8 Reacties

2 maanden geleden

Wat kan is dat je baby vocht wegneemt bij jou vandaan. Mond, huid alles is wat droger waaronder dus ook jou ingang. Wat kan helpen is glijmiddel. Dan gaat het toch net iets fijner. Mocht het zo zijn dat dat niet helpt en het ook zo al geïrriteerd voelt terwijl er niets in gaat. Laat het dan eens nakijken bij een arts. Veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap last van een schimmelinfectie van onder en hebben niet altijd het hele lijstje met bijbehorende klachten. Dit komt mede door je veranderende hormonen allemaal. Zelf heb ik vorige zwangerschap gehad dat het wat brande van onder alleen. Na onderzoek bleek dat de oorzaak. Een soort zetpil erin een paar dagen en het was over.

2 maanden geleden

Ik ben bij de bekkenbodemfysio geweest. Zij gaf bij inwendig onderzoek aan dat het heel gespannen was en heeft triggerpoints los gehaald. Sindsdien is het echt stukken beter!

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Wat kan is dat je baby vocht wegneemt bij jou vandaan. Mond, huid alles is ...
Ja ik ga nu de 25e week in en heb al 3 kuren gehad. Het blijft een kwaaltje wat erbij hoort. Glijmiddel helpt bij de seks maar investeer wel in een ph neutrale. Daarnaast kun je canesten gyno zachte capsule proberen. Mochten de klachten niet over gaan dan even de ha bellen.

2 maanden geleden

Ik heb een laagliggende placenta maar ook pijn bij de seks.. heb ook geen idee waar dat vandaan komt

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor de uitgebreide reacties! Ook al fijn om te weten dat ik niet de enige ben hihi 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Wat kan is dat je baby vocht wegneemt bij jou vandaan. Mond, huid alles is ...
Dankjewel voor de uitgebreide reactie! En fijn de tips! ☺️Ookal heb je veel last van afscheiding zegt dat eigenlijk dus helemaal niks en kan het alsnog droog zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Fleurmii

Ik ben bij de bekkenbodemfysio geweest. Zij gaf bij inwendig onderzoek aan ...
Wat een goede tip dankjewel! ☺️

2 maanden geleden

Reactie op iris.97

Dankjewel voor de uitgebreide reactie! En fijn de tips! ☺️Ookal heb je veel ...
Klopt ik had ook geen afscheiding of rare geur maar het was wel een schimmelinfectie bleek later. Stom want daardoor heb ik er veel te lang mee doorgelopen. Waarschijnlijk is het ontstaan door wrijving en schuren. Daar helpt de glijmiddel bij en zo heb ik het de rest van de zwangerschap niet meer gehad.