1044 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Ooh wat fijn!! Dat is goed om te horen. Wie weet is t ook zo gepiept als ze ...
Nou wie weet. Bij mij donderdag geprobeerd te strippen maar dat ging niet. Maar sinds dat inwendig onderzoek dus deze voorweeën. Hoop dat het doorzet voor je! Ja wil heel graag thuis bevallen✨

2 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Nou wie weet. Bij mij donderdag geprobeerd te strippen maar dat ging niet. ...
M’n moeder was hier net even en zij had ook steeds maar voorweeën en op dag drie kreeg ze het advies om tijdens de voorweeën niet te gaan zitten of liggen maar alleen maar lopen lopen lopen, en toen kwam ik. Wel een uitputtingsslag maar het hielp

2 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

M’n moeder was hier net even en zij had ook steeds maar voorweeën en op dag ...
Dankje!! Dat ga ik even proberen idd De verloskundige komt zometeen omdat ik de baby wel wat weinig voel, even controle. Toch wel spannend hoor! Ik dacht dat het normaal was dat je de baby minder vaak voelde en minder heftig omdat je op het eind loopt 😳

2 dagen geleden

Had eigenlijk nog geen vluchttas gemaakt, nu toch maar alles op de bedden klaargelegd om als het moet in een tas te gooien 😧

2 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Dankje!! Dat ga ik even proberen idd De verloskundige komt zometeen omdat ...
Succes! Ik weet niet zo goed hoe dit zit.. maar als je denkt dat de baby minder beweegt dan is dat meestal ook zo. Heb wel regelmatig gelezen dat baby’s meer slapen en dus minder bewegen naar de bevalling toe om zich er klaar voor te maken.. dus wie weet?

2 dagen geleden

Ha meiden, ik lees al een tijdje met jullie mee. Ikzelf zit ook al een aantal weken in de laatste loodjes, maar het begint nu toch wel lang te duren. Vooral nu het hele novemberforum bestaat uit borstvoedings-, slaap-, en andere newbornvragen. Voelt een beetje alsof we nog met een heel klein groepje over zijn gebleven. November duurt natuurlijk ook niet meer zo lang. Ik hoopte dit weekend te bevallen. Had al veel voorweeën en een voorgevoel, maar ipv daarvan ben ik geteisterd door de griep (met koorts en al). Nu hoop ik heel snel uitgeziekt te zijn zodat de bevalling kan beginnen. Hoe gaat het met jullie?

2 dagen geleden

Reactie op Moma35

Ha meiden, ik lees al een tijdje met jullie mee. Ikzelf zit ook al een aant ...
Oooh ik snap je helemaal. Ik lees dan nu een topic getiteld ‘slapen’ en dan gaat het al over de newborn. Terwijl ik nog wakker lig van de harde buiken 😅 Gewoon echt zin om mn zoontje te ontmoeten. De keuken kan niet schoner en ik ben moe van het uitrusten 😜 Hoop dat je snel opknapt van de griep!

2 dagen geleden

Reactie op Moma35

Heee welkom, kom erbij! Klopt wat je zegt, viel mij ook al op, iedereen is daar al bezig met een volgend stadium 🥴 en kan maar zo zijn dat die van mij in december komt! Wanneer ben/was je uitgerekend? En met voorweeën ben je hier helemaal aan het goede adres, veel dames hebben er ‘last’ van 😉 wat ontzettend klote dat je zo ziek bent. Je wilt graag bevallen maar als je je zo voelt is dat wel een hele opgave… voel je wel dat het steeds wat beter gaat? Eerste kindje? Ik heb net een uitstapje gemaakt naar de supermarkt en 500 meter met de hond gelopen dus ik mag weer 3 dagen bijkomen 😂 ik heb bijna geen voortekenen, behalve m’n verkoudheid misschien zei de vk, af en toe wat krampen of weeïg gevoel maar verder niet. Wel al wekenlang een hele zere 🐱 en bekkenklachten… wil gewoon dat ze deze week komt. Vandaag precies 40 weken!

