1040 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Nouja zeg, dat is pas brutaal zeg.. We kunnen elkaar de hand schudden wat b ...
Hebben jullie ook te maken met de volledig andere kant in jullie omgeving?
Een goede vriendin van mij leidt echt een enorm ander leven, halverwege de 30, single.. en die snapt dus helemaal niks van zwanger zijn (snap ik wel hoor tis ook een mysterie tot je het zelf bent) maar besteedt er ook weinig aandacht aan. Vraagt er niet naar. Ook niet toen de baby in stuit lag en nu ik ziek ben etc. Dat vind ik ook lastig hoor… want zij stuurt maar berichten over haar uitjes en vakanties en dan denk ik ook ja eeeuh
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Soms zit ik op de wc en dan denk ik "dit kind komt er nooit uit hoor, ik be ...
Dit heb ik ook al een tijdje haha.. ik ben vandaag 39+4 en ben zo ongeduldig
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
...
Hier ongeveer hetzelfde.
Had een “beste” vriendin.. tot voor kort was ze single voor lange tijd…
Heb haar sinds midden juli niet meer gehoord.
En daarvoor als ze appte was het alleen om te klagen over haar vriend of een keer dat er in haar auto was ingebroken…
Heb haar 2x zelf gesproken daarvoor gevraagd hoe het ging.. omdat het na het klagen weer stil bleef… en ik iemand nodig had om even te praten want ik zat er even doorheen met m’n zwangerschap.. ging ze het allemaal bagatelliseren en “tja het hoort erbij eh” kreeg ik terug.
Haar opmerking over.. van “ja, jij hebt het perfecte leven, je hebt niets te klagen” schoot ook beetje bij mij in het verkeerde keelgat.
En wat zij onder ‘perfect’ verstaat.
29 huis gekocht
30 verloofd
31 getrouwd
32 kind.
Toen heb ik niks meer gestuurd en haar laatste bericht heb ik onbeantwoord gelaten…
Meer dan 10 jaar vriendschap 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ ik had het anders verwacht.
2 dagen geleden
Reactie op kiim92
Hier ongeveer hetzelfde.
Had een “beste” vriendin.. tot voor kort was ze s ...
Heftig hè! Dus omdat je in haar ogen het perfecte leven heb heb je gewoon geen recht om het zwaar te vinden. Zo teleurstellend!
Hier ook zelfde soort verhaal maar dan vanuit de familie. 😓
Ja omdat jullie nog niet zwanger zijn en ouder zijn als ons en later getrouwd zijn en een huurhuis hebben, hebben wij het perfecte leven en mag ik de zwangerschap etc gewoon niet zwaar vinden. Toen dacht ik echt meid hou op zelf met je gezanik!😳 (vind het echt wel erg voor hun hoor, ben blij dat ik niet in hun schoenen sta)
2 dagen geleden
Oh ja bah jaloezie is echt zo vervelend en maakt echt ontzettend veel kapot. Ben ook wel wat vriendschappen verloren de afgelopen jaren, verhuizing etc is toch hoe helaas het leven soms loopt.
Wel lastig.. en dit soort dingen met vriendinnen waar ik wel echt om geef vind ik echt heel lastig. Moet ik er wat van vinden, bedekken met de mantel der liefde of maar accepteren dat het zo is.. weet wel dat het voor haar ook gewoon lastig is, iedereen settelt en krijgt kinderen, zij loopt voor haar gevoel achter. Moeeeeeilijkkk
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
...
Nee, dat valt opzich wel mee. Wel een vriendin verloren in de zwangerschap, maar vlak daarvoor werd het ook al een beetje wankel.
