26 Reacties

één maand geleden

Heeel herkenbaar.. zelf ook een 2 jarige rond lopen die toch af en toe nog even getild moet worden (op de wc, in bad, op de commode voor z’n luier etc..) ik merk zelf dat ik de zwangerschap ook een stuk pittiger vindt zeker qua bekken/rug klachten. Nog niet echt een oplossing gevonden dus ik lees ook zeker mee.

één maand geleden

Reactie op juliaaaaa1

Heeel herkenbaar.. zelf ook een 2 jarige rond lopen die toch af en toe nog ...
Hmmm vervelend he.. en dan kun je je soms ook schuldig voelen tegenover hen ( heb ik iigv wel haha ) je bent aan de ene kant heel dankbaar voor alles maar aan de andere kant breekt het soms ook op. werk je nog steeds volledig?

één maand geleden

Reactie op Mama van bijna 2

Hmmm vervelend he.. en dan kun je je soms ook schuldig voelen tegenover hen ...
Ja zeker waar, hij is ook echt een mama’s kindje dus wil eigenlijk ook dat ik alles doe.. en dan zet ik toch maar weer even de tv aan ipv met hem samen spelen.. en toch probeer ik m’n schuldgevoel wel wat aan de kant te zetten. Ik werkte al parttime(24 uur) en heb een kantoor baan. Ik kan zeker geen 8uur op een dag meer aanwezig zijn. Na 4 /5 uurtjes werken weet ik echt niet meer hoe ik achter m’n bureau moet zitten… Maar mijn werkgever is super relaxed dus wanneer ik maar wil kan ik eerder weg of thuis werken. Denk dat ik me in een andere situatie zeker gedeeltelijk ziek had moeten melden. Werk jij nog ?

één maand geleden

Hier ook bekkenklachten. Ik ga om de week naar een bekkenfysio en dat helpt erg goed. Verder probeer ik zware huishoudelijke klusjes te minderen of uit te stellen zodat mijn man kan helpen. Ik heb 2 kinderen rondlopen (net 2 en bijna 4). De oudste kan ik wel wijsmaken dat ik haar niet kan dragen, maar de jongste hangt op dit moment erg aan mama. Om minder te tillen kun je overal krukjes bij zetten. Ik heb dat na de geboorte van de 2e ook lang volgehouden omdat ik een keizersnede had. Dus: stoeltje naast bed en een licht krukje in het bed zodat ze zelf over het randje kunnen klimmen. Krukje bij de kinderstoel, krukje bij de commode etc etc. Soms hebben ze dan nog wel een zetje nodig om erop te komen maar dat is minder zwaar dan zelf tillen. Bekkenfysio is echt aan te raden als je dat nog niet hebt!

één maand geleden

Voor mij ook herkenbaar. Vanaf week 22 klachten en wordt alleen maar erger. Door een peuter van 3 weinig momenten echt rust. Ik probeer tussendoor wel te liggen en doe oefeningen. Het is even aftellen tot aan de bevalling ..

één maand geleden

Reactie op juliaaaaa1

Ja zeker waar, hij is ook echt een mama’s kindje dus wil eigenlijk ook dat ...
Ja precies. Oké, fijn dat het zo relaxed is qua werk situatie. Ja werk normaal 20 uur, ben nu naar 2 dagen van 9.00-17.00 gegaan. Maar merk dat dit nu wel belastend word..

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Voor mij ook herkenbaar. Vanaf week 22 klachten en wordt alleen maar erger. ...
Ja dat kan ik me voorstellen.. inderdaad echt aftellen!🤍

één maand geleden

Reactie op Watermeloenfan

Hier ook bekkenklachten. Ik ga om de week naar een bekkenfysio en dat helpt ...
Goede tip! Dank je wel! Ja heb bekken fysio, maar merk niet dat het veel beter word..

één maand geleden

Hier ook, echt pittig…. Ik probeer te zoeken naar activiteiten die voor mij niet zo zwaar zijn en wat hij toch leuk vindt. Of even naar een speeltuin of vriendin, zodat hij daar met kindjes kan spelen en dan weer lekker moe thuis komt. Dan kunnen wij samen een boekje lezen. Gelukkig wordt hij in oktober 3 jaar en hoef ik hem nauwelijks meer te tillen. Hij kan veel zelfstandig.

één maand geleden

Reactie op Smos

Hier ook, echt pittig…. Ik probeer te zoeken naar activiteiten die voor mi ...
Ja precies, daar moet je even creatief in zijn in die uitjes. Haha. Fijn dat hij al wat zelfstandiger is/wordt 🩵

één maand geleden

Oja en schermtijd neemt ook toe… maar ik moet echt een middagdutje doen, ook voor mijn bekken, en hij wil niet meer. Dan zit er weinig anders op dan hem naast mij te leggen met de iPad, zodat ik zelf kan rusten.

