1083 Reacties

één dag geleden

41+5 vandaag. Ballonnetje van gister heeft 2cm ontsluiting gegeven, met veel moeite is het de vk gelukt vliezen te breken een uur geleden. Sta nu brownies te bakken maar moet af en toe even pauzeren ivm de kramp/weeën?? Hoop zo dat het doorzet en we vandaag een fijne thuisbevalling hebben. Birthday!

één dag geleden

Reactie op Lijo2

Wij komen uit dezelfde regio, gezellig! Ik ga in het LUMC bevallen ipv Alri ...
Ah ja goed om te vragen, vooral als je wel thuis of poliklinisch zou willen bevallen! Of heb je sowieso een medische indicatie? Dan lijkt het me wellicht rustiger om in het LUMC te blijven.

één dag geleden

Gaan jullie emoties ook zo heen en weer? Vandaag 41+2 en ik zit er best doorheen. Morgen hebben we de ctg in het ziekenhuis. Ik vroeg de dame van het plancentrum hoeveel ruimte in de agenda er nog is om eventueel ingeleid te worden (wil echt geen 42 wk zwanger zijn), maar daar kon ze geen antwoord op geven omdat zij daar niet over gaan. Snap dat zij doet wat ze kan, maar ik was best teleurgesteld omdat ik gewoon graag wil weten wat er mogelijk is en dus echt niet over die 42 weken heen wil. Zit door haar antwoord nog net niet in tranen, terwijl ze juist heel vriendelijk was. Maar voor mijn gevoel is het al zo ontzettend laat in de zwangerschap Daarnaast ook lijkt het alsof alle tekenen van een aanstaande bevalling zijn verdwenen sinds 40 wk. Verloor eerder delen van de slijmprop en had ‘s nachts last van oefen weeën, maar dat is nu opgehouden. Moet mezelf er soms echt aan herinneren dat ik hoogzwanger ben. Ik zie al die lieve kleine pasgeboren baby’tjes en wou dan zoooooo graag dat ik onze kleine meid kan vastpakken en bewonderen. Zullen vast de hormonen en de slechte nachtrust zijn, maar ik moest het even van me af schrijven

één dag geleden

Reactie op Elineb1990

Heee 24 november buddy! Ik ben ook benieuwd! Ik ga ook vrijdag weer en dan ...
Budddyyy 🥳 ik ga zo even vragen of vrijdag dan te vroeg is. Maar de vk die ik vandaag heb is sowieso geen fan van strippen zei ze vorige week. Zij is meer voor wachten op de natuur. Maar mijn schoonzus werkt in het WKZ en adviseerde ons om wel druk te zetten om te strippen uiterlijk begin week 41.

één dag geleden

Reactie op msxrowena

Alle mama's die inmiddels bevallen zijn. Gefeliciteerd en veel succes! 👼🏼 ...
Lekker hier blijven hoor 🤭 Hier vandaag 40 weken maar nog geen baby of tekenen. 🫣 Vrijdag word ik voor t eerst gestript. En anders dinsdag ballon en uiterlijk donderdag baby! 🩵🤞🏻

één dag geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Gaan jullie emoties ook zo heen en weer? Vandaag 41+2 en ik zit er best doo ...
Ja herkenbaar hoor. Beetje labiel gevoel sinds gisteren. Emoties vliegen alle kanten op. En zit op 40+2. Het “wachten” en de hormonen maken het denk ik gewoon lastig. Succes morgen 🤗

één dag geleden

Herkenbaar! Ik vond de afgelopen weken ook echt pittig mentaal. Het hoort er bij en is het lastige van een stempel met uitgerekende datum krijgen: je leeft daar dan toch naartoe… goed om ook met je vk te bespreken!

