1070 Reacties

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Hier zit er ook progressie in 🥹 zo de verloskundige maar eens bellen.
Oehh… succes!! 🍀

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Die nesteldrang kan je soms ook gewoon niet negeren, alleen lastig als je d ...
Tsjah de kinderen eten nu chocoladekerstballen uit de boom omdat ik geen zin heb om snacks te regelen😅 Ik lach er maar om 🤪

één dag geleden

Reactie op ZomaarBetty

Tsjah de kinderen eten nu chocoladekerstballen uit de boom omdat ik geen zi ...
Wat gezellig nu al een boom! Ik heb dus helemaal geen nesteldrang 🙈 mijn man wel, die is steeds aan het wassen en opruimen en weet ik wat. Nu besef ik zoooo waarom ik met hem getrouwd ben ❤️ Wij gaan zo even naar een tuincentrum. Wandelen helpt toch? Verkoudheid gaat weer wat beter dus morgen mag ze wel echt komen. Kijken of ik de uitgang haal zonder een rolstoel nodig te hebben 🤞🏻

één dag geleden

Ik baal zo erg. Kom net terug van de vk en helaas heeft ze mij niet kunnen strippen. Heb gewoon 0 ontsluiting. Die kwam echt even binnen want heb al weken voorweeën, die hebben dus amper wat gedaan. Baarmoedermond was wel wat verweekt dus fijn dat het in ieder geval niet helemaal pot dicht zat :') Hopelijk dat het inwendig onderzoek alsnog wat getriggert heeft en dat het wat gaat rommelen. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor CTG onderzoek en wordt de inleiding alvast gepland. Hoop echt dat de baby deze dagen gewoon komt en dat die hele inleiding niet door hoeft te gaan.

één dag geleden

Reactie op ilse240024

Ik baal zo erg. Kom net terug van de vk en helaas heeft ze mij niet kunnen ...
Ah wat een domper, wat balen voor je … hier zit je echt niet op te wachten. Maar het zegt niks! Baby kan nog steeds ineens besluiten om te komen! Houd hoop 💝 duimen!! 🤞🏻

één dag geleden

Reactie op Elineb1990

Wat gezellig nu al een boom! Ik heb dus helemaal geen nesteldrang 🙈 mijn ...
O wat fijn! Wij zijn vandeweek ook even geweest ja maar ik ben bij voorbaat in een rolstoel gaan zitten lopen is echt drama. Haha mijn man is op zijn manier ook bezig hoor, maar die zie ik nog niet de badkamer poetsen 🤭

één dag geleden

Reactie op Elineb1990

Ah wat een domper, wat balen voor je … hier zit je echt niet op te wachten. ...
Ja, ik probeer dat ook in mijn achterhoofd te houden. En een hele fijne gedachte die nu ook werkt: als ik wèl ingeleid wordt eind deze week, heb ik weer een extra weekje verlof! Ik hoop dat hij gewoon komt deze dagen, ergens ook wel fijn dat er nu een plan ligt. Voelt toch ook wat beter dan dat eeuwige wachten.

één dag geleden

Ik ben ook zo blij met dit topic, elke dag zie ik de andere topics over leven met een newborn en dan denk ik 'waaaaaarom duurt het zo lang bij mij?'. Lees het liefst alleen nog maar dit topic. Ik zit nu op 40+4, dus het valt nog mee, maar had echt gehoopt dat ik eerder zou bevallen. Al weken last van harde buiken, steken in m'n liezen en nu 2 weken een aantal avonden voorweeën gehad. Vrijdag bij de verloskundige geweest maar het zat potdicht. Wel daarna de hele dag pijn en bloedverlies gehad door het onderzoek. Nu zouden ze vandaag nogmaals gaan checken en eventueel strippen als dat mogelijk is,, maar bij ons bellen ze dan een half uur voordat ze komen. Ik heb zelf om 12 uur gebeld om te vragen of er al iets bekend was en ze zei echt voor 4 uur te komen. Nu zit ik nog steeds te wachten op de bank en ik ben er zo klaar mee! Heb wel zo een telefonische afspraak met het ziekenhuis om het over een inleiding te hebben, fingers crossed dat ze daar snel tijd hebben en het ook willen. Iedereen nog veel succes en hopelijk komen de baby's snel en op de natuurlijke manier.

één dag geleden

Reactie op Lijo2

Ik ben ook zo blij met dit topic, elke dag zie ik de andere topics over le ...
Haha ja het is frustrerend hè 😂 op de een of andere manier heb ik vanaf het begin van de zwangerschap gedacht dat ik sowieso over de 40 weken zou gaan want dat doet eigenlijk mijn hele familie. Maar 40 weken duren erg lang. Jammer dat alles nog dicht zit… tis ook niet fijn he wat we allemaal moeten ondergaan, al dat gehannes aan ons lijf en dan levert het ook nog niks op behalve pijn 😩 maar hoe langer ze zitten hoe beter ontwikkeld las ik net nog! Weer een helpende gedachte 😂 hebben ze inmiddels gebeld? Ik heb het einde van het tuincentrum gehaald, heftig maar wel even goed denk ik. Hele lijf moe nu

één dag geleden

Reactie op Elineb1990

Haha ja het is frustrerend hè 😂 op de een of andere manier heb ik vanaf he ...
Haha, dat zei mijn moeder ook 'ze heeft nog even tijd nodig om nóg mooier te worden'. Ik heb net gebeld met het ziekenhuis en mag woensdag komen voor de eerste afspraak voor de inleiding; starten met een ballon. Dat geeft in ieder geval iets van rust dat ik weet dat het vanaf woensdag nog max 4 dagen zal kunnen duren. Wat goed dat je naar het tuincentrum bent gegaan, toch even het huis uit en wat beweging. Nu dan lekker op de bank en rusten.

