1005 Reacties

3 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ja misschien is het allemaal een beetje veel? Dat merkte ik aan mezelf name ...
Misschien speelt dat ook wel mee.. ik merk sowieso door de slechte nachts dat ik het veel minder goed kan relativeren en ik was vandaag niet voorbereid op al die vragen en al zeker niet om een inleiding te bespreken. Op slaapgebrek na (door pijn in mijn heupen en rug) valt het allemaal wel mee. Ben hierdoor wel wat aan huis gebonden en zoals ik al in die andere reactie aangaf wordt je wereld best klein. Maar je hebt wel gelijk dat het nog best vroeg is, wellicht daarom dat het ook allemaal wat hard binnenkomt. Eerlijk gezegd weet niet zo goed waar die teleurstelling vandaan komt. Misschien de verwachting dat al dat rommelen wat meer had opgebracht dan een beetje verweken van de baarmoedermond 🙈. En het klinkt ook allemaal echt logisch wat je zegt hoor. Daar zeg je wat… 😅 Wellicht een combinatie van hormonen en oververmoeidheid.

3 dagen geleden

Reactie op Guusje2

Hebben jullie ook het gevoel dat je zo extreem slap en futloos word? Ik zit ...
Ja 👆🏻 De ene dag gaat het redelijk, de andere dag ben ik nog te lam om de vaatwasser in en uit te ruimen (en dan heb ik het nog niet over de zooi die de andere kinderen maken in een paar uur als ik op de bank of in bed lig te vegeteren) Heeel dankbaar voor alle hulp die ik krijg 👌🏻 Straks word het vast allemaal beter

3 dagen geleden

Reactie op kiim92

Ja precies je weet dat het best normaal is om over die 40w te gaan, maar al ...
Hier doen we ‘s avonds voor of na het eten even een rondje rijden met de auto (samen met man en zoontje) lekker muziekje aan en even 20min halfuurtje rondje rijden. Best lekker even🤭

3 dagen geleden

Reactie op kiim92

Misschien speelt dat ook wel mee.. ik merk sowieso door de slechte nachts ...
Ik ben vandaag ook 39+3. Hier rommelt het ook al een flinke week en had vandaag met de controle 3 cm ontsluiting, baarmoederhals half verstreken. Als ze niet vanzelf wilt komen gaan we woensdag avond beginnen met een inleiding. Ik woon in België, daar gaat het net wat anders allemaal. Snap het gevoel wel hoor, denk dat ik vandaag ook erg teleurgesteld zou zijn geweest als ze had gezegd dat het niet veel had gedaan. Je voelt zoveel dat je dan steeds hoopt dat het wat doet. Maar het kan echt nog snel gaan allemaal, wie weet heb je over een aantal dagen een paar cm ontsluiting als het zo rommelt bij je dan komt dat wel goed. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen, fijn badje, lange douche, uiteten, bioscoopje, voetmassage of boek ergens een massage. Afleiding zoeken waar het kan zonder dat het teveel inspanning kost, dan komt het vanzelf wel opgang 🍀 En nee die hormonen werken echt niet mee… heel de zwangerschap stabiel geweest en laatste weken kan ik ineens als een kleuter reageren en overdenken, kan mezelf niet eens serieus nemen 😅 Succes de laatste week(jes), al lijkt het nog zo lang te duren nu, verwen jezelf en je kunt het 💪

3 dagen geleden

Reactie op Noé91

Ik ben vandaag ook 39+3. Hier rommelt het ook al een flinke week en had van ...
Ik dacht altijd dat ontsluiting pas begon als de baarmoederhals volledig verstreken was (dus dat het de volgende stap is na verstrihken)?

3 dagen geleden

Reactie op Guusje2

Hebben jullie ook het gevoel dat je zo extreem slap en futloos word? Ik zit ...
Jaaa! Ik ben met 36 weken best wel overwerkt met verlof gegaan doordat de organisatie waarvoor ik werk niks voor elkaar had wat mijn verlof en het hele idee om mij de laatste weken wat te ontlasten betreft. Was zo pissig en heb echt alles op alles moeten zetten om alles rond te krijgen voor ik met verlof ging. De eerste twee weken van mijn verlof voelde ik mij zo lamlendig, leeg en futloos maar had die rust zo hard nodig. Daarna gelukkig vol energie en heb ik mijn verlof heel fijn kunnen invullen. Ik ben zondag 41 weken zwanger en sinds vorige week zwem ik niet meer en ik mis die beweging (en het water) zoooo erg, merk ook dat mijn lijf het niet leuk vind dat ik nu maar een beetje aan het afwachten ben. Dus ik begin mij weer met de dag meer lamlendiger te voelen 😅.

3 dagen geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik dacht altijd dat ontsluiting pas begon als de baarmoederhals volledig ve ...
Ik heb me deze week laten vertellen dat dit niet altijd zo hoeft te zijn en dat dit bij een tweede kindje vaak gelijk opgaat.

