16 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb hem wel laag voor mijn doen, ben er vooral moe van (denk ik) en af en toe duizelig en sterretjes. Als ik veel last heb neem ik Zoethoutthee dat helpt mij wel maar ik vind het heel smerig dus doe het alleen als ik veel last heb😝 Kan je aangeven wat je al geprobeerd hebt, dan krijg je niet allerlei adviezen die toch niet werken 🤓

5 maanden geleden

Ik heb ook last van lage bloeddruk... vrijdag bij controle 90/55.. duizelig bij het opstaan vooral in de ochtend, gevoel dat ik dan flauw kan vallen en dat is van het weekend ook 2 keer gebeurd... ook erg vermoeid en vreselijk hoofdpijn net boven mijn ogen en achter in mijn nek... helaas niks aan te doen... niet schadelijk voor jezelf en de baby maar wel heel vervelend

5 maanden geleden

Yep… 90 over 55. Ik heb sowieso een lage bloeddruk van mezelf maar de laatste weken kukelt hij echt onderuit. En m’n hartslag compenseert wel; hijgen en een hartslag van heb ik jou daar zodra ik een trap heb gelopen. Ik pak vaak ‘s middags iets zouts extra om er ietsje minder last van te hebben maar het scheelt echt minimaal.

5 maanden geleden

Reactie op ZomaarBetty

Ik heb hem wel laag voor mijn doen, ben er vooral moe van (denk ik) en af e ...
Zoethout moet je toch ook mee opletten? Ik weet het fijne er niet van maar ik laat het juist staan.

5 maanden geleden

Hier nog eentje! Heel vaak duizelig en random hoofdpijnen. Ik probeer af en toe bouillon te drinken.. of zout te gebruiken in mn eten. (Gebruikte daarvoor amper zout) en verder opletten met opstaan.. van lig naar zit naar recht

5 maanden geleden

Heb hier zelf ook last van.! Als ik voel dat ik iets duizelig begin te worden neem ik een paar echt 3/4 dropjes. Werkt voor mij super en gynaecoloog zei dat dit prima is om te doen.

5 maanden geleden

Hier kreeg ik gister van de vk nog een tip voor de duizeligheid! Aangezien ik daar ook bijna onderuit ging 😂 Als je voelt dat je duizelig word/vlekjes en/of zwart gaat zien, dan kan je rozemarijn olie op een zakdoekje of onder je neus druppelen. En dit rustig inademen, schijnt een ouderwets en natuurlijk trucje te zijn. In iedergeval het proberen waard😊 Hier voor de zwangerschap bekend met migraine en die is nu extreem aanwezig. Elke dag aanvallen, maar tot nu toe is er niks aan te doen wat helpt🥲

5 maanden geleden

Reactie op DaCha

Zoethout moet je toch ook mee opletten? Ik weet het fijne er niet van maar ...
Ja omdat de bloeddruk daarvan hoger kan worden, dat wil je normaal niet, maar nu juist wel was mijn logica 🤭

5 maanden geleden

Ja hier ook. Eén keer al flauwgevallen en nu vaak duizelig door de dag heen. Hoofdpijn ene dag wel andere dag niet. Ik drink bouillon en zoute dropjes.

5 maanden geleden

Reactie op ZomaarBetty

Ja omdat de bloeddruk daarvan hoger kan worden, dat wil je normaal niet, ma ...
Ohhh!! Vandaar! Merci :)

5 maanden geleden

Ja ik ook. Ik had eerder bij de vk een bloeddruk van 83/60. Ik kan amper op mijn benen staan of zitten en heb het gevoel dat ik moet liggen. Auto rijden of alleen wandelen buiten als het warm is doe ik ook niet meer. Ik zie ook vlekken. Ik eet veel zoute dingen, drop en zoethout thee. Gister was bij de dokter mijn bloeddruk 108/nog iets. Maar ik voel me niet beter… ik snap niet hoe vrouwen zwanger zijn en werken en alles. Ik voel me echt een slappe vaatdoek en kan me helemaal niet concentreren… werken jullie gewoon door?

5 maanden geleden

Helaas zelf ook last van 90/60 was het vorige week nog. Ben flauwgevallen in de supermarkt en op vakantie. Sinds dien altijd dropjes in mijn tas mee. ‘s Avonds probeer ik wat zouter te eten dan voorheen.

5 maanden geleden

Reactie op ?

Ja ik ook. Ik had eerder bij de vk een bloeddruk van 83/60. Ik kan amper op ...
Ja.. ik werk gewoon mijn standaard 32 uur. Maar ik heb sowieso van mezelf een hele lage bloeddruk dus misschien scheelt dat iets qua beleving. Ik voel me niet bijster zwak maar alleen kortademig en sneller vermoeid (had ook een ijzertekort wat het laatste ook kan verklaren)

5 maanden geleden

Ik kwam er vandaag achter door een controle bij de verloskundige dat ik een lage bloeddruk heb, had 100/56. Maar ik heb er eigenlijk helemaal geen last van. Ben wel wat vermoeid soms, maar de afgelopen weken gaat dat juist best goed. Leek me ook normaal gezien ik zwanger ben. Ik weet dat ik voorheen ook altijd al een lage bloeddruk had.. misschien is mijn lichaam het gewend? 🤣

5 maanden geleden

Ja ik heb hier ook last van, als ik het maar een beetje warm krijg begin ik daarna gelijk te zweten en word ik mega duizelig. Ben al een aantal keer bang geweest dat ik zou flauwvallen. Ik neem in overleg met vk dan ook iets zouts. Maar merk nu het ook vaker gebeurt ik het spannend vind dat het niet op mijn werk gaat gebeuren. Ik zit vaak in overleggen en behandelingen en als ik dan flauwval zouden het ouder of het kind me moeten helpen 😬

5 maanden geleden

Reactie op ?

Ja ik ook. Ik had eerder bij de vk een bloeddruk van 83/60. Ik kan amper op ...
Ik heb doorgewerkt tot week 12. Mijn baas had geen begrip voor mijn situatie en ik kon dus niet eerder weg oid als het niet ging. Dat gaf zoveel stress bovenop bestaande klachten (waaronder de bekende duizeligheid, vermoeidheid en vlekken zien) dat ik mij 100 procent ziek heb gemeld. Terwijl ik veel liever tenminste voor een deel had blijven werken voor zover mogelijk. Nu in de ziektewet tot ik in juli aan mijn nieuwe baan begin.