17 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb hier ook last van. Nu heb ik wel ook last van vaginale schimmelinfectie, weet niet zeker of dit hierdoor kan komen. Het kan volgens mijn verloskundige door verzakking of indaling komen en hoort er volgens haar bij. Nog een ander reden zou kunnen zijn dat het wat opgezwollen is door betere doorbloeding, hier heb ik persoonlijk ook last van
2 maanden geleden
Ik volg! Heb hier ook ineens last van sinds een weekje.
Bij mn vorige zwangerschap had ik dit de laatste 2 weken.
Heel beurs gevoel he? Een beetje alsof je in je kruis getrapt bent (sorry kan het niet anders verwoorden🤣)
2 maanden geleden
Probeer een bekkenfysio!
Die kan de peesplaat op je been los maken en je voelt echt verschil!
En die geeft tips hoe je in en uit bed moet gaan en hoe je de trap koet lopen etc.
En het grote cliche...rust kan je redden.
Als het beurs voelt of alsof je een trap hebt gekregen in je .... moet je hier biet mee blijven lopen.. dit kan dan alleen maar erger worden en ook na de bevalling voor grote schade aan je lijf zorgen.
Denk om jezelf!
2 maanden geleden
Reactie op sann1409
Ik heb hier ook last van en vooral als ik heb gelegen en dan weer op wil st ...
Daar heb ik dus nu ook de meeste last van als ik heb gelegen of juist als ik ‘s nachts wil omdraaien jeetje wat opgave is dat!
Zolang ik overdag in beweging ben heb ik er vrijwel geen last van
2 maanden geleden
Ook last van. Volgens de verloskundige komt het door het indalen o.a
Al heb ik daarnaast ook wel advies gekregen van de verloskundige om naar de fysio te gaan om klachten te verminderen.
2 maanden geleden
Reactie op Nov2024👶🏼
Ik heb dit al enkele weken. Kan komen door indaling, bandenpijn of bekken ( ...
Precies dit!
Komen nu bijna dagelijks topics bij van dames met dezelfde klachten.
Enige wat écht goed helpt is; minder belasten!!
Minder lopen, minder tillen en vooral alles met 2 benen tegelijk doen om ongelijke belasting te voorkomen. Bijv met uit de auto stappen, uit bed stappen, staan goed op 2 benen, kleinere passen, niet ineens een grote stap opzij maar rustig draaien, in bed met 2 benen tegelijk draaien
één maand geleden
Ik heb het ook. Komt van het gewicht van de baby in jouw bekken zegt de gynaecoloog. Zijn vermoeidheidspijnen.
Ze zei ‘stel je voor dat je een hele dag lang een boodschappentas van 2 kilogram aan jouw arm draagt, die arm gaat s’avonds wat zwaar aanvoelen. Jouw bekken worden eveneens vermoeid van die continue druk van het gewicht van de baby’.
één maand geleden
Ik moet zeggen dat ik nu een aantal dagen een warme kruik tegen me billen aan leg, en dan flink met je billen tegen de leuning van de bank aan liggen dat de kruik er lekker strak tussen ligt en ik moet zeggen dit geeft heel veel verlichting op de banden die van je billen naar je lage bekken lopen. Heb daar door ook minder die pijnscheuten in me bil zelf en me liezen lijken een stuk minder gevoelig!