één maand geleden

Reactie op Smos

Oja en schermtijd neemt ook toe… maar ik moet echt een middagdutje doen, oo ...
Ja dat is hier ook het geval.. probeer het ook te beperken maar soms gaat het gaat even niet mee ( lichamelijk ) en dan laat ik het maar los haha..

één maand geleden

Ik heb nu een hooglaag bed (ziekenhuis bed) in de woonkamer laten plaatsen... ook door rug en bekkenklachten, ik merkte dat mijn lijf pas oplaad als ik lig, ECHT lig, niet half op de bank hangen..... ik heb de ruimte gelukkig, dus dat bed staat niet in de weg.... Verder laat ik mijn robot stofzuiger het zware huishoudelijke werk uitvoeren en mijn vriend doet de zware boodschappen, zoals drinken enz. Dan hoef ik alleen wat Verse producten te halen voor het avond eten en fruit voor mij en de kleine meid... Verder ben ik met 22weken 50% minder gaan werken, voornamelijk vanuit huis. En nu heb ik vakantie & verlof aansluitend, dit geeft me erg veel rust merk ik nu! Ook al is dat niet iets wat ik graag toegeef... ben blij dat ik het zo heb kunnen regelen met m'n werk. Nu kan ik een dagritme bouwen met voldoende rust, afgewisseld met bekken/core oefeningen tussendoor van Sterkher(aanrader om ook te volgen op Insta)

één maand geleden

Oh ja! Om de week bekkenfysio,, ook erg fijn. Mocht jij het idee hebben dat dit niet voldoende effect heeft, opzoek gaan naar een ander. Iemand die bij jou past en goed met je mee kan denken. Heel belangrijk heb ik gemerkt! Sterkte meid! De pijn is heftig.... blijft misschien ook nog wel even na de bevalling zo 🥴😫🍀🤰

één maand geleden

Herkenbaar. Moeilijk en zwaar. Heb nog 3 kindjes rondlopen. Nu ook bekkenfysio. Geeft opzich goede tips etc, masseert het soms iet “los”. Maar echt helpen doet t niet. Toch proberen je klusjes af te wisselen met rust. Moeilijk. Mn man zit op de vaart en is enkel de weekenden thuis. Soms frustrerend als je lijf niet mee werkt ! Succes!

één maand geleden

Ik heb al sinds week 19 last van bekkenklachten. Ik ben meteen naaf de chiropractor gegaan en daar loop ik sindsdien. Ik merk dat ik alleen wat meer last heb van m’n schaambot, maar de rest blijft een beetje hetzelfde. Ik doe het eigenlijk ook meer zodat het niet erger word want ik denk dat ik tm na de bevalling last ga hebben m’n m’n onderrug. Ik moet van de chiropractor ook oefeningen doen zoals een rekoefening voor m’n billen (omdat ik m’n billen aanspan om de instabiliteit toch in balans te houden en daardoor pijn krijg) en bekken oefeningen. Ik merk dat dit wel echt helpt. Je kan proberen bekken oefeningen elke dag te doen of hulp te zoeken

één maand geleden

Chiropractor helpt mij ontzettend goed.

één maand geleden

Ik ben nu voor de zesde keer zwanger. De eerste 5 zwangerschappen ging ik braaf naar bekkenfysio en deed wat mij opgedragen werd. Met name zwangerschap 3 en 4 waren enorm zwaar door de pijn. De therapie hield een maar voor even en de adviezen had ik wat meer aan. Bij zwangerschap 5 en nu 6 ging / ga ik eenmaal per maand naar de chiropractor voor “onderhoud”. Wat een verschil ! Bekkenpijn en rugpijn zijn nog aanwezig maar domineren niet meer mijn dagen.

één maand geleden

Reactie op Mama van bijna 2

Goede tip! Dank je wel! Ja heb bekken fysio, maar merk niet dat het veel b ...
Bij mij is het na het bezoek aan de fysio wel beter en daarna wordt het weer langzaam erger. Maar afgezien van die golfbeweging blijft het wel stabiel. En ik denk dat als ik niet naar de fysio ging, het nu al veel erger zou zijn.

één maand geleden

Reactie op Fenna166

Ik heb nu een hooglaag bed (ziekenhuis bed) in de woonkamer laten plaatsen. ...
Klinkt heel fijn voor je. Nog eventjes volhouden. Bedankt voor je berichtje!