig hangt alles er nog

6 dagen geleden

Nog baby’s geboren vannacht?

6 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Nog baby’s geboren vannacht?
Helaas hier niks 🥲 vandaag de uitgerekende datum. Eens kijken wat de verloskundige vanmiddag kan betekenen