746 Reacties

één maand geleden

Reactie op 71124

Iemand trouwens ervaring met het feit dat meisjes sneller(voor de 40 wkn) w ...
Hier zeggen ze juist andersom jongens eerder meisjes vaker overtijd 😅 maar denk dat daar geen peil op te trekken is.

één maand geleden

Reactie op 71124

Geen idee! Mijn dochter is met 40+5 gekomen… ik hoop dat dit ventje eerder komt :)

één maand geleden

Reactie op 71124

Laten we het hopen. Geen ervaring mee

één maand geleden

Mensen bij wie de bevalling zo is begonnen? -onregelmatige lichte menstruatie krampen. Anders dan de voorgaande week. -Lage rugpijn. Ben al een paar keer naar de wc gegaan om te plassen omdat het voelt als blaasontsteking krampjes erbij ofzo. (Deze week 2 keer getest op blaasontsteking toevallig en dat heb ik niet)

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Mensen bij wie de bevalling zo is begonnen? -onregelmatige lichte menstruat ...
Wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik al sinds zondag, dag en nacht door. Gisteren naar de vk gegaan en ze wou checken of ik toch niet “ongemerkt” al in arbeid was en rondliep met ontsluiting Cervix ligt nog hoog en gekanteld, baby nog niet vast, 1,5cm ontsluiting. Dus de bevalling is nog niet begonnen helaas Met zo’n krampen kan je heel lang rondlopen in de laatste weken… Ik hoop dat het voor jou anders is!

één maand geleden

Reactie op EMBO

Wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik al sinds zondag, dag en nacht door ...
Oooo meen je 🙈🙈 Ik weet dat hier ook 2/2,5 cm ontsluiting. Nou mag niet hopen dat ik dit niet nog een paar weken heb. Ik had al krampjes afgelopen 2 week. Maar deze voelen scherper en vaker

één maand geleden

Dat zou mooi zijn haha 🩷 hoe ver ben je? En is het je eerste kindje?
Nee derde, nu 38 wkn bijna

één maand geleden

Reactie op 71124

Mijn eerste (dochter) is met 42 weken gehaald dus hoop niet dat het klopt 😂

één maand geleden

De laatste weken worden met de dag zwaarder. Ik begin het echt zat te raken, ben nu 36+2. Steeds vaker harde buiken en menstruatie-achtige buikpijn (continu zeg maar). De harde buiken geven sinds een aantal dagen veel druk op de bekkenbodem, daarbij ook ineens heel erg last van aambeien. Sowieso mijn bekken, met name de voorkant (beurs gevoel van onder) draaien in bed is dramatisch. Slapen is ook niet meer leuk, geen enkele positie ligt echt lekker meer. Ik vind het ook allemaal maar saai en eenzaam Zo, dit was mijn klaagzang. Fijne dag allemaal.

één maand geleden

Reactie op Nurse541

De laatste weken worden met de dag zwaarder. Ik begin het echt zat te raken ...
Je omschrijft precies hoe ik me voel 😅

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

Ik ben 37+6 en het zo zo zooo zat. Maar zit er mentaal ook al tijdje niet l ...
Haha mijn vk zei dat van de 40 weken ook vandaag en ik dacht zelf ook "nee doe maar gewoon zsm" 🤞 Sterkte verder met alle andere klachten, je bent er iig bijna 😁

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

Ik ben 37+6 en het zo zo zooo zat. Maar zit er mentaal ook al tijdje niet l ...
Heel herkenbaar.. vervelend gevoel. Volhouden meid, je kan het!!

één maand geleden

Reactie op mermaidmommy

Haha mijn vk zei dat van de 40 weken ook vandaag en ik dacht zelf ook "nee ...
Haha ja mijn VK zei vandaag ook ‘meeste eerste kindjes komen echt tussen week 40 en week 41’. Maar ze besprak het echt niet op een vervelende manier, maar meer gewoon zo van ik snap heeel goed dat je aan je lijf merkt dat het genoeg is, maar probeer niet teveel te hopen op een eerdere bevalling want dan krijg je het mentaal heel zwaar deze ruim twee weken. Maar ik weet dat ik vlak na 40 weken ingeleid ga worden als de kleine dan niet uit zichzelf is gekomen dus dat maakt dat ik er mentaal wel oké in sta omdat ik weet dat het nog max 3 weken is. Lichamelijk is wel een ander verhaal 🙈, pijntjes/kwaaltjes/stramme spieren etc.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Haha ja mijn VK zei vandaag ook ‘meeste eerste kindjes komen echt tussen we ...
Die ik had gister besprak het niet zo chill. Was ook echt ontdaan nadien. Nu loop ik sowieso bij de POP, dus werkt het sowieso wat anders. Maar dinsdag gaan we gesprek aan over hoe verder. Allemaal heel dubbel… enerzijds wil ik dat ze komt wanneer zij er klaar voor is, maar anderzijds ben ik ook echt wel op aan het raken. 😓😓

één maand geleden

Reactie op FräuleinV

Die ik had gister besprak het niet zo chill. Was ook echt ontdaan nadien. ...
Ah dat is echt niet fijn.. het maakt zoveel uit hoe iemand zoiets brengt.. als de VK het betweterig had gebracht had ik het ook echt anders opgepakt. Nu bracht ze het gewoon met empathie en om mij goed te begeleiden. Misschien is het ook een idee om te vragen of er een inleidingsdatum ingepland kan worden rond de 40 weken? Zodat je wel weet waar evt het laatste moment zit? Dat kan misschien nog iets schelen? Bij mij is dit lichamelijk nodig (vorig jaar een dubbele hernia en heb nu zwangerschapsdiabetes), maar kan me ook voorstellen dat ze vanwege mentale redenen ook zouden kunnen zeggen prima om rond die 40 weken een datum te plannen? Als de kleine zich dan eerder aandient heel fijn en zo niet dat je weet dat het dan in ieder geval zover is?

één maand geleden

Reactie op 71124

Jaa idd bij mij precies hetzelfde..

één maand geleden

Reactie op 71124

Nee bij mijn begonnen mijn weeën op de uitgerekende datum en 2 dagen later was ze geboren. Dit was ook mijn eerste zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op L.Cats

Nee bij mijn begonnen mijn weeën op de uitgerekende datum en 2 dagen later ...
Ja bij mij word het derde

één maand geleden

Reactie op 71124

Hier sluit ik me bij aan. Ben nu 36+5, dus nog even te gaan. Gisteren besefte ik ineens dat het in het slechtste geval nog 5 weken kan duren; toen was ik er nog meer klaar mee😵‍💫

één maand geleden

Reactie op Winterbaby22

Hier sluit ik me bij aan. Ben nu 36+5, dus nog even te gaan. Gisteren besef ...
Ik ben 36+2 en ik bedacht me ook dat het nog 5 a 5,5 kan duren. Van die gedachte werd ik nogal chagrijnig 🥴😂 Ik probeer er al van uit te gaan dat het tot zo'n 41 weken gaat duren om de teleurstelling kleiner te houden maar daaaamn, wat heb ik daar geen zin in zeg