2 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Heee welkom, kom erbij! Klopt wat je zegt, viel mij ook al op, iedereen is ...
Ja, het gaat gelukkig al wel weer iets beter. Hoop morgen wel weer opgeknapt te zijn. Eerste kindje. En van jou? Wel goed zo'n uitstapje. Maar als je zo erg moet bijkomen, dan is een klein stapje terug ook niet erg. Ik ben morgen 40 weken, dus we lopen redelijk gelijk op. Voelt wel als een mijlpaal die ik niet verwacht had te halen

2 dagen geleden

Reactie op laupstra

Oooh ik snap je helemaal. Ik lees dan nu een topic getiteld ‘slapen’ en dan ...
Jaa, zo herkenbaar. Ik had hetzelfde met dat topic. Ik slaap ook nog slecht. Hoop voor iedereen hier dat het snel begint!

2 dagen geleden

Reactie op Moma35

Welkom bij de club. Hier riep de gehele omgeving "jaaa, hij word echt vrijdag/zaterdag/zondag geboren", inmiddels half 8 op zondag avond en zonder enige weeën op harde buiken na. Je kan je wel voorstellen dat ik hier inmiddels ook chagrijnig ben. Morgen ben ik 40+6 en hoop ik dat de vk kan strippen 🤞 ook ben ik heeeeel benieuwd met wat voor plan ze komen want ik ben er klaar mee en dat is licht uitgedrukt. Op het forum van de groep kijk ik al bijna niet meer, heb er niks te zoeken qua vragen. Heb er ook niet zo'n behoefte aan omdat het vooral zorgt voor frustratie en irritatie. Valt niet mee he, die laatste loodjes! Maar weet, hier mag je ongegeneerd klagen en mopperen over de laatste loodjes en alles wat je daarin dwars zit 😉 welkom!

2 dagen geleden

Reactie op Moma35

Hee, leuk dat je mee komt praten! Wat vervelend dat je nu tijdens de laatste loodjes ziek bent geworden, echt even het laatste wat je erbij wil hebben 🥴. Hopelijk knap je snel op, beterschap!

2 dagen geleden

Haha het laatste loodjes topic is nu bij mij ook wel verreweg favoriet ja 😆 heerlijk klagen met z’n allen. Zouden er nu ook moeders zijn die het allemaal heeeel chill af zitten te wachten en alles wel best vinden ?🤭 Ik heb vooral sinds ik dinsdag echt al begonnen was met bevallen (volgens de verloskundige ook) maar dat het feest niet doorging dat ik ineens niet meer zo’n zin heb ik de bevalling. Ik was de pijn van de weeën echt vergeten na 6 en 4 jaar en nu staat die me weer heeel helder bij 🤨 Dus ik wil wél een baby maar geen bevalling, maar zeker ook geen keizersnee dus ik heb een probleempje denk ik 😅

2 dagen geleden

Reactie op Moma35

Ja, het gaat gelukkig al wel weer iets beter. Hoop morgen wel weer opgeknap ...
Dat zou fijn zijn! Van mij ook de eerste. Ik voel me echt zooo bejaard, mijn man doet alles maar die begint nu ook te kwakkelen met snot, dus ik dacht ik doe de hond wel even… en dan tijdens de wandeling gaat mevrouw weer bewegen trappen draaien in m’n bekken, loop ik weer te creperen. Er is ook al zo vaak tegen mij gezegd: wacht maar, je gaat die ‘trapjes en schopjes’ nog missen! Nou hier zijn het meer pirouettes, karatekicks en ze rekt m’n heeeele buik (die echt vrij strak staat) nog steeds helemaal uit. Durf er echt veel op in te zetten dat ik dit NIET ga missen. @Nurse541, de dag is nog niet voorbij 🥴 ik gun het je zo! Zou een inleiding nog steeds niet bespreekbaar zijn? Of zou je dat zelf niet willen?