één dag geleden

Ja, hier komen de tranen echt om de haverklap. Gisteren vond ik sowieso ruk omdat ik er echt vanuit ging dat ik al ontsluiting zou hebben. Ook met het bespreken van de inleiding had de vk het over het overdragen naar het medische team en ook om dat idee (dat mijn eigen vk niet bij de bevalling zou zijn) moest ik ook de hele dag een beetje huilen :') Nu krijg ik al de hele ochtend berichten van mensen die van alles willen weten "is ie er nou nog niet" "wat gaan ze nu doen dan" "is er vannacht al wat gebeurt?" Het lijkt een beetje op dat hoe minder dagen er over blijven, hoe meer aannames mensen maken. Ik vind het irritant worden want ik merk dat ik deze laatste dagen juist een beetje voor mezelf en mijn vriend wil houden. Ik ben vandaag ook 41+2 en heb vandaag de ctg en gaan vanmiddag meer info ontvangen over het inleiden. Ik heb ook zo veel behoefte aan duidelijkheid dus herken dat heel erg vanuit jou verhaal. Ik wil gewoon weten waar aan toe ben, maar ja er is natuurlijk niemand die mij kan vertellen wanneer de baby nou echt komt 😅

één dag geleden

Heel herkenbaar! 40+3 en even alles eruit gehuild.. toch wel gek om zo lang uit te kijken naar een datum en er dan voorbij zijn en nog geen baby hebben en geen andere tekenen dat er iets gaande is.. al weet je dat het kan en tot 42 kan lopen is het toch wel teleurstellend.. vind het mentaal ook steeds zwaarder worden, omdat ik er iedere dag mee bezig ben (ondanks afleiding). En dat anderen dan zeggen dat het misschien voor de baby goed is en ze komt wanneer ze wil komen etc snap ik ook, maar had haar het liefst gewoon al gehad.. zo benieuwd naar haar en hoe het zal zijn als ze er is. Laatste loodjes zijn écht het zwaarst☹️ jij bent ook al even verder, kan me goed voorstellen dat je niet tot 42 weken wil doorlopen. Gelukkig kan het niet heeeel lang meer duren, maar snap je heel goed! Sterkte❤️

één dag geleden

Wow wat heftig dat ze zo vroeg al willen besluiten om in te leiden. Dit is ...
M’n man gaat mee maar hij laat mij daar wel altijd het woord in voeren. Ik denk dat het me wel lukt het te blijven weigeren, of toch voorlopig. Net de tweede strippoging gehad. Zat nu op 3cm ontsluiting, volledig verstreken baarmoedermond en hoofdje lag ook lager dan bij de vorige poging. 🤞🏼🤞🏼🤞🏼 dat het iets op gang brengt!

één dag geleden

Reactie op Elineb1990

Ik heb dit ook, al maanden. Ligt denk ik aan hoe de baby ligt. Ze drukt haa ...
Ik heb ook voldoende vruchtwater (zeiden ze in het ziekenhuis afgelopen vrijdag) dus hopelijk is dat het niet haha. Nu is m’n buik ook weer normaal. Dankjewel! Jij ook veel succes🫶

één dag geleden

Reactie op gigi3601

Ja ik heb dit ook! Ik ben ook maar 8 kilo aangekomen in de hele zwangerscha ...
Gelukkig maar! 🙏 ik ben 12 kilo aangekomen maar ik zie het echt alleen maar aan mn buik en beetje aan mn rug vetjes😝

één dag geleden

Begreep dat je harde buiken kan krijgen als je je plas lang ophoudt. Heb er ...
Jaa ook wel logisch misschien. Haha maar ik plas deze dagen zoveel dus het voelt dan niet alsof ik moet plassen ofzo tot ik opsta.

één dag geleden

Net bij de VK geweest. Inmiddels 40+6. Kleine was weer weg uit ‘t bekken en dus niet ingedaald. Heb ook lekker veel VW, dus beweegt goed door. Strippen lukte ook nog niet. Het zat niet meer pot dicht, maar nog net even niet genoeg om te strippen. Vrijdag poging 2 🤪 Maandag laat ik sowieso een ballon plaatsen met 41+5. Lichamelijke weinig klachten, maar mentaal wel klaar mee. Ook afgelopen vrijdag een vals/positieve test op gebroken vliezen, waardoor we al dachten dat het was begonnen… dus echt een rollercoaster op dit moment 🥲

