1017 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Nou idd! Al zo’n 3 nachten op rij, mag best eens verandering in komen👶🏼
S ...
Nope eerste keer. Mijn vorige dame kwam met 41. Vandaag 41+1 en ben moeee dus dacht maar eens proberen. Ben heel benieuwd maar verwacht er weinig van. Verloskundige zei 1 op de 6 bevalt erop, maar t doet altijd iets.
Jij ook nog ‘plannen’ voor strippen oid?
3 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Ik wou dat ik je angst kon wegnemen.
Eerste bevalling had ik op het laatst ...
Ah lief! Ja we kunnen het ook aan en komen er doorheen. Knap hè dat een brein er dan zo mee weet te dealen zoals bij jou!
Het zit m er ook in dat het zo onnatuurlijk voelt en het blijft in m’n hoofd zitten dat ik een soort van valsspeel. We kunnen prima nog een week wachten met inleiden, kost mij veel bloed zweet en tranen maar het voelt wel als de beste optie voor de baby omdat het dan natuurlijk gaat. En als het natuurlijk gaat zit ik niet aan een bed gekluisterd etc etc.. het gaat gewoon opeens alle kanten op in m’n brein. Ben ook echt niet fit dus dat maakt me ook een beetje bang.. niet dat als ik wel fit zou zijn ik wel goed zou slapen maar goed 🫠 irritaaaaant
Maar jij hebt ook pittige nachten zeg! Wat bizar dat het niet doorzet. Zo regelmatig waren ze vannacht! En dan hoor je ook van vrouwen dat ze nul voortekenen hadden en ploep bevallen. Zoveel verschillen. Niet gedacht dat het weeën waren en al vk gebeld?
3 dagen geleden
Reactie op daantjebanaantje12
Nope eerste keer. Mijn vorige dame kwam met 41. Vandaag 41+1 en ben moeee d ...
Afgelopen keer controle gehad bij verloskundige met 40+2, ze heeft toen gekeken of ze kon strippen, helaas geen ontsluiting en nog geen volledig verweekte baarmoedermond. Baarmoeder lag ook erg hoog nog, maar tijdens het inwendig onderzoek reageerde mn lijf al met krampen en voelde ze m’n baarmoeder alweer wat naar beneden komen. Ze vroeg ook heel bezorgd gaat het wel goed🤭 ze denk dat de baby dit weekend waarschijnlijk wel geboren gaat worden omdat m’n lijf al zo snel en sterk met krampen reageerde.
Sinds het strippen ook eigenlijk hele dagen buikpijn, lage rugpijn en krampen en dan ‘s avonds en ‘s nachts worden de krampen erger
Vond het strippen overigens echt totaal niet pijnlijk!😅
3 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Ah lief! Ja we kunnen het ook aan en komen er doorheen. Knap hè dat een bre ...
Ja dacht wel dat het weeen waren maar dacht ja als het deze keer echt serieus is dan is het nog best prima te doen bel wel als ze om de 2/3 minuten komen ofzo, maar ja toen zakte het af ben ik toch maar weer in slaap gevallen😅
Wat kunnen hormonen ons flink te pakken hebben hè!!?😮💨
3 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Afgelopen keer controle gehad bij verloskundige met 40+2, ze heeft toen gek ...
Wat jammer dat het niet heeft doorgezet voor je. Wat kan je lichaam je toch foppen he!
Hier roept de hele omgeving "nouuu, ik denk echt dat hij dit weekend geboren word". Als dit niet zo is, word het maandag huilen denk ik 😂
3 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Wat jammer dat het niet heeft doorgezet voor je. Wat kan je lichaam je toch ...
Haha ja hè! Hier vertelde de verloskundige ook dat ‘een dezer dagen’ de baby wel uitzichzelf geboren gaat worden. Ze had het al over de verloskundige die in het weekend dienst had.
Dus ik helemaal blij en tegen m’n moeder en schoonmoeder vertellen zeggen ze allebei los van elkaar ‘haha ja maar wat denk je dan? Langer als 42 weken laten ze je niet lopen hoor dus die baby komt ‘een dezer dagen’ echt wel.’ Jooo thnx, blijdschap weer flink naar beneden. Eenmaal thuis dacht haha boeie die verloskundige zei het echt dacht dat de afspraak van volgendeweek niet eens door hoefde te gaan dus joepiee ✨
Maar ja ze gaf natuurlijk geen garantie dus als de baby er maandag nog niet is dan word dat een flinke teleurstelling denk ik😆
3 dagen geleden
Reactie op kiim92
Wel fijn dat je al ontsluiting hebt! Ik duim voor je mee dat je baby’tje va ...