één dag geleden

Reactie op Lijo2

Haha, dat zei mijn moeder ook 'ze heeft nog even tijd nodig om nóg mooier t ...
Klopt, wel goed om er even uit te zijn al is het maar een uurtje en 1000 stappen! Wat fijn! En je bent dan bijna 41 weken hè! Dus wie weet doet een ballon alleen al heel erg veel. Of dat ze enkel vliezen hoeven te breken. Zou mooi zijn, dat je niet aan de opwekkers hoeft. Mijn gyn vertelde dat het gros van de vrouwen gewoon de dag na het zetten van de ballon bevalt! Dus hopelijk ben je donderdag moeder 😊 Ik krijg zondag een ballon als ze er dan nog niet is! Misschien ongevraagd advies maar dat zei m’n vk net wel: geef aan dat je geen haast hebt. Geef de boel even tijd na het breken van de vliezen. En de opwekkers heel langzaam ophogen ipv elk half uur zoals ze vaak standaard doen. Dan verklein je de kans op een weeënstorm. Maar is jou wellicht ook allemaal verteld 😊

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Oehhhh lekker bezig!!

één dag geleden

Ugh, deze laatste loodjes zijn echt zwaarder. Naast dat ik ziek ben (hele zwangerschap nog niet eens verkouden geweest), net per ongeluk een beschimmelde dadel gegeten. Ik kwam er na een grote hap pas achter omdat het heel poederig smaakte. Volgens vk kan het geen kwaad, kan er hooguit buikgriep van krijgen, maar omdat ik nog vol aan het uitzieken ben, zit ik daar natuurlijk niet op te wachten. Tip: snijd je dadel altijd open!

één dag geleden

Reactie op ilse240024

Ik baal zo erg. Kom net terug van de vk en helaas heeft ze mij niet kunnen ...
Wat ontzettend frustrerend.. dat is balen. Hopelijk doet het inwendig onderzoek inderdaad iets!! Dan was het niet voor niks.. en wellicht morgen nog x laten strippen in het ziekenhuis?

één dag geleden

Sinds zaterdagnacht eerst voorweeën gehad die langzamerhand steeds pijnlijker werden en ook de tijd ertussen werden korter. Zondag was een helse dag met pijnlijke krampen vooral ‘s nachts weer. Vandaag is de verloskundige langs geweest en heb 1 cm ontsluiting met beetje bloed/slijm verlies. Moeten het nog even aankijken, helaas is het deze middag wel teruglopen qua aantal weeën per uur. Gaf me aan de ene kant wel even de kans om terug op adem te komen. Sinds een uur loopt het weer op, dus ik vind het allemaal heel spannend! Moet wel zeggen dat ik de weeën als heel pijnlijk ervaar, nu al.

één dag geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Wat ontzettend frustrerend.. dat is balen. Hopelijk doet het inwendig onder ...
Is het anders in het ziekenhuis? Zit daar een bepaald idee achter? @Moma35: shitttt hopelijk valt het mee… 😩

één dag geleden

41+2 ben ik nu. Vandaag bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest voor de algemene controle (ctg en echo). Alles was prima (vruchtwater, hartslag en de activiteit van de kleine dame). Poging tot strippen ging niet, wel heb ik 1 cm ontsluiting. Het moet toch ergens beginnen 🤪 Woensdag komt mijn eigen verloskundige langs om een poging tot strippen te doen, ik ben benieuwd! Vrijdag mag ik terug naar het ziekenhuis en gaan ze weer een echo en ctg doen. En plaatsen ze een ballonnetje. Tenzij mevrouw er dan al is! Ze heeft nog even de tijd om zelf te komen en anders krijgt ze wat extra hulp 😇

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Spannend!! ✨☺️

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Steeds de app checken voor een update! 🙈 je gaat echt meeleven met elkaar! 😁

één dag geleden

Hoi dames! Ik heb sinds gisteren mee gelezen en kom graag dit topic joinen. Vandaag 40+1 en morgen heb ik een afspraak met de vk om te kijken of er al iets van verweking en ontsluiting is. Ik zit op advies van mijn fysio vanwege bekkenklachten al ruim 4 weken veel binnen. De pijn is daardoor echt heel erg verminderd, maar mentaal vind ik het pittig. Het is mijn eerste zwangerschap en we krijgen een dochter. De dadels liggen ondertussen in de prullenbak, want die kreeg ik niet meer weg 😂