3 dagen geleden

Reactie op Noé91

Ik ben vandaag ook 39+3. Hier rommelt het ook al een flinke week en had van ...
Wel fijn dat je al ontsluiting hebt! Ik duim voor je mee dat je baby’tje vanzelf komt 🤞🏻😄 Ja precies.. 🙈 Het heeft wel iets gedaan.. alleen het minimale. Maar hoor nu steeds vaker van verschillende mensen uit eigen ervaring dat uren en paar dagen al enorm verschil kunnen uitmaken. Dat stelt me dan toch wel enig sinds gerust 😄 Voet massage heb ik dinsdag gehad en dat was idd wel even lekker 😁 Op aanraden van de verloskundige lavendel voor bad gaan halen en nu voor slapen steeds douche of een warm badje met lavendel. 😋 In het weekend lukt afleiding zoeken nog wel wanneer m’n man thuis is, maar als hij werkt loop ik beetje verloren 🫠 alleen thuis dingetjes blijven doen. 😱 snap je! Heel de zwangerschap viel het reuze mee.. en laatste weken kan ik zomaar huilen of echt als een heks of zoals jij zegt als een kleuter reageren 😅 en ergste is.. Ik hoor dat ik belachelijk en overdreven reageer, maar ik kan niet stoppen! 😂 Dank je wel! 🤗 Ik hoop dat hij zich snel zelf meldt en dat ik terug kan denken, had ik me maar niet zo druk gemaakt.

3 dagen geleden

Succes allemaal weer vannacht 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

3 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Succes allemaal weer vannacht 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Dankje!! Hier weer/nog steeds te rommelen. Weet soms gewoon niet meer of het m’n darmen zijn of harde buiken😅 M’n darmen waren/zijn? Verstopt slik nu al 5 dgn macrogol en opzich komt het wel maar toch 😳 het is zo twijfelig. Hoop echt dat het snel doorzet, ik ken mn eigen lijf gewoon niet meer 🥴

3 dagen geleden

Ik ben inmiddels bevallen. Gisteren om 03:15 de eerste weeën gehad elke 10 minuten. En vanaf half 5 elke vier minuten. Om 07:30 naar het zkh gegaan (poliklinisch) en om 12:00 uur is mijn zoontje helemaal gezond geboren. Daarna ben ik nog behandeld waardoor ik nog niet direct naar huis kon. Gelukkig waren dingen minder erg dan gedacht en mocht ik na plassen en borstvoeding geven naar huis toe. Rond half 8 was ik weer thuis met de kleine ❤

3 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Ik ben inmiddels bevallen. Gisteren om 03:15 de eerste weeën gehad elke 10 ...
Ah wat fijn, gefeliciteerd! Fijn dat het goed is gegaan en er goed voor jullie gezorgd is. Geniet! 🍀

3 dagen geleden

Reactie op Anoniem2224

Ik ben inmiddels bevallen. Gisteren om 03:15 de eerste weeën gehad elke 10 ...
Van harte gefeliciteerd! Fijn dat jullie weer thuis zijn ook! 😊

3 dagen geleden

Pfff ik ben zo niet fit en slaap er zo slecht door. Veel te veel tijd om na te denken, doe ik wel goed aan een inleiding? Moet ik de natuur niet op z’n beloof laten en het een week uitstellen? Beter ik creperen dan dat zij er nog niet klaar voor is.. ik vind het ook heel ka uu thee dat ik waarschijnlijk geen mobiele ctg krijg want ze hebben er maar 1 en die moet je afwisselen (dit geloof je toch niet) en dus niet onder de douche of in bad kan. Vertelde de vk vandaag. Ik merk ook dat m’n lijf aan het rommelen is met krampen en steken. En de angst voor de extreme pijn (weeënstorm)…. Mijn brein 😩

3 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Pfff ik ben zo niet fit en slaap er zo slecht door. Veel te veel tijd om na ...
Drama hè, gister riep ik ook snij dat kind er alsjeblieft uit. En nu denk ik weer geduuuuld ze komt echt wanneer ze er klaar voor is… Ik ga vandaag proberen gezond te eten, in de hoop mezelf daardoor al beter te voelen… Sterkte met je overwegingen ♥️

3 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Pfff ik ben zo niet fit en slaap er zo slecht door. Veel te veel tijd om na ...
Ik wou dat ik je angst kon wegnemen. Eerste bevalling had ik op het laatst een weeenstorm. Juist dat laatste stukje ging zo snel, ik raakte helemaal in mn eigen bubbel en had geen flauwbenul van tijd. Voor m’n gevoel duurde het maar 20 minuutjes maar heeft 1,5 uur geduurd. Daarna persen voor mijn gevoel 3 minuten maar persen heeft 25 minuutjes geduurd. Natuurlijk doet het pijn (had rugweeen) maar je lijf kan dat wij vrouwen kunnen dit! En word het ons te veel dan is er gelukkig pijnstilling! Lekker nemen het is er niet voor niks❤️

3 dagen geleden

Hier vannacht 3 uur lang om de 5/6 minuten ongeveer (oefen) weeen gehad van een goeie minuut, helaas niet doorgezet 😢

3 dagen geleden

Ze werden ook steeds pijnlijker maar helaas🤷🏼‍♀️ Nog geen baby in het wiegje🤭 Wij zeggen altijd geduld in een schone zaak, wij krijgen vast allemaal de knapste en mooiste en liefste baby’s 🥰🥰

3 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Hier vannacht 3 uur lang om de 5/6 minuten ongeveer (oefen) weeen gehad van ...
Hier net zo!! Vreselijk. En nu weeeeer wakker zonder baby. T begint bijna saai te worden. Vanmiddag maar weer een dutje en hopelijk een succesvolle strippoging

3 dagen geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Hier net zo!! Vreselijk. En nu weeeeer wakker zonder baby. T begint bijna s ...
Nou idd! Al zo’n 3 nachten op rij, mag best eens verandering in komen👶🏼 Succes vanmiddag met de strippoging! Ben je al eerder gestript?