1071 Reacties
één dag geleden
Reactie op kiim92
Steeds de app checken voor een update! 🙈 je gaat echt meeleven met elkaar! ...
Echt hé! Vind het zo spannend voor iedereen hier als er een bevalling nadert ☺️
één dag geleden
Reactie op gigi3601
Hoi dames! Ik heb sinds gisteren mee gelezen en kom graag dit topic joinen. ...
Welkom! Joh wat vervelend dat je zoveel bekkenklachten hebt gehad. Kan mij voorstellen dat het daardoor mentaal ook geen pretje meer is. Kan je je nog een beetje vermaken?
één dag geleden
Reactie op gigi3601
Hoi dames! Ik heb sinds gisteren mee gelezen en kom graag dit topic joinen. ...
Hey wat leuk! 😄 Kom erbij! Gezellig.
Spannend, hopelijk krijg je morgen goed nieuws! 😄
Wel vervelend dat je zo aan huis gebonden bent vanwege je klachten, maar gelukkig is het wel dragelijk zo. Al lijken de dagen dan wel lang te duren.. 🙈
Denk dat menig vrouw geen dadel meer kan zien of ruiken na de zwangerschap 😂 je bent niet alleen haha!
één dag geleden
Reactie op daantjebanaantje12
Wat ontzettend frustrerend.. dat is balen. Hopelijk doet het inwendig onder ...
Morgen gaan ze in het ziekenhuis ook weer even kijken inderdaad! En als dat dan weer niet lukt, mag ik woensdag ook nog even langs de vk om nog even een poging te wagen. Dus zo bekijken we elke dag weer even ☺️
één dag geleden
Reactie op Elineb1990
Is het anders in het ziekenhuis? Zit daar een bepaald idee achter?
@Moma3 ...
Uhm je ligt niet in je eigen omgeving dus ik kon iets moeilijker ontspannen, ook niet je eigen verloskundige, dus minder makkelijk ontspannen. En gister ben ik al gestript (spier oprekken) dus een dag later nog een x was wel extra gevoelig.
Maar hier krampt het lekker door. Het zkh had al naar mijn vk praktijk gebeld dat t niet heel lang meer zou duren.
Mn dochter is naar opa en oma, ik ben een cake aan t bakken en ga zo nog een lekkere ronde met de hond doen. De ‘weeen’ moet ik echt even bij stilstaan en ademhalen, want t krampt enorm. Dus ik hoop dat het doorzet vannacht! Mijn favo vk heeft dienst, die ook mn andere dochter gehaald heeft dus ik ben er klaar voor 😂🥳
één dag geleden
Reactie op kiim92
Hey wat leuk! 😄 Kom erbij! Gezellig.
Spannend, hopelijk krijg je morgen ...
Dankjewel! Ja ben wel blij dat de pijn zo goed als weg is. Voor de rest probeer ik me er zoveel mogelijk aan over te geven. Dit topic is een leuke nieuwe afleiding in ieder geval 😃
één dag geleden
Wat een gezellig druk topic is dit. Ik meld me ook: vandaag 41+4 en een ballonkatheter gekregen om 13.30 uur welke er na 2,5 uur met wat krampen weer uit is gekomen, super snel! Ik hoop nog op een thuisbevalling maar nu is alles rustig. Morgenochtend vliezen breken als het kan. Zometeen voor de zekerheid maar vast het bevalbad klaarzetten. Spannende fase en wachten duurt lang.
Ik ben vorige week nog flink ziek geweest met buikgriep, gelukkig wel hersteld. Wel dagelijks veel ribbenpijn waarvoor ik nu al 3-4 weken continue paracetamol slik, ben wel echt klaar met het zwanger zijn!
één dag geleden
Reactie op An0ukkkk
Wat een gezellig druk topic is dit. Ik meld me ook: vandaag 41+4 en een bal ...
Oh wat fijn dat jij dan nog thuis mag bevallen! Als ze vliezen breken moet het wel ik het zkh?
Hier ben je medisch als de ballon erin zit… zelfs als je dan weeën krijgt. Vind ik stom.
Succes!!!
één dag geleden
Reactie op Elineb1990
Oh wat fijn dat jij dan nog thuis mag bevallen! Als ze vliezen breken moet ...
Oh bij ons ben je ook niet medisch als de ballon erin zit? Je mag gewoon naar huis en je eigen vk mag vliezen breken volgende dag. Wel binnen 24 uur weeen anders zkh.
één dag geleden
Oh bij ons ben je ook niet medisch als de ballon erin zit? Je mag gewoon na ...
Oh joh wat bijzonder, klinkt een stuk aantrekkelijker dan dat je weet dat je sowieso naar het ziekenhuis moet! Wie plaatst de ballon dan? Goh dit wil ik eigenlijk wel voordat de zouden gaan inleiden…
één dag geleden
Oh bij ons ben je ook niet medisch als de ballon erin zit? Je mag gewoon na ...
Bij ons ook niet… (Franciscus Rotterdam). Na ballon naar huis, eigen vk breekt vliezen.. maar idd wel binnen 24u moet er wat gebeuren anders zkh.
Dat vond ik wel fijn om te weten. Stelde mij zo gerust 🙈
Ik dacht namelijk ook ballon = medisch en dan doei badbevalling..
en blijkbaar is dat wel zo in heel veel ziekenhuizen.
één dag geleden
Reactie op Elineb1990
Oh joh wat bijzonder, klinkt een stuk aantrekkelijker dan dat je weet dat j ...
Hier wordt de ballon in het ziekenhuis geplaatst in de ochtend, ga je naar huis.. vk komt eind middag begin avond langs om te kijken en vliezen te breken en dan mag je thuis wachten tot het begint en beginnen de 24u te lopen..
als je lichaam het oppakt verloopt de rest natuurlijk zonder tussenkomst ziekenhuis etc.
één dag geleden
Reactie op Elineb1990
Oh joh wat bijzonder, klinkt een stuk aantrekkelijker dan dat je weet dat j ...
In het martini zkh plaatsen ze de avond een ballon, en volgende ochtend (mits ie er dus uitvalt) mag je eigen vk de vliezen breken. Inleiding in zkh is dus die ochtend erna, als er niks gebeurd.
De ballon is alleen voor 3 cm ontsluiting, anders kunnen ze geen vliezen breken.
Als je al 3 cm hebt hoeft de ballon niet en doe je vliezen breken door je eigen vk, 24 uur voor je inleiding…
één dag geleden
Oh joh word je ingeleid in Nij Smellinghe dan krijg je de middag van te voren een ballon en kom je de volgende dag terug. Vk zei wel dat ik kan vragen of ik gewoon hun mag bellen als ik weeën zou krijgen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Gek dat het overal zo anders gaat.. het is toch ook veel goedkoper om zoveel mogelijk binnen de eerstelijn te houden? Ik ga het nog eens navragen. Want als je eenmaal de 41 weken passeert pakt het lichaam het veel sneller op na een ballon en vliezen breken… dus waarom dan in een zkh bed met waarschijnlijk opwekkers en idd geen bad! Dat vind ik ook klote
één dag geleden
Reactie op Elineb1990
Oh joh word je ingeleid in Nij Smellinghe dan krijg je de middag van te vor ...
Drachten groningen is 30 min ;) dus wellicht switch van ziekenhuis als ze er niet voor openstaan?