7 Reacties

2 maanden geleden

Nee hoor, gaat er voornamelijk om dat je niet elke dag hiertoey hoeveelheden eet. Met mate zoals jij hebt gedaan kan prima Ik eet ook af en toe een lekker broodje leverpastei

2 maanden geleden

Reactie op Plofje98

Nee hoor, gaat er voornamelijk om dat je niet elke dag hiertoey hoeveelhede ...
Hiertoey = grote 🙈

2 maanden geleden

Geen zorgen om maken! Vroeger zeiden ze dat dat gezond was in een zwangerschap. Geloof dat mijn moeder er toen heel veel van gegeten had. 2 x zal echt geen schade opleveren :-)

2 maanden geleden

Volgens mij mag je wel bepaalde hoeveelheid per dag/per week hiervan. Ik denk sowieso dat we niet te streng moeten zijn. Als we iets perongeluk hebben gegeten betekend dat in de meeste gevallen niet gelijk het ergste

2 maanden geleden

Ik eet af en toe expres leverworst. Ik ben vermoeid, kortademig, en heb een lage bloeddruk. IJzer toevoegen werkt niet voldoende. Ik kwam er op uit dat ik een vitamine B12 tekort heb. Dat is een vitamine die je nodig hebt om foliumzuur goed om te zetten, dus hoe langer je foliumzuur slikt, hoe meer kans je hebt dat je een B12 tekort hebt. Lever is enorm rijk aan vitamine b12. En sinds ik dit af en toe doe, gaat het een stuk beter. Vergis je niet; voedsel is nooit goed of fout, het ligt aan de dosering en timing. Bacteriën (bij bijvoorbeeld rauw voedsel) is een ander verhaal. Twee dagen achter elkaar lever eten (als je echt een stuk eet) is misschien wat veel van het goede. Maar ook daarbij is de angst voor teveel vitamine A. Als je juist een enorme craving had richting lever, had je misschien juist een tekort. Je weet het gewoon niet. Opletten en goed naar je lijf luisteren. Meer kan je niet doen. ❤️

2 maanden geleden

Ik heb “per ongeluk” een heel pak sucuk weg gegeten met 12 weken zwangerschap. Mega craving. Paar dagen later weer. En ineens bedacht ik me: hmm is dit misschien rauw? Ja hoor.. en raad eens? Inmiddels 18 weken, niks aan de hand.

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Ik eet af en toe expres leverworst. Ik ben vermoeid, kortademig, en heb een ...
Oooh dat is nog een verklaring voor mijn lage B12, ik heb 3,5 jaar foliumzuur geslikt ook voor en na geboorte eerste kind. Ik slik nu B12 1000mg tabletten dus dan is lever niet nodig meer denk ik :p Lever mag eens in de week. Een keer dubbele is echt geen drama, no worries.. Gaat meer over het structurele.