2 dagen geleden

Reactie op laupstra

Oooh ik snap je helemaal. Ik lees dan nu een topic getiteld ‘slapen’ en dan ...
Die zin kan niet beter! “Moe van het uitrusten” Ik had dit gevoel, maar kon hem niet in woorden zetten 😂

2 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Dat zou fijn zijn! Van mij ook de eerste. Ik voel me echt zooo bejaard, mij ...
Of een inleiding mogelijk is, hangt denk ik een beetje af van de verloskundige die ik tref.. ik heb namelijk het idee dat hun ideeën daarover verschillen. De vk die ik vorige week trof leek echt te sturen naar een inleiding met pas 41+5 of 41+6 op zn vroegst. Het liefst was ik vrijdag bijvoorbeeld al gestript en had ik met 41 weken een gesprek in het ziekenhuis om een inleiding alvast te bespreken en evt. In te plannen.. Ik ben nu namelijk zo bang dat ze mij pas willen overdragen met 41+4 en dat dan nog alles in gang gezet moet worden.. De verloskundige zei echt "je moet kiezen wat het beste is voor je baby, niet omdat je ongeduldig bent". Ik heb daar echt keihard om gehuild en later die avond echt boos over gevoeld want ik kies niet uit ongeduld, ik kies uit vermoeidheid, pijn en mentaal gesloopt zijn. Wellicht dat ik daar morgen nog op terug ga komen want heb daar echt last van gehad. Daarbij vind ik zwanger zijn al bijna 41 weken niet leuk, niet alleen de laatste loodjes

2 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Of een inleiding mogelijk is, hangt denk ik een beetje af van de verloskund ...
Ah hoe ze met jou omgaan maakt me echt verdrietig. Heel goed als je dat morgen wel naar ze benoemt. Je hebt pijn en bent op, waarom begrijpen ze dat niet? Ongeduldig? Klachtwaardig hoe ze je behandelen. Ze weten toch hoe jouw zwangerschap is geweest? Ik zou het wel weten als er ooit een tweede zou komen… Hoop echt voor je dat het morgen beter gaat, het gesprek. Neem je manlief mee om wat kracht bij te zetten?

2 dagen geleden

Reactie op Elineb1990

Ah hoe ze met jou omgaan maakt me echt verdrietig. Heel goed als je dat mor ...
Nou eerder heb ik dat gevoel nooit bij hun gekregen, juist voor deze praktijk gekozen omdat ik uit het werkveld wist dat ze zo fijn zijn. De verloskundige die ik van de week had, had ik ook nog maar 1x eerder gehad. Wellicht dat ik hierin precies de verkeerde trof. Nee, ik ga morgen alleen. Mijn man is werken, maar dat komt ook wel goed.

2 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Nou eerder heb ik dat gevoel nooit bij hun gekregen, juist voor deze prakti ...
Nou hoop dat ze meebewegen! Voor mij is volgende week bij 41.1 (ben nu 40.4) een intake voor inleiding gemaakt op eigen verzoek. Vond onze verloskundige heel normaal… Dus het kan zeker. Ik mocht zelf de precieze dag kiezen

2 dagen geleden

Over bejaard voelen gesproken: ik moet elke dag zo erg lachen om mijn vriend. Van de bank afgaan en uit bed stappen gaat zo lastig door die grote buik en mijn vriend helpt mij hier gelukkig veel bij. Maar hij doet dus net alsof ik stok oud ben 😂 "Goedemorgen mevrouw, zal ik u even uit bed helpen? Ja, komt u maar!" "Even met de benen naar rechts, mevrouw! Nog een klein stukje!" "Lukt het u zelf met de kousen of zal ik u even helpen?" "Geeft u mij maar een arm, dan lopen we samen even naar de bank!" Echt een enorme positivo, die man. Daardoor zijn die belemmeringen die ik ervaar met mijn lichaam nog wel dragelijk 🤭 Hoe zit jullie partner er trouwens bij op werk nu? Die van mij werkt deels met projecten waarvan er net één is afgerond en een nieuwe is gestart en daarin doet hij een soort van mee voor spek en bonen omdat hij natuurlijk elk moment kan weg vallen. Hij verveelt zich dood en hoopte eigenlijk ook dat hij morgen niet meer hoeft te werken. Maar helaas, het ziet er toch naar uit dat ie er morgen weer zit 😂