één dag geleden

Ik ben vanochtend vroeg bevallen van onze 2e dochter Nomeé. Vanacht om 02.00u wakker geworden, voelde me gisteren al niet helemaal mezelf. Ben ik om 02.40u maar eens mijn weeën gaan timen want ik had wat rugpijn die steeds weg ebde en buikpijn idem dito.. toen kwamen ze toch regelmatiger dus was aan het twijfelen om mijn man wakker te maken. En om 04.20u braken spontaan mijn vliezen. Dochter was afgelopen vrijdag nog niet ingedaald en bij gebroken vliezen moest ik meteen bellen, dus dat gedaan. Vk kwam rond 05.00u, toen had ik 3-4cm ontsluiting, 1e bevalling ging al snel dus we zijn naar geboortecentrum gegaan. Vanuit de achterdeur tot aan het geboortecentrum werden de weeën al heftiger en had ik het idee het kopje al te voelen en dat ik vooral geen 3-4cm had. Rond 05.45u in geboortecentrum en had ik al persdrang. Om 06.08u is na 6min persen onze dochter geboren. We dachten dat de bevalling van onze 1e dochter al een droom bevalling was maar het kon toch nog mooier. Sinds half10 zijn we dus en zijn heerlijk aan het genieten van onze 2 dochters 💜💜

één dag geleden

Vanmorgen om 7.21 is hij dan uiteindelijk geboren! Onze zoon Oliver. Helaas is het nog een hele pittige en heftige bevalling geweest. Van 16.00 tot 00.00 op 3-4cm blijven hangen, om 3 uur 9cm en uiteindelijk om 5.45 begonnen met persen, na ruim 1,5 uur persen is hij met de vacuüm gehaald. Ik zal daarin niet het voorbeeld zijn want ik heb echt vreselijk gegild en was compleet in paniek. We zijn nog in het ziekenhuis omdat hij nog wat koud is en een lage suiker had. Hij weegt 3835 gram en maakt het verder naar omstandigheden goed. Jullie nog succes met de laatste loodjes 😘

één dag geleden

Reactie op An0ukkkk

Ah ja goed om te vragen, vooral als je wel thuis of poliklinisch zou willen ...
Ik wil liever niet thuis bevallen, dus poliklinisch. Net ben ik gestript door de vk en ze gaf aan dat ze wil afwachten met de inleiding. Ze heeft het LUMC gebeld en dat kan dan pas zaterdag. Ik heb nu alle hoop op dat het strippen wat doet, ook al heb ik niet veel ontsluiting en is mijn baarmoedermond nog een tuutje. Anders wil ik donderdag toch nogmaals het LUMC bellen of ik eerder terecht kan. Wil écht niet naar december 🤞🏼

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Vanmorgen om 7.21 is hij dan uiteindelijk geboren! Onze zoon Oliver. Helaas ...
Gefeliciteerd met Oliver! Wat vervelend dat de bevalling zo zwaar was en dat je in paniek raakte. Hopelijk kunnen jullie snel gaan genieten met elkaar.

één dag geleden

Vandaag bij bij VK geweest en ze ging nog niet voelen of er al verweking of ontsluiting was, omdat ze zei dat als ik toch pas vrijdag wil gaan strippen dat het niet zoveel zin heeft. Het zou kunnen demotiveren als er geen verweking is en stel dat er al 2 cm ontsluiting is dan zegt dat nog niet zoveel over of de bevalling al echt goed op gang komt. Vandaar dat we dan wachten t/m vrijdag en dan met 40+5 een eerste poging tot strippen willen proberen. Ook gelijk gevraagd hoe het in regio Utrecht zit met of je na het plaatsen van een ballon nog poli-klinisch mag bevallen, maar helaas wordt je dan hier in de regio direct medisch. Misschien waardevolle info voor andere dames in mijn omgeving.

één dag geleden

Reactie op Nurse541

Vanmorgen om 7.21 is hij dan uiteindelijk geboren! Onze zoon Oliver. Helaas ...
Gefeliciteerd met de geboorte van Oliver! Wat een mooie naam ❤️ fijn dat hij er is. Wat een heftige ervaring voor jullie. Helemaal niet gek dat je zo in paniek was.. het overkomt je en dit verwacht je van te voren natuurlijk niet. Hoop dat je het een plekje weet te geven en nu lekker gaat genieten! Rustig aan hoor! Bijkomen! Dapper van je hoe je zo hebt doorgezet! Hopelijk snel naar huis met z’n drietjes 🥰