Ja die hormonen zijn echt gek ineens. Je kunt er niks aan doen en dan horen dat je overdreven reageert (weten we ook wel achteraf) helpt zeker niet 🤣
Mijn omgeving kan ook echt niet wachten tot ze geboren word. Ze staan te popelen om gelijk naar het ziekenhuis te komen allemaal schoonfamilie trouwens.
Mijn hormonen monster in mij flipt elke keer in m’n hoofd als iemand er over begint. Ik kan gelukkig een masker op zetten en rustig zeggen dat ik het niet wil.
Ik ben blij dat ze mijn gedachten niet kunnen horen, dan zou niemand het komende jaar nog tegen me durven praten denk ik 🤣 al klinkt dat best goed op dit moment
3 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Haha ja hè! Hier vertelde de verloskundige ook dat ‘een dezer dagen’ de bab ...
Je wilt er niet te veel van uit gaan maar toch ga je er stiekem wel van uit! Zeker als een zorgprofessional het zegt. Maar he, het is pas zaterdagochtend, het kan nog alle kanten op gaan! Het weekend is nog lang niet voorbij :)
Ik vind alles best, als het maar iets gebeurd voor maandag half 10 (dan staat mijn afspraak 😂). Al breken enkel m'n vliezen zonder weeën, ook dat betekend dat er iets gebeurd. Ik ben de moeilijkste niet 😜
3 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Afgelopen keer controle gehad bij verloskundige met 40+2, ze heeft toen gek ...
Ah oke. Klinkt toch allemaal alsof er wel heel veel gebeurd! Ik ben benieuwd, wie weet dit weekend wel.
Fijn dat t strippen geen pijn deed. Heb maandag afspraak in zkh, voor eventueel gesprek inleiding etc, protocol hier. Maar wellicht dat ik me dan weer laat strippen als het dit weekend niks doet.
3 dagen geleden
Reactie op Nurse541
De mensen die zeggen "ja, diarree is echt een voorteken van je bevalling!" ...
Hahahaha, echt hoor 😂. Ik had dit kind met 38 weken al kunnen krijgen want vink al drie weken lang elk voorteken van een bevalling aan. Het geeft je steeds zoveel hoop, tot dat je dan elders weer leest: "maar... het kan ook nog een paar weken duren voordat de bevalling ECHT op gang komt!".
:'''')
3 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik geloof het pas als ik een hoofdje tussen m’n benen heb hangen 🤐
3 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Hier duurde het ongeveer een week die diarree en toen begon de bevalling vorige keer 🤭
3 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Hahaha ja dit is ook zo herkenbaar 😂 omdat ik nu grieperig ben zei de vk gisteren dat ze zo maar dit weekend kan komen want dat is een van de duidelijkste voortekenen? Het zal allemaal wel.
3 dagen geleden
Reactie op ZomaarBetty
Ik geloof het pas als ik een hoofdje tussen m’n benen heb hangen 🤐
Ik sluit me hierbij aan. Ben er echt helemaal klaar mee.
Zou gestript worden nu maar wordt een half uur van te voren afgebeld omdat iemand gebroken vliezen heeft. Snap ik helemaal maar jezus wat is dit mentaal kut.
En dan een schoonmoeder die elke dag appt nog steeds geen baby? Houd je muil stom mens 🤣 kan niks meer hebben na 3 uur slaap
3 dagen geleden
Zou gestript worde ...
Dat is balen zeg… mag je nu wel later op de dag?
Ik heb inmiddels koorts dus ik denk dat mijn hele bevalplan gecanceld moet worden… ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen en denken 🥺
3 dagen geleden
Zou gestript worde ...
HAHAHAHA maar waarom is dit een schoonmoeder ding? Wij hebben hier ook afgesproken niks te zeggen en pas zodra het geboren is. Ze wilt het zelf ook niet weten omdat ze nogal een paniekerig persoon is en toch vist ze er elke keer naar.. voor mijn gevoel fietst ze zelfs langs het werk van haar zoon om te zien of hij er echt is (knalgele auto, vlak bij ouderlijk huis). Toen ze er laatst in de avond weer om vroeg was ik geneigd om te zeggen "ja flinke weeën hier" en vervolgens de te gaan slapen maar dat was dan volgens mijn man te erg? 🙄
Anyway, wel super zuur dat je strippoging zojuist is afgezegd.. kan me voorstellen dat je er naar toe leeft. Dat zijn de momenten waar je naar uit kijkt
3 dagen geleden
Zou gestript worde ...
Pfff wat stom zeg!! En ja idd hou allemaal (familie) gewoon je mond als de baby er is hoor je het wel😅