22 Reacties
één maand geleden
Toevallig net gehad, bij mij keken ze natuurlijk naar hoe de baby ligt. Maar ze deed ook nog een kleine meting of er voldoende vruchtwater omheen zat. Verder geen uitgebreide echo.
Maar het hoofdje ligt hier al mooi beneden klaar
één maand geleden
Reactie op Leonie0410
Toevallig net gehad, bij mij keken ze natuurlijk naar hoe de baby ligt. Maa ...
Meten ze ook de beentjes buikje en dergelijke? Wordt er wel naar gekeken? Vruchtwater is toevallig laatst bij mij door een ctg gemeten ook was nog ruim voldoende. Al ingedaald ook? 😊 ben erg benieuwd, heb t morgen!
één maand geleden
Ik heb hem vrijdag gehad, ik was even vergeten hoe kort deze echo is vergeleken met bijvoorbeeld de 20-weken echo. Wij kregen goed te zien dat het nog steeds een jongetje is 😂 verder dat hij goed lag maar nog niet is ingedaald. Ik heb nog gevraagd of ze ook een geschat gewicht meten maar dat doen ze niet met dit termijn (vanwege grote mogelijke meetfouten) en omdat er geen aanvraag van de verloskundige voor was. Verder had ik nog gevraagd of ze kan zien of de navelstreng om het nekje zit dus dat kon ze wel checken. Met mazzel ligt je kindje goed voor een mooie foto
één maand geleden
Reactie op Mama_M_1995
Ik heb hem vrijdag gehad, ik was even vergeten hoe kort deze echo is vergel ...
Wauuuuuw wat een onwijs mooie foto is hieruit gekomen 😍😍. Fijn dat alles goed is en goed ligt voor jullie. Geniet ervan. Laatste loodjes 💪🏼
één maand geleden
Ik heb ook een liggingsecho gehad. De VK had twijfel over hoe de baby in mijn buik lag bij het onderzoeken met de handen. Daarom een echo gemaakt omdat ze dacht dat hij in stuitligging lag. Gelukkig was dit niet zo en lag hij met zijn hoofd naar beneden. Ze heeft mijn vruchtwater gemeten. Dit was rijkelijk aanwezig. Daardoor is er nog een grote kans dat hij alsnog terug draait. Hopelijk blijft hij met zijn hoofd naar beneden!🤞🏻
één maand geleden
Reactie op Happy mother
Meten ze ook de beentjes buikje en dergelijke? Wordt er wel naar gekeken? V ...
Ze hebben geen beentjes of buik gemeten, heb de hele zwangerschap nog geen groei echo's nodig gehad. Dus buiten de 13 en 20 weken echo om is tot nu toe steeds alleen mijn buik opgemeten. Maar dat zal per praktijk en persoon verschillen wat nodig is om te bekijken
één maand geleden
Hier vandaag liggingsecho. Geen metingen van beetje etc, het was geen groei echo. Even naar gezichtje gekeken. Vruchtwater bekeken (niets gemeten).
Was een hele ontspannen echo, lag met hoofdje naar beneden, alleen nog niet ingedaald.
Ze pakte met haar handje het voetje vast.
één maand geleden
Een stukje groei (hersenen, buikje, benen) en de ligging zelf. Bij mij kwam er wel iets uit dus ook vruchtwater gemeten
Liggingsecho is niet vanzelfsprekend in elke praktijk maar hier blij dat ze het heeft gedaan want er waren toch wat zorgen.
De curve gekeken en een gewicht schatting gemaakt nu en 40 weken.
één maand geleden
Toevallig gister eentje gehad, maar dat was meer omdat ik ontzettend veel pijn had en haar minder voelde. Ze lag compleet ingedaald, maar echt laag laag, gewoon met haar hoofd tegen m’n baarmoedermond aan. Vandaar de pijn. Maar echo zelf was prima. Ze hebben haar ook nog even opgemeten maar dat was volgensmij meer omdat ze al de hele tijd te klein is.
Bij de eerste een standaard liggingsecho gehad, maar ik vond ze beide niet zo bijzonder. Je ziet vrijwel niks; want ze zijn veelste groot. Dus beetje saai beeld.
één maand geleden
Reactie op Faarx
Bij hoeveel weken wordt de liggingsecho bij jullie aangeboden? Bij mij doen ...
Ja 36 weken indd, ik ben zaterdag 36 weekjes..
één maand geleden
Reactie op Faarx
Bij hoeveel weken wordt de liggingsecho bij jullie aangeboden? Bij mij doen ...
Bij mij was het beide met 35 weken
één maand geleden
Ik had hem vandaag! Was mega snel klaar. Achterhoofdligging bevestigd, ze is al licht ingedaald (2e kindje). Er is gekeken naar haar groei, dit leek meer voor de leuk dan dat het nodig was. En echoscopist heeft geprobeerd voor een 3d foto maar madam houdt niet zo van pottenkijkers hahaha.
één maand geleden
Vandaag gehoord dat ons meisje ingedaald ligt. En gekeken naar de hoeveelheid vruchtwater.
één maand geleden
Ja hier net de ligging echo gehad, was wel spannend want deze kleine meid is toch wel groter dan ze tegen me zeiden. Ik voelde al dat het een grotere baby is (moeder gevoel haha), en dat is zo. Niet te groot maar tegen de bovenlijn aan P90, ving ik op… verder alles in verhouding zo groot dus super. Al ingedaald maar als ze eigenwijs is kan ze er nog uit. Ook die indeling voel ik down under wel. ☺️
één maand geleden
Hier net ook liggingsecho gehad gecombineerd met groeiecho. Ligt al goed en nu op P29,is veel beter dan eerder. Dus geen extra echo’s meer voor nu.
één maand geleden
Reactie op -Nadine-
Afgelopen maandag liggingsecho gehad. Ze ligt nog in stuit. Komende dinsdag ...
Ja, bij onze dochter. Was geslaagd, versie zelf niet zo leuk. Je moet er doorheen en probeer rustig te blijven ademen. Op zich is het zo achter de rug, dat wel!