Wij zijn zeer snel een fertiliteitstraject in gegaan met veel tegenslagen, dat was best intens.. zij kwam dan met opmerkingen zoals "je moet er niet zo mee bezig zijn, het is niet alsof je al 2 jaar bezig bent" en later ook "oh beter dat je niet weet wanneer je ovuleert, kan je er ook niet zo mee bezig zijn" terwijl we op het punt van IUI stonden.. Zelf raakte zij in die tijd binnen 3 maanden in verwachting en ik had al uitgesproken dat ik er mogelijk veel moeite mee zou hebben, daar had ze toen 0% begrip voor en was vooral gepikeerd dat ik het niet over haar zwangerschap wou hebben terwijl bij ons de IUI niet goed liep, er was totaal geen ruimte voor mijn verdriet. Uiteindelijk zeer onverwachts vlak na haar zwanger geraakt en kreeg ik droge HG, ik was zoooo beroerd. Daar wilde ze niks over horen want ze vond maar dat ik zo negatief was. Toen was ik er compleet klaar mee en toen kreeg ik er nog bovenop te horen dat ik tenminste dankbaar moest zijn om zwanger te zijn ipv alleen maar te klagen. Dat heeft maanden lang pijn gedaan, heb daar soms nog last van.
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Oh ja bah jaloezie is echt zo vervelend en maakt echt ontzettend veel kapot ...
Nou dat he!
Heb het gewoon met haar uitgepraat. Snap ook wel dat het moeilijk is voor haar, maar ze deed er altijd heel luchtig over het kwam zoals het kwam en het komt nog wel. Heb ook gezegd dat nu ik dit weet dat ze er anders over denkt dat ze laat merken ik er beter rekening kan en houden en dat ook zeker ga doen.
Gelukkig is het nu weer goed, maar ergens doet het soms toch nog pijn ofzo omdat er zo’n groot ding van gemaakt werd en er van alles bijgehaald werd. Maar jaaaa he, tis gebeurd 😅
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Nee, dat valt opzich wel mee. Wel een vriendin verloren in de zwangerschap, ...
Pff mega, wat heftig! Wat kunnen mensen toch hard zijn hè 😢
2 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Tot half 4 steeds een soort weeën. Eerst om de 10 min en dan een ruime minu ...
Oh getsie wat vervelend zeg! Dat is heel naar. Nou wie weet zet het snel door en heb je hierdoor een hele snelle bevalling!!
Ik duim voor je.
En anders gewoon ff bellen.
Hier komt de verloskundige zo en wordt ik eindelijk gestript! 41+2 dus hoop dat t iets doet. Morgen afspraak in het ziekenhuis bij verloskunde..
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Nee, dat valt opzich wel mee. Wel een vriendin verloren in de zwangerschap, ...
Poeh wat naar als een vriendin zo tegen je doet! Heel onaardig van haar, kan me voorstellen dat dat erin hakt. Waar durven mensen dan ook wel niet wat van te vinden hè 😅 als een vriendschap geen wederkerigheid meer kent dan is het denk ik wel snel klaar zoals jij hier omschrijft. En dat wat je schrijft over dankbaarheid, dat is mij ook wel eens gezegd. Tuurlijk ben ik dankbaar, dat staat echt helemaal los van het verloop van de zwangerschap. Kan me indenken dat je daar nog last van hebt, wat durven mensen allemaal wel niet te zeggen..
Wel heel fijn dat het jullie gelukt is zwanger te worden ❤️ ook nog onverwacht! Bijzonder!
2 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
@elineb1990 jij word morgen ingeleid toch?
Zou wel, maar gaat niet door.. ik ben zo verkouden dat ik niet eens normaal kan ademen en hoest de longen uit mn lijf. Was dus ook niet welkom 😅 Gebeld en wordt verplaatst naar nieuw moment maar ga er eigenlijk vanuit dat ze wel komt deze week dus ik crepeer nog even door
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Poeh wat naar als een vriendin zo tegen je doet! Heel onaardig van haar, ka ...
Oh die opmerkingen over dankbaar zijn.. daar gaan mijn nekharen van overeind staan! Dat je zwanger zijn niet (meer) leuk vind heeft niks te maken dat je niet dankbaar zou zijn, dat staat compleet los van elkaar.
