7 Reacties

één maand geleden

Ik lees mee, heb precies het zelfde ben nu bijna 36 weken en word er soms echt gek van.. doet gewoon echt pijn. T enige wat helpt is op mn zij liggen maar ook niet altijd

één maand geleden

Oh vervelend he, had ik ook constant en ook het idee dat ik telkens naar adem moest happen. Wat hier iets verlichting gaf was goed rechtop zitten, zodat het wat meer ruimte kreeg. Nu 35 weken en bij mij de baby al iets ingedaald, dus ik heb er een stuk minder last van nu.

één maand geleden

Klinkt herkenbaar en ik lees ook graag even mee. Helaas heb ik geen tips voor je aangezien ik ook nog geen fijne houding weet te vinden. Het enige wat bij mij echt helpt is liggen, maar dat kan (en wil) ik ook geen hele dagen doen. Daarnaast moet ik nog een paar weekjes werken totdat ik met verlof kan.(Ik ben nu 33+2 weken.) Ik heb de meeste klachten aan mijn rechter zij ter hoogte van mijn ribben. Een soort zeurende pijn die iets wegheeft van een soort spierpijn, maar toch niet helemaal hetzelfde. En met rechtop zitten inderdaad ook last van druk door mijn buik. Lang zitten is geen optie, want is niet comfortabel. Ik merk dat ik veel van houding wissel om de klachten te ontlasten, alleen voelt elke andere houding maar kort prettig aan.

één maand geleden

Zelfde hier, vorige week zelfs even opgenomen in het ziekenhuis omdat ze zwangerschapsvergiftiging vermoeden maar het is gewoon een gekneusd middenrif. Het voelt echt pijnlijk, enkel languit liggen verlicht de pijn. Gynea zei gewoon paracetamol nemen als het pijnlijk voelt. Mijn baby is ook aan de grote kant dus dat helpt ook niet mee. De pijn gaat ook niet minderen zei ze, tenzij de baby echt indaalt.

één maand geleden

Ik heb dit ook gehad, echter daarbij hield ik door de pijn geen eten/drinken binnen. Ben daarom ook opgenomen in het ziekenhuis en bleek een maagzweer te hebben met 34 weken.. gelukkig nu bijna 36 weken en met maagbeschermers gaat het gelukkig echt goed!

één maand geleden

Hierbij een update van mijn kant: ik ben naar de fysiotherapeut geweest en er zijn veel oefeningen beschikbaar om de pijn te verlichten. Ik doe nu keurig meerdere keren per dag rekoefeningen met een fitnessbal, en dat helpt enorm! Voor iedereen die met dezelfde klachten kampt: ga zeker langs bij een fysiotherapeut. Mocht de pijn na een paar dagen niet verminderen met deze oefeningen, dan is een doorverwijzing naar een manueel therapeut ook mogelijk, aldus de fysiotherapeut. Zelf merk ik echter al een groot verschil!

één maand geleden

Reactie op ClaudiaVienna

Ik lees mee, heb precies het zelfde ben nu bijna 36 weken en word er soms e ...
Wat vervelend! Zie mijn wat langere reactie hieronder. Een bezoekje aan den fysiotherapeut heeft mij enorm geholpen!