Gelukkig durven vrouwen zich steeds vaker eerlijk op te stellen dat ze zwanger niet zo leuk vinden zoals ze hadden verwacht. En bestaan er apps zoals deze zodat je toch even kan "klagen" en luchten zonder dat je oordelen krijgt. Deze app is tbh een lifesafer geweest in de zwangerschap 🫣
Wel jammer trouwens dat je precies nu zo beroerd bent, dat ook je inleiding niet door kan gaan.. maar ja, op deze manier word je er ook niet gelukkig van. Zou je niet een slaappilletje kunnen krijgen voor een of een paar dagen om in ieder geval nog een beetje te slapen? Gewoon voor thuis.
En terugkomend op het zwanger worden. Ja, dat was echt een wonder. De opbrengst was dusdanig slecht dat we eigen door moest voor IVF/ISCI, ze hadden uiteindelijk nog wel een inseminatie gedaan maar gezegd dat het eigenlijk niet zinvol zou zijn. Moet je nagaan hoe groot de verrassing was toen ik ineens een positieve test had 😉
2 dagen geleden
Reactie op daantjebanaantje12
Oh getsie wat vervelend zeg! Dat is heel naar. Nou wie weet zet het snel do ...
Spannend hè! Hoop dat het strippen de bevalling op gang brengt! Met 41 weken meestal wel🤞
Ja hoop ook door al die nachten wakker dat de bevalling heel snel gaat, maar ergens ga ik ervanuit dat het 12 uur duurt ofzo😅
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Zou wel, maar gaat niet door.. ik ben zo verkouden dat ik niet eens normaal ...
Oeps nee, als je niet lekker kan ademen lijkt me een bevalling ook geen pretje🥴
Hoop echt voor je dat het rap overgaat en de baby snel komt!
Ons geduld word zo erg op de proef gesteld😮💨😅
2 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Spannend hè! Hoop dat het strippen de bevalling op gang brengt! Met 41 weke ...
Wat is nu bij jullie het plan als je bevalling vandaag niet op gang komt?
Wel lastig dat je nachten zo verwarrend zijn, alsof je lichaam net niet kan doorzetten ofzo.
Ik hoor ook nog wel eens verhalen dat de verloskundige de vliezen thuis wel wilt breken, soms kan dat wel het zetje in de goede richting zijn.
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
...
Ik zit beetje te twijfelen of ik vandaag, morgen of dinsdag bel. Dinsdag zou ik 41 weken zijn.
Of dat ik gewoon zometeen even bel.
Voel me ergens een soort slappeling ofzo als ik nu al ga bellen en niet even wacht tot 41 weken. Maar ja als ik bedenk dat ik dan nog 2 nachten zo door moet gaan dan weet ik het ook ff niet😎
2 dagen geleden
Reactie op Nurse541
...
Bij m’n vorige bevalling trouwens wel heel tijd weeen gehad. Die werden ook niet echt erger, begon om 8:30 en om 16:00 had ik nogsteeds 4cm, toen brak ze mn vliezen en is ons zoontje om 17:36 geboren dus ja misschien is dat het wel🥴
2 dagen geleden
Reactie op Groenebank2.0
Heftig hè! Dus omdat je in haar ogen het perfecte leven heb heb je gewoon g ...
Vanuit familie lijkt mij dit nog heftiger… je zou je familie echt wel dingen moeten gunnen en blij zijn voor elkaar…
Helaas leert de praktijk dat er veel jaloezie en misgun is ook binnen familie 😓
Alsof hun “leed” dat van jou wegneemt ofzo.
2 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Ja hier hetzelfde. Ik zit middenin een verkoudheid en hij begint nu ook. En ...
Haha hij houdt zich nog heel goed, maar ik schuif hem wel elke paar uur een vit c en d toe en heb nu kippensoep opstaan. Je kan het maar beter meteen goed behandelen 😅